apakahsakai: sini POLITEKNIK MUADZAM SHAH PAHANG (PMS) : Politeknik Muadzam Shah

apakahsakai: sini POLITEKNIK MUADZAM SHAH PAHANG (PMS) : Politeknik Muadzam Shah


apakahsakai: sini POLITEKNIK MUADZAM SHAH PAHANG (PMS) : Politeknik Muadzam Shah

Posted: 16 Aug 2015 09:47 AM PDT

apakahsakai: sini <b>POLITEKNIK MUADZAM SHAH</b> PAHANG (PMS) : Politeknik Muadzam Shah


apakahsakai: sini <b>POLITEKNIK MUADZAM SHAH</b> PAHANG (PMS)

Posted: 20 Jun 2015 09:11 PM PDT

bismillahirrahmanirrahim.. ASSALAMUALAIKUM!!?" :D
hyeeeee~ apa khabar semua?'' hi3 hope baik2 okeyh,, lme tak usik blog ni,, dah menjadi fosil pn dia~ hhahahha,, okeyh,, tepi ckit,, fuhh' fuhh'' fuhhh'' berhabuk! huk3,, haaaaaaa~ nmpak?' hi3,,
okeyh laaaa,, n sebelom tu,, sy nk ucapkn selamat berpuasa SEMUA!!' hi3,,
okay okay okay okay OKAY'' pms... premenstrual syndrome~ ...eh!' bukan bukan bukan!!!" bukan pms y syndrome pmpuan tu~ hahhaha,, pms ni y politeknik tu,, hahaaha.. okay.. so kenapa ngan politeknik ni???' nape? nape? nape? napeeeeeee?' nk citer laaaaa ni.,, huuu~

KENAPA NGAN POLITEKNIK MUADZAM SHAH(PMS) ni?'
nape nan politeknik ni?,, haaaaaaa.. korang nak tau ker tak,, sini laaa aq blajar skg,, heeeeee..
poli ni pun pilih laaaaa short form lain xleh ker?'' hihu,, bia lah,, syg poli.. ehem'' okeyh okay OKAY''
so poli ni tempat aq blaja laaa,, baru seminggu duk sini baru habis minggu suai kenal,, esok(isnin) baru start class,, heeee,, erm.. lagiiii?,, ni sedikit mengenai latar belakang PMS ni,, POLITEKNIK MUADZAM SHAH(PMS) telah memulakan operasinya pada 1 ogos 2003 dan merupakan politeknik y ke 19 kementrian pengajian tinggi MALAYSIA(kpt). pada mulanya politeknik ni memulakn operasi nya di sekolah menengah teknik muadzam shah jer,, smpai lah skg besooooo gedabak.. cam kat bawah ni..                                                                                            

bangunan tepi tasik tu masjid atau pn pusat islam(P.I)
poli dpda atas sumber gugel hewhewhew~
ni trek balapan,, ada lagi y lain tp ni jer dpt gugel,, heeehuuuu~
okayh,, buat mase skg ni tak ada apa sangat,, cuma rasa xcited jer nk mula blaja kn,, hi3,, kwn2 tu ada lah 2 3 4 5 6 7 8 9 10  orang,, kan baru kenal,, tak ramai sangat,, walau pn mse orientasi tu(sesi jun 2015) tak laaa ramai cam uitm smpai tiga ribu pelajar baharu y d orientasikan,, namun angka 750 tuh bukan sedikit nak knal semua dlm mse seminggu  hehuuu.. tapi abg2 n kakak2 fasi kata,, kitorang batch y paling ramai poli buat pengambilan.. waaaah~ pastu kitorang batch y paling sporting!" waaahhhh~ paling ramai y handsome2 dan cantik~ wahhhh~ paling sado' wahhh~ paling genius" wahhhh~ wwwaaaaaahhhh~ wwaaaahhhhh~ huuuuwwwwaaaahhhhh?' 

tipu jer,, hahahaha,, abg2 n akak2 fasi tu saje jer  nak up2 kan kitorang kembang2 hidung bg bangga,, cheh,, hahhahaha.. tp abg2 fasi n kakak2 fasi memg baik2 semua nya,, best lah diorang handle minggu suai kenal ni walau pun penat,, tak cukup tido semua,, tp best lahhh,, happening,, nti nk share laaaa jgak pasal minggu suai kenal(msk) tu,, hahahah,, harap2 ada laaa masa kn? hi3.. okeyh laaaa pen off dlu.. harap smpai laaaaa hajat nk posting lg pada masa akan datang hi3,, doa2 lah,, okeyh ini saja~ bye3~ salam~ :D 

Majlis Perwakilan Pelajar Politeknik Muadzam Shah: MAJLIS ... : Politeknik Muadzam Shah

Posted: 13 Aug 2015 10:28 AM PDT

Majlis Perwakilan Pelajar <b>Politeknik Muadzam Shah</b>: MAJLIS <b>...</b> : Politeknik Muadzam Shah


Majlis Perwakilan Pelajar <b>Politeknik Muadzam Shah</b>: MAJLIS <b>...</b>

Posted: 06 Jul 2015 10:37 PM PDT


Tarikh: 8 Julai 2015 (Rabu)
Tempat: Pusat Islam, Politeknik Muadzam Shah

Majlis bermula seawal jam 8.00 pagi dengan kehadiran Timbalan Yang Dipertua YADIM, Dr. Yusri Mohamad dengan diiringi Pengarah Politeknik Muadzam Shah, Timbalan Pengarah Akademik, Timbalan Pengarah Sokongan Akademik, Ketua-ketua Jabatan, Ketua-ketua Unit, Ahli Mesyuarat Pengurusan, barisan staff dan saf pimpinan Majlis Perwakilan Pelajar.

Selepas Majlis Perasmian Motivasi Ramadhan Karim & Pelancaran Sahabat YADIM Politeknik Muadzam Shah, majlis disambung dengan Ceramah Ihya' Ramadhan oleh Ustaz Izhar Jumali (nowseeheart).

Pada sebelah petang pula diadakan Majlis Khatam al-Quran dan Majlis Iftar Perdana Politeknik Muadzam Shah di Pusat Islam.

