JKM anjurkan Program Industry Talks di Syarikat HARMONY SDN BHD - Portal Rasmi Politeknik Melaka

JKM anjurkan Program Industry Talks di Syarikat HARMONY SDN BHD - Portal Rasmi Politeknik Melaka


JKM anjurkan Program Industry Talks di Syarikat HARMONY SDN BHD - Portal Rasmi Politeknik Melaka

Posted: 15 Mar 2015 01:50 AM PDT

JKM anjurkan Program Industry Talks di Syarikat HARMONY SDN BHD - Portal Rasmi Politeknik Melaka


JKM anjurkan Program Industry Talks di Syarikat HARMONY SDN BHD

Posted: 12 Mar 2015 06:39 PM PDT

Written by MUHAMAD FAIZ BIN JOFRI   

Telok Mas, 13 Mac 2015 Satu program lawatan industri telah dijalankan di Syarikat HARMONY SDN BHD, Telok Mas, Melaka anjuran Mechanical Engineering Student's Affairs Club (MESAC). Program tersebut telah dijalankan pada 11 Mac 2015 (Rabu). Seramai 29 orang pelajar dari DKM3B Kursus Mechanical Workshop Practice3  (JJ303) telah diberi pendedahan mengenai syarikat tersebut yang menjalankan perusahaan merekabentuk mesin khususnya dalam bidang pemakanan (Kitchen Equipment & Supplies) di Teluk Mas, Melaka. Syarikat ini juga menjalankan perusahaan membekal serta membaikpulih peralatan mesin Kitchen Equipment. Terdapat mesin bending, CNC, lathe m/c, surface grinding, drilling, milling dan yang berkaitan dengan apa yang dipelajari oleh pelajar semasa di Politeknik. Rekaan mesin yang dihasilkan adalah bergantung dengan permintaan pelanggan.

Syarikat tersebut telah mencapai kejayaan dengan mencipta beberapa mesin makanan seperti mesin membuat biskut secara commercial , pembotolan air minuman, mesin kacau dodol dan beberapa mesin yang berkaitan dengan bidang pemakanan. CEO Syarikat En. Sharif bin Hj Haron serta pegawai teknikal En. Mohamad Rosli bin Ishak telah menerangkan kepada para pelajar mengenai drawing, fabrication sehingga application mesin atau bahagian-bahagian (part) yang digunakan dalam menghasilkan sesuatu rekaan mesin. Program ini telah diiringi oleh 3 orang pensyarah JKM. Objektif diadakan program lawatan ini adalah untuk memberi pendedahan secara langsung kepada pelajar mengenai Kursus Projek 1 (JJ514) iaitu berkaitan topik methods in writing a good proposal based on a research and case study, preparing and delivering a good presentation for a specific target group dan memahami rekabentuk (design) yang terdapat dalam Kursus Projek 1 (JJ514) yang akan diambil para pelajar semester 5 kelak.

SAVE THE DATE

Posted: 11 Mar 2015 07:10 PM PDT

Portal rasmi Kerajaan Malaysia Multimedia Development Corporation Maklum Balas pelanggan Politeknik Melaka Jawatankuasa laman portal PMK

Sebarang pertanyaan terus kepada administrator Sebarang pertanyaan emelkan kepada : webmaster [@]polimelaka.edu.my. Untuk mendapatkan paparan terbaik, sila gunakan resolusi 1024 x 768 dan Mozilla, Google Chrome dan ke atas.

Wikipedia Politeknik Melaka Laman Youtube Rasmi Politeknik Melaka face book POliteknik Melaka Laman Politeknik Melaka melalui mobile coderss

Penafian | Dasar Privasi | Dasar Keselamatan | Notis Hak Cipta | Peta Laman

Politeknik Melaka, No 2 Jalan PPM 10, Plaza Pandan Malim , 75250, Melaka. Tel:06-3376000  Faks: 06-3376007
Copyright © Politeknik Melaka 2012 - 2014

0 Comment for "JKM anjurkan Program Industry Talks di Syarikat HARMONY SDN BHD - Portal Rasmi Politeknik Melaka"