JKE TEAM BUILDING & ENTREPRENEUR DAY - Blog Politeknik ... - Politeknik Melaka

JKE TEAM BUILDING & ENTREPRENEUR DAY - Blog Politeknik ... - Politeknik Melaka


JKE TEAM BUILDING & ENTREPRENEUR DAY - Blog Politeknik ... - Politeknik Melaka

Posted: 24 Feb 2015 11:31 AM PST

JKE TEAM BUILDING & ENTREPRENEUR DAY - Blog <b>Politeknik</b> <b>...</b> - Politeknik Melaka


JKE TEAM BUILDING & ENTREPRENEUR DAY - Blog <b>Politeknik</b> <b>...</b>

Posted: 09 Feb 2015 09:04 PM PST

JKE TEAM BUILDING & ENTREPRENEUR DAY

Posted: 08 Feb 2015 07:47 PM PST

Politeknik Melaka Cemerlang Dalam Sukan Permotoran

Posted: 07 Feb 2015 10:28 PM PST

<b>POLITEKNIK MELAKA</b> CEMERLANG DALAM INTERNATIONAL <b>...</b>

Posted: 15 Jan 2015 01:40 AM PST

sumber: Rahim bin Ishak

IPOH, PERAK, 19 Disember 2014 – Pelajar Diploma Kejuruteraan Awam, Jabatan Kejuruteraan Awam, Politeknik Melaka(PMK) telah menyertai pertandingan"International Build and Break Competition 2014" yang diadakan pada 17 & 18 Disember 2014 di Politeknik Ungku Omar, Ipoh, Perak. Sebanyak 3 pasukan dari PMK telah menyertai pertandingan tersebut yang merangkumi 16 buah IPTA & IPTS  di dalam dan di luar negara. Antara IPT yang terlibat adalah 3 buah dari universiti tempatan iaitu Universiti Malaysia Sabah(UMS), Universiti Tunku Abdul Rahman(UTAR), Universiti Sains Malaysia(USM), IPT dari luar negara iaitu Politeknik Negeri Jakarta(PNJ) dan  12 buah politeknik dan kolej komuniti di seluruh Malaysia. Bagi Kategori Kekuatan, kumpulan dari PMK iaitu PMK1 telah mendapat tempat ke 6 dengan memperolehi skor sebanyak 292.79, kumpulan PMK2 mendapat tempat ke 7 dengan memperolehi skor sebanyak 291.53 dan kumpulan PMK3 mendapat tempat ke 20 dengan memperolehi skor 221.11 daripada 51 pasukan yang menyertai pertandingan tersebut.

Objektif utama pertandingan ini adalah menggalakkan pelajar supaya dapat mengaplikasikan ilmu pengetahuan, kemahiran berfikir secara kritis, inovatif dan kreatif, kemahiran menyelesaikan masalah dan semangat bekerja dalam pasukan. Setiap pasukan yang menyertai pertandingan ini perlu membina model dalam tempoh selama 4 jam berdasarkan kepada spesifikasi yang ditetapkan. Bahan-bahan pertandingan seperti kayu balsa, gam, pisau, gunting dan benang disediakan oleh pihak penganjur. Peserta juga tidak dibenarkan membawa bahan-bahan lain untuk dibawa masuk ke dalam pertandingan. Selain daripada itu, setiap pasukan diminta untuk menyediakan poster untuk dipamerkan sepanjang pertandingan itu berlangsung. Pengujian ke atas model jambatan dijalankan sehingga model jambatan tersebut gagal.

PMK telah menghantar 3 pasukan yang dikenali sebagai PMK1, PMK2 dan PMK3. PMK1 terdiri daripada Fadzren Iqbal Bin Nazri, Hasan Bin Ismail, Tam Kai Loong dan Nurul Shazwani Binti Razali. PMK2 pula terdiri daripada Muhammad Syukry Bin Sukardy, Mohd Zaimie Bin Mashuri, Afiqah Amirah Binti Abd Rahim, Muhammad Ishanizan Bin Ishak    manakala PMK3 terdiri daripada Nik Mohd Shahmer Bin Nik Rani, Rezuwan Bin Mohamad Yusof, Farah Sahlizah Binti Sawoh Hamid dan Nurul Farah Ajeerah Binti Ramli. Dua orang pensyarah fasilitator yang terdiri daripada En.Rahim Bin Ishak dan Pn.Radziah Binti Abd Rahman yang merupakan pensyarah di Jabatan Kejuruteraan Awam.

Tahniah kepada setiap pasukan yang menyertai pertandingan tersebut. Ucapan terima kasih juga kepada semua kakitangan Jabatan Kejuruteraan Awam, Jabatan Hal Ehwal Pelajar dan pihak Pengurusan PMK atas sokongan yang telah diberikan dalam pertandingan ini. Semoga dengan kejayaan ini dapat memberikan dorongan dan galakan kepada para pelajar untuk lebih berjaya untuk setiap pertandingan yang disertai dimasa akan datang.

FORCED TO SPEAK…….. - Portal Rasmi <b>Politeknik Melaka</b> - Blog <b>...</b>

Posted: 07 Jan 2015 01:32 AM PST

FORCED TO SPEAK……..

Posted: 04 Jan 2015 11:22 PM PST

Lapor diri Senior - Blog <b>Politeknik Melaka</b> - <b>Politeknik Melaka</b> - Blog <b>...</b>

Posted: 03 Jan 2015 09:44 PM PST

Lapor diri

Assalamualikum dan selamat sejahtera..

Tahniah kepada semua pelajar yang akan menyambung pengajian di Politeknik Melaka.

Sila baca arahan yang diberikan dengan klik butang read more dibawah.


Surat Lapor diri pelajar Senior

Pastikan anda menyemak senarai kursus yang boleh di dapati di laman SPMP untuk mengetahui subjek yang perlu diambil bagi sesi masing-masing.

Dimaklumkan bahawa pendaftaran kursus sesi JUN 2014 akan dilakukan secara online mulai 12-22 Jun 2014.

-Tatacara pendaftaran kursus

Pastikan anda telah membuat bayaran terlebih dahulu dan membuat lapor diri senior. Tatacara lapor diri boleh didapati di portal Pelajar Politeknik Melaka.

Para pelajar diingatkan untuk mendapatkan jadual waktu dengan login ke http://spmp.polimelaka.edu.my

Pastikan anda mencetak 1 salinan slip lapordiri ,satu salinan keputusan peperiksaan sesi Disember 2013 dan 2 helai slip pendaftaran modul untuk diserahkan kepada Penasihat Akademik pada hari pertama pengkuliahan. Anda juga diingatkan untuk mengemaskini maklumat peribadi serta penjaga di dalam SPMP.

Bagi pelajar semester 2 yang akan mengambil AR201, dan belum memilih kelab, sila pilih kelab mengikut tatacara yang disertakan.

Tatacara mendaftar AR201

Dimaklumkan juga, pelajar yang telah membuat pendaftaran Awal Ar201 berhak untuk menukar kelab selagi pendaftaran masih dibuka dan kelab yang ingin ditukar mempunyai kekosongan.

0 Comment for "JKE TEAM BUILDING & ENTREPRENEUR DAY - Blog Politeknik ... - Politeknik Melaka"