 Ketibaan Timbalan Yang Dipertua YADIM, Dr. Yusri Mohamad dengan diiringi Pengarah Politeknik Muadzam Shah, En. Wan Muhammad Afifi Bin Wan Abdullah

 Bacaan doa oleh Ustaz Mohd Taha Bin Rulam Ahmad

 Ucapan Pengarah Politeknik Muadzam Shah

Ucapan perasmian oleh  Timbalan Yang Dipertua YADIM

 Gimik Pelancaran 





 Ceramah Ihya' Ramadhan oleh Ustaz Izhar Jumali (nowseeheart)


Saf pimpinan Majlis Perwakilan Pelajar Sesi Jun 2015
 Keratan akhbar di Utusan Malaysia - 9 Julai 2015

Majlis Perwakilan Pelajar <b>Politeknik Muadzam Shah</b>: Program <b>...</b>

Posted: 08 Aug 2015 12:22 AM PDT


Antara program yang akan dianjurkan sepanjang bulan kemerdekaan adalah:

1) Gotong-royong Kemerdekaan - Exco Kebajikan & Sosial


2) Fire Drill - Exco Kolej Kediaman

3) Merdeka Got Talent - Exco Warisan & Kebudayaan

4) Pertandingan Melukis Poster
5) Pertandingan Fotografi
6) Pertandingan Video Kemerdekaan - Exco Intergrasi Nasional

7) Sukan Kemerdekaan - Exco Sukan & Rekreasi

8) Pertandingan Menulis Cerpen - Exco Intergrasi Nasional

9) Pertandingan Kuiz Merdeka - Exco Intergrasi Nasional

Pelajar <b>Politeknik Muadzam Shah</b> Hadir Dengan Aplikasi E-Tajwid <b>...</b>

Posted: 09 Mar 2013 06:30 AM PST

Hari ini, boleh dikatakan terdapat pelbagai aplikasi bercorak pembelajaran agama untuk para pengguna Android, dan salah satu yang terkini daripada pelajar tahun akhir Polteknik Muadzam Shah adalah aplikasi E-Tajwid untuk para pengguna Android.

eTajwid Untuk Android

Melalui aplikasi E-Tajwid untuk Android ini, ia menawarkan beberapa maklumat berkenaan penggunaan Tajwid, dimana selain penerangan dalam bentuk teks, ia turut menawarkan dalam bentuk audio. Namun, ketika ujian kami, kami menghadapi sedikit masalah semasa ingin mengakses versi audionya (berkemungkinan kerana masalah internet di pihak kami).

Pembangunnya juga mengatakan aplikasi ini telah disemak oleh Ketua Jabatan Pengajian Am di polteknik berkenaan, selain memenangi Hari Inovasi Polteknik Muadzam Shah. Pada masa yang sama, pembangunnya juga turut sama membuka peluang kepada pembangun aplikasi di platform lain, dalam bekerjasama dan membawakan aplikasi tersebut ke pelbagai platform berbeza.

Buat masa ini, aplikasi ini masih belum diterbitkan di Google Play Store, dan memerlukan pengguna untuk memuat-turun aplikasi ini dalam bentuk APK, dan memasangnya pada peranti Android anda.

E-Tajwid Android

E-Tajwid Android

Majlis Perwakilan Pelajar <b>Politeknik Muadzam Shah</b>: LAWATAN <b>...</b>

Posted: 01 Mar 2015 02:00 AM PST

Tarikh :

01 Mac 2015 

Tempat :

Felda Selancar, Muadzam Shah

Anjuran :

Majlis Perwakilan Pelajar

Politeknik Muadzam Shah 

Dengan kerjasama :

Unit Keusahawanan

Politeknik Muadzam Shah

.....

Program Lawatan Jejak Usahawan & Khidmat Masyarakat telah dijalankan pada 01 Mac 2015. Program ini merupakan anjuran Exco Keusahawanan & Kerjaya Majlis Perwakilan Pelajar Politeknik Muadzam Shah dengan kerjasama Exco Sukarelawan dan Unit Keusahawanan Politeknik Muadzam Shah. Selain penglibatan pihak politeknik, program ini turut dijayakan dengan kerjasama dari Sahabat Amanah Ikhtiar Malaysia Felda Selancar dan juga penduduk Felda Selancar.

Seramai 39 orang pelajar telah mengambil bahagian dalam lawatan ini dengan diiringi oleh seorang pensyarah. Pelajar telah mula berkumpul pada jam 8.00 pagi dan setelah selesai minum pagi, kami memulakan perjalanan kami ke Felda Selancar pada jam 8.30 pagi.

Program kami dimulakan dengan lawatan ke dua buah kilang kerepek iaitu Perusahaan Siti BB Enterprise dan SMG Trading. Pelajar telah dipecahkan kepada dua kumpulan kerana faktor kesesuaian kapasiti yang mampu ditampung oleh kedua-dua kilang tidak terlalu besar. Lawatan selama 3 jam ini telah memberi peluang kepada semua pelajar untuk mempelajari cara memproses Kerepek Bawang dan juga Kuih Batang Buruk. Selain itu, perkongsian pengalaman yang diberikan oleh pemilik kedua-dua kilang tersebut telah banyak memberi gambaran kepada pelajar mengenai realiti sebenar untuk mejadi seorang usahawan.

Seterusnya, lawatan kami diteruskan dengan sesi gotong-royong di Tabika Kemas Felda Selancar 4 setelah selesai makan tengahari dan juga solat zuhur. Sesi gotong-royong yang mengambil masa kira-kira 2 jam ini telah dijalankan oleh semua pelajar politeknik yang terlibat, kakitangan Tabika Kemas dan juga penduduk setempat. Pelajar juga telah mengambil peluang untuk beramah mesra bersama penduduk setempat dan kami terus solat asar berjemaah dan minum petang di Tabika tersebut.


     Aktiviti terakhir kami adalah lawatan ke Kandang Kambing milik pengerusi Sahabat AIM Felda Selancar. Setelah hampir 30 minit berada di kandang tersebut, kami semua telah bersiap dan berangkat pulang ke Politeknik Muadzam Shah lebih kurang pada jam 6.15 petang

Majlis Perwakilan Pelajar <b>Politeknik Muadzam Shah</b>: LAWATAN KE <b>...</b>

Posted: 10 Jun 2015 11:41 PM PDT


Tarikh: 11 Jun 2015 (Khamis)
Tempat: Parlimen Malaysia & Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur

Tujuan lawatan ini diadakan adalah untuk mendedahkan kepada saf pimpinan Majlis Perwakilan Pelajar Politeknik Muadzam Shah serba sedikit ilmu dan pengalaman situasi sebenar persidangan parlimen yang dibincangkan.


  

barisan majlis perwakilan pelajar politeknik muadzam shah sesi 2015 : Politeknik Muadzam Shah

Posted: 26 Apr 2015 09:33 AM PDT

barisan majlis perwakilan pelajar <b>politeknik muadzam shah</b> sesi 2015 : Politeknik Muadzam Shah


barisan majlis perwakilan pelajar <b>politeknik muadzam shah</b> sesi 2015

Posted: 28 Mar 2015 03:01 AM PDT

Majlis Perwakilan Pelajar Politeknik Muadzam Shah: BARISAN MAJLIS PERWAKILAN PELAJAR POLITEKNIK MUADZAM SHAH SESI 2015Majlis Perwakilan Pelajar Politeknik Muadzam Shah

Majlis Perwakilan Pelajar Politeknik Muadzam Shah: WATIKAH : Politeknik Muadzam Shah

Posted: 18 Apr 2015 10:35 AM PDT

Majlis Perwakilan Pelajar <b>Politeknik Muadzam Shah</b>: WATIKAH : Politeknik Muadzam Shah


Majlis Perwakilan Pelajar <b>Politeknik Muadzam Shah</b>: WATIKAH

Posted: 01 Apr 2015 09:57 AM PDT

LAMPIRAN 1

FORMAT LAPORAN AKTIVITI KPI PPI

1.Namaaktiviti

                Kursus Rekreasi Luar Tahap 1

2.Latarbelakang/Rasional (yang dikaitkan dengan kursus pengajian pelajar)

Kursus Rekreasi Tahap 1 merupakan kursus yang bagus untuk pelajar yang mengambil kursus pengurusan pelancongan dan kursus pengurusan pelancongan taman dan rekreasi . Program ini adalah untuk mendedahkan pelajar. pelajar pengurusan pelancongan bukan hanya tahu mengurus tetapi aktif di dalam ilmu rekreasi yang sesuai dipraktikkan dalam industri pelancongan .

Selain itu , kursus ini juga adalah merupakan sebahagian daripada mata pelajaran semester 2 iaitu  terrestrial .

3.Objektif/outcome

                1.Mendedahkan pelajar dengan ilmu rekreasi luar

                2.Memupuk sikap kerjasama dan melahirkan pelajar yang aktif dan cergas

4.Butiran Aktiviti

                a. Tarikh : 28 Februari 2014 – 3 Mac 2014

                b. Hari :Jumaat – Isnin

                c. Program :Kursus Rekreasi Luar Tahap 1

                d. Tempat :Kompleks Rakan Muda Sukan Air Rompin , Pahang

                e. Anjuran :Jabatan Pelancongan dan Hospitaliti Politeknik Muadzam  Shah

                f. Bilangan peserta : 36 orang

5.Butiran PPI

                a. Nama Pegawai : En Fadzil bin Kamaruddin

                b. Jawatan :Ketua Jurulatih

                c. Jabatan/institusi :Rocks/Health and Fitness Adventure

                a. Nama Pegawai : En Mohd Zuhairi bin Roslan

                b. Jawatan :Jurulatih

                c. Jabatan/ insitusi : Rocks/Health and Fitness Adventure

                a. Nama Pegawai : En Yussof bin Ishak

                b. Jawatan :Jurulatih

                c. Jabatan/ insitusi : Rocks/Health and Fitness Adventure

                a .Nama Pegawai : En Zulkefly bin Yusof

                b. Jawatan :Jurulatih

                c. Jabatan/ insitusi : Rocks/Health and Fitness Adventure

6.Rumusan Pelaksanaan aktiviti dan pencapaian terhadap objektif

Kursus ini menjadi medium menyalurkan maklumat tentang ilmu rekreasi luar ,impak minima , cara untuk menjadi seorang ketua yang berwibawa serta boleh mempraktikkan ilmu yang diajar dalam industri pelancongan khasnya . Jurulatih juga menerangkan pelbagai aspek ilmu rekreasi yang terlalu banyak dan pelajar melaksanakannya dengan bimbingan dan tunjuk ajar yang diberikan oleh jurulatih boleh digunakan secara maksimum .Pelajar kursus pengurusan pelancongan yang terdiri dari pada kelas DUP2A seramai 36 orang yang menyertainya berpotensi untuk menjadi lebih aktif dan mempunyai gerak kerja yang cemerlang dalam setiap aktiviti yang dijalankan .

Aktiviti yang dilakukan oleh pelajar ialah tali aras tinggi (abseiling) ,amali orientaring , teori renang , amali renang , Safety , First Aid dan praktikal tali . Semua pelajar dapat melakukannya dengan baik dan cemerlang . Para pelajar juga mendapat tips-tips berenang yang berguna untuk diaplikasikan kepada generasi akan datang .Dengan pelbagai ilmu yang diajar ,pelajar juga boleh menjadi produk dalam industri pelancongan suatu hari nanti  .

7.Maklum balas peserta dan pensyarah

Peserta berjaya menjayakan kursus ini selama 4 hari 3 malam .Ilmu yang pelajar dapat boleh dikongsi  dengan pelajar lain . Pensyarah juga dapat menambah ilmu rekreasi dengan lebih mendalam dan mampu mendidik pelajar sehingga berjaya .

8.Cadangan penambahbaikan (CQI)

Kursus ini perlu diwajibkan kepada semua pelajar semester 2 yang mengambil mata pelajaran terrestrial .

9.Lampiran

                a. Nama peserta dilampirkan

                b. Gambar dilampirkan

Disediakan oleh                                                                                                                Disahkan oleh

……………………………………….                                                                                             …………………………………......           

Nama :                                                                                                                                  Nama :                 

Tarikh :Tarikh :

Tentatif Program

KURSUS REKREASI LUAR TAHAP 1

KOMPLEKS RAKAN MUDA SUKAN AIR ROMPIN PAHANG

POLITEKNIK MUADZAM SHAH

28 Februari – 3 Mac 2014

Jumaat( 28Februari 2014)

1030  - 1230                         Pendaftaran , Suai Kenal , Taklimat

1230  - 1400                         Makan Tengah hari / Solat

1400  - 1600                         Perkhemahan , Pengenalan Impak Minima

1600  - 1630                         Minum Petang

1630  - 1830                         Safety , First Aid

1830  - 2000                         Rehat / Makan Malam

2000  - 2300                         Teori Renang

Sabtu( 1 Mac 2014 )

0600  - 0630                         Persiapan diri / Solat

0630  - 0800                         Senaman / Sarapan

0800  - 1000                         Amali Renang

1000  - 1030                         Minum pagi

1030  - 1230                         Amali Renang

1230  - 1400                         Makan tengah hari / solat

1400  - 1600                         Orientering , pengenalan, pembacaan peta / kompas

1600  - 1630                         Minum petang

1630  - 1830                         Amali orieentering

1830  - 2000                         Rehat / makan malam

2000  - 2300                         Amali orieentering malam

Ahad( 2 Mac 2014)

0600  - 0630                         Persiapan diri / Solat

0630  - 0800                         Senaman / Sarapan

0800  - 1000                         Teori tali

1000  - 1030                         Minum pagi

1030  - 1230                         Praktikal tali

1230  - 1400                         Makan tengahari / solat

1400  - 1600                         Tali Aras tinggi

1600  - 1630                         Minum petang

1630  - 1830                         Leadership , instructorship

1830  - 2000                         Rehat / makan malam

2000  - 2300                         Kembara Malam

Isnin( 3 Mac 2014 )

0600  - 0630                         Persiapan diri / Solat

0630  - 0800                         Senaman / Sarapan

0800  - 1000                         Impak minima ,Pembersihan kawasan

1000  - 1030                         Minum pagi

1030  - 1230                         Majlis penutup

1230  - 1400                         Makan tengahari / solat

1400  - 1600                         Bersurai

SENARAI NAMA PESERTA

DUP2

SESI DIS 2013

JABATAN PELANCONGAN & HOSPITALITI (JPH)


Bil

No. Pend

Nama

1

19EUP13F1001

ROZANA ELIA BT HAMDAN

2

19EUP13F1002

MUHAMAD HAFIZI BIN JAAFAR

3

19EUP13F1004

NAZRUL ARIFFIN BIN ZULKARNAIN

4

19DUP13F1001

NURUL IDATUL HAZWANI BT MOHD TAJURUL ARIFFIN

5

19DUP13F1002

NOR IZZATI SYAMIMI BT SUHAIMI

6

19DUP13F1003

NOR IFFA BT AZIZI

7

19DUP13F1004

NUR AINNA BT ROZIMI

8

19DUP13F1005

NOR HASMIDA BT YEOP ABDUL RAHMAN

9

19DUP13F1006

SITI NOR SAKILA BT MOHAMAD

10

19DUP13F1007

NOOR AIDA BT OTHMAN

11

19DUP13F1008

SITI FATIMAH BT ISMAIL

12

19DUP13F1009

NURSHAFIZAH EZZATY BT SARAN

13

19DUP13F1010

MOHAMAD RIZUAN BIN ARIS

14

19DUP13F1011

MASLINA IDAYU BT ZAMRI

15

19DUP13F1012

NUR FATIHAH ADILAH BT ABD HALIMEE

16

19DUP13F1013

NUR AININA BT ZAINUDIN

17

19DUP13F1014

NUR RABIATUL ADAWIYAH BT MUSTAFFA KAMAL

18

19DUP13F1015

AHMAD AIZAT BIN AKARIM

19

19DUP13F1016

WONG CHE MUN

20

19DUP13F1019

RADNANISAH BT BUSRI

21

19DUP13F1020

NUR EZZATY SHAFIQA BT MOHD SAAID

22

19DUP13F1021

SHARIFAH NUR SYUHADA BT SYED MUSA

23

19DUP13F1022

ERAWATI BT SYAMSUDDIN

24

19DUP13F1023

NUR ASYIKIN BT MD SHUKOR

25

19DUP13F1025

NUR KHAIRUL ANWAR BIN NOOR YUSRY

26

19DUP13F1026

ERNIE YUHANIS BT YAHYA

27

19DUP13F1027

NAZATUL SYAZLIN BT NAZRI

28

19DUP13F1028

NURSHAHIRA ATIQAH BT ZAINAL ABIDIN

29

19DUP13F1029

SITI HANAN'NI BT MOHAMAD

30

19DUP13F1031

AINI BATRISYIA BT NOORHISAM

31

19DUP13F1033

NUR FATIN AFIFAH BT MAZLAN

32

19DUP13F1034

NURAIN YASMIN BT MOHD JAMAL

33

19DUP13F1035

NUR ERWANI  BT ZAIDI

34

19DUP13F1036

JUHAIDA BT JUHARI

35

19DUP13F1037

NURMELYA BT ZULKAPLI

36

19DUP13F1038

AINA FARHANA BT AZAMANI @ AZMAN

Ganbar aktiviti :



amali orientering 



amali tali aras tinggi (abseiling)


teori tali aras tinggi


amali renang

credit by : encik Nasrudin 

lecture kami yang dedikasi

politeknik muadzam shah

pelancongan dan hospitaliti . DUP2A

Majlis Perwakilan Pelajar <b>Politeknik Muadzam Shah</b>: EARTH HOUR <b>...</b>

Posted: 28 Mar 2015 01:31 AM PDT

Jawatankuasa Teknologi Hijau PMS akan menganjurkan Program 'EARTH HOUR' PMS 2015 selari dengan misi Jabatan Pengajian Politeknik dalam melaksanakan POLYGreen seperti ketetapan berikut:

Tarikh : 28 Mac 2015 [Sabtu)
Masa : 9.00 malam – 10.00 malam (1 jam)
Tempat : Tempat letak kenderaan, Dewan Besar, PMS

⇨TENTATIF PROGRAM

✔ 8.30 - 8.45 mlm - Pelajar berkumpul di tempat letak kenderaan, Dewan Besar, PMS
✔ 8.45 - 8.55 mlm - Ketibaan Pengarah dan Ahli Mesyuarat Pengurusan PMS
✔ 9.00 - 9.10 mlm - Pelancaran Program 'Earth Hour' PMS 2015
✔ 9.10 – 9.30 mlm - Ucapan Pengarah PMS
✔ 9.30 – 9.45 mlm - Taklimat daripada Ketua Felo Berkaitan "Kamsis Hijau"
✔ 9.45 – 10.00 mlm - Sesi bergambar
✔ 10.00 – 10.10 mlm - Penutupan Program 'Earth Hour' PMS 2015
✔ 10.15 mlm - Bersurai

⇨KAEDAH PELAKSANAAN

1. Penghuni Kuarters
- Penghuni Kuarters dikehendaki menutup lampu selama 1 jam bermula dari jam 9.00 - 10.00 malam pada 28 Mac 2015 (Sabtu) untuk menyokong Program 'Earth Hour' Politeknik Malaysia.

2. Penghuni Kamsis
- Penghuni Kamsis dikehendaki turun dan berkumpul di tempat letak kereta bersebelahan Dewan Besar Politeknik Muadzam Shah pada tepat jam 8.45 malam 28 Mac 2015.
- Penghuni Kamsis perlu memastikan semua suis lampu, kipas dan segala peralatan elektrik dimatikan (switch off).

3. Pengusaha Kantin / Kafe
- Pengusaha Kantin / Kafe dikehendaki menutup lampu di ruang makan selama 1 jam bermula dari jam 9.00 – 10.00 malam pada 28 Mac 2015 (Sabtu) untuk menyokong Program 'Earth Hour' Politeknik Malaysia.

‪#‎MPP‬
‪#‎Sebarkan‬

kem kepimpinan majlis perwakilan pelajar <b>politeknik muadzam shah</b>

Posted: 24 Feb 2015 10:33 PM PST

TARIKH:

16 JANUARI 2015 – 18 JANUARI 2015

TEMPAT:

KINGFISHER ECO RESORT, HULU LANGAT SELANGOR

ANJURAN:

UNIT HAL EHWAL PELAJAR (U-HEP)

             Pada 16 Januari hingga 18 Januari 2015, para pelajar daripada ahli jawatankuasa baru Majlis Perwakilan Pelajar telah mengikuti program Kem Kepimpinan Majlis Perwakilan Pelajar di Kingfisher Eco Resort, Hulu Langat,Selangor. Tujuannya adalah untuk membina daya kepimpinan yang berkualiti dan berkesan serta meningkatkan kemahiran dalam kepimpinan dan komunikasi.
            Program bermula pada 16 Januari (Jumaat) dimana peserta diberi taklimat ringkas mengenai perjalanan program dan para peserta dipecahkan kepada kumpulan zon A dan kumpulan zon B oleh fasilitator Extract Training Consultant. Aktiviti Ice Breaking bermula selepas solat Asar dimana peserta dibahagikan kepada dua bulatan. Pada malamnya pula, para peserta telah melakukan aktiviti Timang-timang Sayang bersama-sama dimana kesemua kumpulan perlu melaksanakan permainan sehingga berjaya.
            Hari kedua program telah bermula seawal  7 pagi selepas solat Subuh berjemaah. Aktiviti pertama yang telah dijalankan adalah Menara Impian di mana para peserta perlu melengkapkan akitiviti di dalam kumpulan zon A dan di ikuti dengan permainan Train of Fortune  yang perlu dilakukan oleh kumpulan di dalam zon B. Aktiviti seterusnya dijalankan pada pukul 12 tengahari iaitu aktiviti Jungle Tracking menuju ke tempat Air Terjun. Para peserta diberi taklimat ringkas mengenai perjalanan program terlebih  dahulu sebelum aktiviti bermula. Untuk aktiviti seterusnya, peserta-peserta dikehendaki membawa sendiri peralatan kumpulan mereka untuk melakukan aktiviti Jungle Cook di dalam kumpulan zon A.  Aktiviti seterusnya telah dijalankan selepas solat Zohor berjemaah. Para peserta perlu membina bangunan masa hadapan yang berkualiti dan mampu dibeli dengan menggunakan pasir, My Future Building. Selepas aktiviti tamat, peserta-peserta telah bertolak pulang ke kem dan menyambung aktiviti di kawasan kem. Aktiviti di kawasan kem telah bermula selepas solat Asar yang juga merupakan aktiviti yang melibat air. Peserta dipecahkan kepada kumpulan zon B dan perlu menyelesaikan permainan Floating Brick ,dimana setiap kumpulan perlu mengapungkan sebuah bata dengan menggunakan 10 biji belon dan seutas tali. Aktiviti diteruskan dengan permainan Bigger Ballon dimana setiap kumpulan perlu memasukkan sebanyak mungkin air didalam belon yang diberikan dengan menggunakan sebiji botol kosong tanpa kemasukan ada angin.

            Pada malamnya pula, semua aktiviti telah dijalankan selepas solat Maghrib. Aktiviti pertama dijalankan ialah Tepuk Semangat. Para peserta diajar tepuk semangat dan perlu mengingatinya untuk ditunjukkan pada majlis penutup pada keesokkan harinya. Aktiviti kedua ialah, Animal Song. Setiap kumpulan diberi satu tugasan untuk mencipta sebuah lagu pendek berdasarkan jenis haiwan yang diberi bagi setiap kumpulan.

            Hari ketiga ialah hari terakhir para peserta di kem. Para peserta telah menjalankan  aktiviti Botol Kicap untuk meguji kecerdasan minda para peserta. Selepas itu, setiap kumpulan diberi tugasan untuk bergotong-royong membersihkan dewan bagi majlis penutup yang akan dijalankan pada hari tersebut. Majlis Penutup Kem Kepimpinan Majlis Perwakilan Pelajar telah dihadiri oleh Timbalan Pengarah (Sokongan Akademik) Puan Khuzaimah Binti Baharuddin dan Ketua Jabatan Kejuruteraan Mekanikal, Encik Mohd Fuaad Bin Fesul. Sesi bergambar bersama fasilitator Extract Training Consultant telah dijalankan selepas tamat majlis penutup. Kesemua program dan aktiviti yang telah berlangsung di kem telah berjalan dengan jayanya atas bantuan tiga orang penyelaras program iaitu Encik Jamadeel Izwan Bin Ibrahim, Puan Mahanim Binti Hasnan dan Ustazah Tengku Radziatan Mardziiah Binti Tengku A. Razak.









Majlis Perwakilan Pelajar Politeknik Muadzam Shah: WATIKAH ... : Politeknik Muadzam Shah

Posted: 01 Apr 2015 09:57 AM PDT

Majlis Perwakilan Pelajar <b>Politeknik Muadzam Shah</b>: WATIKAH <b>...</b> : Politeknik Muadzam Shah


Majlis Perwakilan Pelajar <b>Politeknik Muadzam Shah</b>: WATIKAH <b>...</b>

Posted: 27 Jan 2015 12:00 AM PST

TARIKH:

27 JANUARI 2015

MASA:

2:30 PETANG

TEMPAT:

DEWAN KULIAH UTAMA

ANJURAN:

Majlis Perwakilan Pelajar (MPP)

Pihak Majlis Perwakilan Pelajar Politeknik Muadzam Shah sesi 2015 telah mengadakan Majlis Watikah Perlantikan Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) pada 27 Januari 2015 (selasa) pada jam 2 petang di Dewan Kuliah Utama. Majlis rasmi ini telah dihadiri oleh Pengarah Politeknik Muadzam Shah, Tuan Wan Muhammad Afifi Bin Wan Abdullah, Timbalan Pengarah (Akademik), Tuan Hj Nor Rahim Bin Muhayat dan Timbalan Pengarah (Sokongan Akademik) Puan Khuzaimah Binti Baharuddin. Majlis watikah ini juga turut dihadiri oleh Ketua-Ketua Jabatan dari Jabatan Kejuruteraan Mekanikal (JKM), Jabatan Perdagangan (JP), Jabatan RekaBentuk Komunikasi Visual (JRKV), Jabatan Teknologi Maklumat Dan Komunikasi (JTMK) dan Jabatan Perlancongan Dan Hospitaliti (JPH), Unit Hal Ehwal Pelajar (U-HEP) dan Wakil Pelajar.


Majlis dimulakan dengan bacaan doa oleh Exco Kerohanian dan Moral disusuli dengan ucapan dari Yang Di-Pertua Majlis Perwakilan Pelajar, Khairul Hafiz Bin Kalim. Majlis diteruskan dengan ucapan dari Pengarah Politeknik Muadzam Shah, Tuan Wan Muhammad Afifi Bin Wan Abdullah. Seterusnya, pemberian watikah perlantikan telah dijalankan bermula dari Exco Pembimbing Rakan Sebaya dan diakhiri dengan Yang Di-Pertua Majlis Perwakilan Pelajar. Majlis diteruskan lagi dengan bacaan ikrar oleh kesemua ahli Jawatankuasa MPP. Ahli Jawatankuasa Majlis Perwakilan Pelajar juga telah memperkenalkan Spirit of Champion kepada wakil pelajar yang telah hadir pada majlis watikah tersebut. 

Kemudian majlis diteruskan lagi dengan sesi berdialog MPP bersama Pengarah Politeknik Muadzam Shah. Ahli Jawatankuasa MPP mengemukakan beberapa isu berbangkit kepada Pengarah Politeknik Muadzam Shah. Antara isu yang dibincangkan adalah berkenaan dengan pengangkutan semasa cuti raya, perkhidmatan baitulmal bantuan pelajar, isu pelajar sampai ke politeknik melebihi pukul 8 malam, isu bilik rekreasi pelajar di kamsis serta isu WiFi PMS yang tidak boleh digunakan dan isu gelanggang futsal yang tidak dibuka kepada pelajar politeknik.

Majlis diakhiri dengan tasbih kifarah dan sesi bergambar ahli jawatankuasa Majlis Perwakilan Pelajar bersama Pengarah Politeknik Muadzam Shah dan Ketua-ketua Jabatan yang hadir.

                                  

Bacaan Ikrar Watikah yang diketuai oleh Yang di-Pertua Majlis Perwakilan Pelajar Sesi 2015 


Bergambar bersama Pengarah, Timbalan Pengarah (Akademik), Timbalan Pengarah (Sokongan Akademik), Ketua-ketua Jabatan & Pensyarah PMS


Doodle Art Terpanjang di Malaysia - Blog <b>Politeknik Muadzam Shah</b>

Posted: 10 Dec 2014 09:51 AM PST

LAMPIRAN 1

FORMAT LAPORAN AKTIVITI KPI PPI

1.Namaaktiviti

                Kursus Rekreasi Luar Tahap 1

2.Latarbelakang/Rasional (yang dikaitkan dengan kursus pengajian pelajar)

Kursus Rekreasi Tahap 1 merupakan kursus yang bagus untuk pelajar yang mengambil kursus pengurusan pelancongan dan kursus pengurusan pelancongan taman dan rekreasi . Program ini adalah untuk mendedahkan pelajar. pelajar pengurusan pelancongan bukan hanya tahu mengurus tetapi aktif di dalam ilmu rekreasi yang sesuai dipraktikkan dalam industri pelancongan .

Selain itu , kursus ini juga adalah merupakan sebahagian daripada mata pelajaran semester 2 iaitu  terrestrial .

3.Objektif/outcome

                1.Mendedahkan pelajar dengan ilmu rekreasi luar

                2.Memupuk sikap kerjasama dan melahirkan pelajar yang aktif dan cergas

4.Butiran Aktiviti

                a. Tarikh : 28 Februari 2014 – 3 Mac 2014

                b. Hari :Jumaat – Isnin

                c. Program :Kursus Rekreasi Luar Tahap 1

                d. Tempat :Kompleks Rakan Muda Sukan Air Rompin , Pahang

                e. Anjuran :Jabatan Pelancongan dan Hospitaliti Politeknik Muadzam  Shah

                f. Bilangan peserta : 36 orang

5.Butiran PPI

                a. Nama Pegawai : En Fadzil bin Kamaruddin

                b. Jawatan :Ketua Jurulatih

                c. Jabatan/institusi :Rocks/Health and Fitness Adventure

                a. Nama Pegawai : En Mohd Zuhairi bin Roslan

                b. Jawatan :Jurulatih

                c. Jabatan/ insitusi : Rocks/Health and Fitness Adventure

                a. Nama Pegawai : En Yussof bin Ishak

                b. Jawatan :Jurulatih

                c. Jabatan/ insitusi : Rocks/Health and Fitness Adventure

                a .Nama Pegawai : En Zulkefly bin Yusof

                b. Jawatan :Jurulatih

                c. Jabatan/ insitusi : Rocks/Health and Fitness Adventure

6.Rumusan Pelaksanaan aktiviti dan pencapaian terhadap objektif

Kursus ini menjadi medium menyalurkan maklumat tentang ilmu rekreasi luar ,impak minima , cara untuk menjadi seorang ketua yang berwibawa serta boleh mempraktikkan ilmu yang diajar dalam industri pelancongan khasnya . Jurulatih juga menerangkan pelbagai aspek ilmu rekreasi yang terlalu banyak dan pelajar melaksanakannya dengan bimbingan dan tunjuk ajar yang diberikan oleh jurulatih boleh digunakan secara maksimum .Pelajar kursus pengurusan pelancongan yang terdiri dari pada kelas DUP2A seramai 36 orang yang menyertainya berpotensi untuk menjadi lebih aktif dan mempunyai gerak kerja yang cemerlang dalam setiap aktiviti yang dijalankan .

Aktiviti yang dilakukan oleh pelajar ialah tali aras tinggi (abseiling) ,amali orientaring , teori renang , amali renang , Safety , First Aid dan praktikal tali . Semua pelajar dapat melakukannya dengan baik dan cemerlang . Para pelajar juga mendapat tips-tips berenang yang berguna untuk diaplikasikan kepada generasi akan datang .Dengan pelbagai ilmu yang diajar ,pelajar juga boleh menjadi produk dalam industri pelancongan suatu hari nanti  .

7.Maklum balas peserta dan pensyarah

Peserta berjaya menjayakan kursus ini selama 4 hari 3 malam .Ilmu yang pelajar dapat boleh dikongsi  dengan pelajar lain . Pensyarah juga dapat menambah ilmu rekreasi dengan lebih mendalam dan mampu mendidik pelajar sehingga berjaya .

8.Cadangan penambahbaikan (CQI)

Kursus ini perlu diwajibkan kepada semua pelajar semester 2 yang mengambil mata pelajaran terrestrial .

9.Lampiran

                a. Nama peserta dilampirkan

                b. Gambar dilampirkan

Disediakan oleh                                                                                                                Disahkan oleh

……………………………………….                                                                                             …………………………………......           

Nama :                                                                                                                                  Nama :                 

Tarikh :Tarikh :

Tentatif Program

KURSUS REKREASI LUAR TAHAP 1

KOMPLEKS RAKAN MUDA SUKAN AIR ROMPIN PAHANG

POLITEKNIK MUADZAM SHAH

28 Februari – 3 Mac 2014

Jumaat( 28Februari 2014)

1030  - 1230                         Pendaftaran , Suai Kenal , Taklimat

1230  - 1400                         Makan Tengah hari / Solat

1400  - 1600                         Perkhemahan , Pengenalan Impak Minima

1600  - 1630                         Minum Petang

1630  - 1830                         Safety , First Aid

1830  - 2000                         Rehat / Makan Malam

2000  - 2300                         Teori Renang

Sabtu( 1 Mac 2014 )

0600  - 0630                         Persiapan diri / Solat

0630  - 0800                         Senaman / Sarapan

0800  - 1000                         Amali Renang

1000  - 1030                         Minum pagi

1030  - 1230                         Amali Renang

1230  - 1400                         Makan tengah hari / solat

1400  - 1600                         Orientering , pengenalan, pembacaan peta / kompas

1600  - 1630                         Minum petang

1630  - 1830                         Amali orieentering

1830  - 2000                         Rehat / makan malam

2000  - 2300                         Amali orieentering malam

Ahad( 2 Mac 2014)

0600  - 0630                         Persiapan diri / Solat

0630  - 0800                         Senaman / Sarapan

0800  - 1000                         Teori tali

1000  - 1030                         Minum pagi

1030  - 1230                         Praktikal tali

1230  - 1400                         Makan tengahari / solat

1400  - 1600                         Tali Aras tinggi

1600  - 1630                         Minum petang

1630  - 1830                         Leadership , instructorship

1830  - 2000                         Rehat / makan malam

2000  - 2300                         Kembara Malam

Isnin( 3 Mac 2014 )

0600  - 0630                         Persiapan diri / Solat

0630  - 0800                         Senaman / Sarapan

0800  - 1000                         Impak minima ,Pembersihan kawasan

1000  - 1030                         Minum pagi

1030  - 1230                         Majlis penutup

1230  - 1400                         Makan tengahari / solat

1400  - 1600                         Bersurai

SENARAI NAMA PESERTA

DUP2

SESI DIS 2013

JABATAN PELANCONGAN & HOSPITALITI (JPH)


Bil

No. Pend

Nama

1

19EUP13F1001

ROZANA ELIA BT HAMDAN

2

19EUP13F1002

MUHAMAD HAFIZI BIN JAAFAR

3

19EUP13F1004

NAZRUL ARIFFIN BIN ZULKARNAIN

4

19DUP13F1001

NURUL IDATUL HAZWANI BT MOHD TAJURUL ARIFFIN

5

19DUP13F1002

NOR IZZATI SYAMIMI BT SUHAIMI

6

19DUP13F1003

NOR IFFA BT AZIZI

7

19DUP13F1004

NUR AINNA BT ROZIMI

8

19DUP13F1005

NOR HASMIDA BT YEOP ABDUL RAHMAN

9

19DUP13F1006

SITI NOR SAKILA BT MOHAMAD

10

19DUP13F1007

NOOR AIDA BT OTHMAN

11

19DUP13F1008

SITI FATIMAH BT ISMAIL

12

19DUP13F1009

NURSHAFIZAH EZZATY BT SARAN

13

19DUP13F1010

MOHAMAD RIZUAN BIN ARIS

14

19DUP13F1011

MASLINA IDAYU BT ZAMRI

15

19DUP13F1012

NUR FATIHAH ADILAH BT ABD HALIMEE

16

19DUP13F1013

NUR AININA BT ZAINUDIN

17

19DUP13F1014

NUR RABIATUL ADAWIYAH BT MUSTAFFA KAMAL

18

19DUP13F1015

AHMAD AIZAT BIN AKARIM

19

19DUP13F1016

WONG CHE MUN

20

19DUP13F1019

RADNANISAH BT BUSRI

21

19DUP13F1020

NUR EZZATY SHAFIQA BT MOHD SAAID

22

19DUP13F1021

SHARIFAH NUR SYUHADA BT SYED MUSA

23

19DUP13F1022

ERAWATI BT SYAMSUDDIN

24

19DUP13F1023

NUR ASYIKIN BT MD SHUKOR

25

19DUP13F1025

NUR KHAIRUL ANWAR BIN NOOR YUSRY

26

19DUP13F1026

ERNIE YUHANIS BT YAHYA

27

19DUP13F1027

NAZATUL SYAZLIN BT NAZRI

28

19DUP13F1028

NURSHAHIRA ATIQAH BT ZAINAL ABIDIN

29

19DUP13F1029

SITI HANAN'NI BT MOHAMAD

30

19DUP13F1031

AINI BATRISYIA BT NOORHISAM

31

19DUP13F1033

NUR FATIN AFIFAH BT MAZLAN

32

19DUP13F1034

NURAIN YASMIN BT MOHD JAMAL

33

19DUP13F1035

NUR ERWANI  BT ZAIDI

34

19DUP13F1036

JUHAIDA BT JUHARI

35

19DUP13F1037

NURMELYA BT ZULKAPLI

36

19DUP13F1038

AINA FARHANA BT AZAMANI @ AZMAN

Ganbar aktiviti :



amali orientering 



amali tali aras tinggi (abseiling)


teori tali aras tinggi


amali renang

credit by : encik Nasrudin 

lecture kami yang dedikasi

politeknik muadzam shah

pelancongan dan hospitaliti . DUP2A

Terkini: Semak Keputusan Peperiksaan Online <b><b><b>Politeknik</b></b <b>...</b> : Politeknik Muadzam Shah

Posted: 04 Mar 2015 10:25 AM PST

Terkini: Semak Keputusan Peperiksaan Online <b><b><b>Politeknik</b></b <b>...</b> : Politeknik Muadzam Shah


Terkini: Semak Keputusan Peperiksaan Online <b><b><b>Politeknik</b></b <b>...</b>

Posted: 04 Dec 2014 09:33 AM PST

Kejohanan Catur Terbuka Antarabangsa Politeknik Malaysia 2014 (PMSICO) bertempat di Politeknik Muadzam Shah, Pahang (PMS) anjuran Politeknik Malaysia dengan kerjasama Kementerian Pendidikan Malaysia ((KPM) ini buat julung kali diadakan merupakan salah satu transformasi PMS untuk menjadi pemacu Model Sukan di peringkat politeknik dan seterusnya ke peringkat antarabangsa.

  Wan Muhammad Afifi bin Wan Abdullah ( Pengarah PMS) = 

Haslindah Ruslan (Naib Presiden MCF)

Menandatangani 'Surat Hasrat' & Kolaborasi antara Politeknik Muadzam Shah (PMS) dan Persekutuan Catur Malaysia (MCF)

MCF bersama YB Dato Mohd Johari bin Hussain,

 EXCO Belia Negeri Pahang

Lawatan ke Persiapan Akhir Penghasilan Doodle Arts serpanjang 500 Meter untuk Malaysia Book of Records
Lawatan ke tempat Kejohanan. Penyertaan seramai 230 orang pemain di 3 kategori iaitu Terbuka, Politeknik dan Sekolah.
Bersama Ketua Pengarah Politeknik Malaysia, Datuk Hj. Mohlis bin Jaafar dan En Mohamed Isa Johari daripada Jabatan Kemajuan Orang Asli (JAKOA)

Penyertaan Anak Orang Asli daripada Sekolah Buluh Lipis di kategori Sekolah

Para pemain jemputan (Filipina & Indonesia) disediakan tempat tinggal. makan dan pengangkutan oleh penganjur
PMS juga turut menyediakan 'Video streaming' perlawanan catur yang boleh disaksikan melalui talian internet dari seluruh pelusuk dunia bagi menjanjikan liputan terbaik secara langsung kejohanan berprestij ini dan seterusnya diharapkan dapat menaikkan nama Politeknik Malaysia di persada sukan antarabangsa

Winners

Top 15:  OPEN CATEGORY

Top 15: POLITEKNIK CATEGORY

Top 15: SCHOOL CATEGORY


Pemain Jemputan, Tittle Player bersama Pegawai PMS dan MCF

Orang Asli Bermain Catur

Seni Doodle Rekod Gemilang

Usahawan Pelajar Maju Diatur

PMS Hebat Terus Terbilang

Photo  from Mohd Faiz and Zuraihah Wazir

(Muadzam Shah Polytechnic) : Politeknik Muadzam Shah : Politeknik Muadzam Shah

Posted: 26 Feb 2015 12:56 PM PST

(Muadzam Shah Polytechnic) : <b>Politeknik Muadzam Shah</b> : Politeknik Muadzam Shah


(Muadzam Shah Polytechnic) : <b>Politeknik Muadzam Shah</b>

Posted: 30 Nov 2014 09:53 AM PST


Institusi Pengajian Tinggi seperti politeknik merupakan wadah utama dalam melahirkan modal insan berintelektual tinggi dan berkemahiran dalam bidang teknologi. Pun demikian, penggarapan ke arah visi tersebut tidak pernah mengesampingkan aspek keagamaan dan kerohanian serta kesukarelawan. Begitulah senarionya dengan apa yang dilaksanakan oleh Politeknik Muadzam Shah(PMS), Pahang.

 Acara Menyumpit


Aktiviti Melukis dan Mewarna

Politeknik Muadzam Shah, Jabatan Pengajian Politeknik(JPP) dan Bahagian Sukan Kementerian Pendidikan Malaysia telah menganjurkan Program Berkala Kementerian Pendidikan Malaysia "Memodenisasikan Komuniti Orang Asli Rompin" atau lebih dikenali sebagai MEKAR 2013 dengan kerjasama Jabatan Kemajuan Orang Asli (JAKOA) serta Jabatan Penerangan Pahang di Perkampungan Masyarakat Orang Asli Kedaik, Rompin pada 19 – 22 September 2013.

 Belajar Servis Kereta Percuma

 "Booth" Agensi Kerajaan

Program Gotong-royong


Tujuan utama MEKAR 2013 adalah perkongsian ilmu pengetahuan dan kemahiran dengan komuniti yang dipilih iaitu Komuniti Orang Asli Rompin dan mewujudkan semangat kesukarelawanan di dalam diri peserta yang terdiri daripada pelajar Politeknik Muadzam Shah (PMS), Politeknik Sultan Haji Ahmad Shah (POLISAS), Politeknik Metro Kuantan, Politeknik Sultan Mizan Zainal Abidin (PSMZA) dan Kolej Komuniti Rompin.

 Kelas Komputer

Klinik Bolasepak


Selain itu, Mekar 2013 juga bermatlamatkan 'Entrepreneurship': Membantu membangunkan sumber ekonomi masyarakat orang asli melalui program keusahawanan. 'Safety and Health': Membantu meningkatkan kesedaran tentang keselamatan dan kesihatan kepada masyarakat orang asli. Kesinambungan kolaborasi antara Politeknik, masyarakat orang asli, Jabatan Hal Ehwal Orang Asli dan agensi-agensi setempat. Mempromosi Politeknik dan Institusi Pengajian Tinggi Awam Dan Swasta sebagai sebuah institusi pengajian tinggi pilihan utama bagi masyarakat setempat khususnya masyarakat orang asli. Memupuk semangat kesukarelawan pelajar sejajar dengan matlamat IM4U dan YES Politeknik (Politeknik Kasih).

 Malam Kebudayaan "Pentarama" (Jabatan Penerangan)

 Ybhg. Dato' Hj. Mashruddin Bin Jarkasi Menyerahkan Topi Keledar Sumbangan JKJR

Rawatan Pergigian Percuma


Menurut Pengarah Program Mekar 2013, Encik Mohd Isa Abdul Rahim, "Antara aktiviti menarik yang dijalankan bersama masyarakat Orang Asli Kedaik ialah Belajar servis kenderaan, kelas komputer, aktiviti mewarna, gotong royong, sukaneka dan Malam kebudayaan Pentarama yang dibawakan oleh Jabatan Penerangan. Selain itu tidak ketinggalan Klinik Bola Sepak, Padang ini Padang Kita, Rawatan Kesihatan, Kempen Pencegahan daripada JKJR dan Bomba serta banyak lagi acara menarik dijalankan demi memodenisasikan masyarakat Kedaik."

Transformasi Kedai Runcit


 Pengarah melawat "booth" UNITEN

Warga Perkampungan Kedaik Mendengar Ceramah


Kemuncak MEKAR 2013 ialah Majlis Perasmian Penutup yang diadakan pada 22 September 2013 di Padang Awam, Perkampungan Masyarakat Kedaik, Rompin yang akan dirasmikan oleh Ybhg. Dato' Hj. Mashruddin Bin Jarkasi, mewakili YB. Dato' Sri Dr. Hj. Jamaludin Bin Dato' Mohd. Jarjis, Ahli Parlimen Rompin merangkap Penasihat Khas Kepada Jabatan Perdana Menteri Malaysia. Hadir sama Ketua Pengarah JAKOA Malaysia, Dato' Hj. Mohd Sani bin Mistam dan En. Shabudin Bin Man, Timbalan Ketua Pengarah (Strategik), JPP.

  Penyampaian Cenderamata

 Penyampaian Hadiah Cabutan Bertuah

 Penyampaian Hadiah Cabutan Bertuah

Majlis Gimik Perasmian

Di pihak Politeknik Muadzam Shah dan agensi-agensi yang terlibat, MEKAR 2013 ini diharap akan menjadi satu platform menyalurkan pengetahuan dan kemahiran kepada Komuniti Orang Asli Rompin bagi menjayakan hasrat untuk meningkatkan kualiti hidup.

 

AJK dan SUKARELAWAN MEKAR 2013

 
Menurut Pengarah Politeknik Muadzam Shah, En. Wan Muhammad Afifi bin Wan Abdullah, MEKAR 2013 yang merupakan program kemasyarakatan berkala selama empat tahun ini akan diteruskan dengan penambahbaikan agar ia dapat mencapai matlamat yang diharapkan. Pelbagai program lanjutan akan dirancang selepas ini sebagai langkah melestarikan kolaborasi yang telah dilaksanakan.

Pengirim

Nama : Mohd Rizal Azman Rifin
Jawatan: Pensyarah

Jabatan : Jabatan Kejuruteraan Mekanikal, Politeknik Muadzam Shah

Mengenai Penulis:

Azri Abd. Rajid mula terlibat dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007. Beliau sebenarnya berasal dari Keningau, Sabah dan kini menabur bakti di Politeknik Muadzam Shah, Pahang.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Twitter | Facebook

Blog Politeknik ... : Politeknik Muadzam : <b>Politeknik Muadzam Shah</b>

Posted: 06 Dec 2014 09:16 AM PST

LAMPIRAN 1

FORMAT LAPORAN AKTIVITI KPI PPI

1.Namaaktiviti

                Kursus Rekreasi Luar Tahap 1

2.Latarbelakang/Rasional (yang dikaitkan dengan kursus pengajian pelajar)

Kursus Rekreasi Tahap 1 merupakan kursus yang bagus untuk pelajar yang mengambil kursus pengurusan pelancongan dan kursus pengurusan pelancongan taman dan rekreasi . Program ini adalah untuk mendedahkan pelajar. pelajar pengurusan pelancongan bukan hanya tahu mengurus tetapi aktif di dalam ilmu rekreasi yang sesuai dipraktikkan dalam industri pelancongan .

Selain itu , kursus ini juga adalah merupakan sebahagian daripada mata pelajaran semester 2 iaitu  terrestrial .

3.Objektif/outcome

                1.Mendedahkan pelajar dengan ilmu rekreasi luar

                2.Memupuk sikap kerjasama dan melahirkan pelajar yang aktif dan cergas

4.Butiran Aktiviti

                a. Tarikh : 28 Februari 2014 – 3 Mac 2014

                b. Hari :Jumaat – Isnin

                c. Program :Kursus Rekreasi Luar Tahap 1

                d. Tempat :Kompleks Rakan Muda Sukan Air Rompin , Pahang

                e. Anjuran :Jabatan Pelancongan dan Hospitaliti Politeknik Muadzam  Shah

                f. Bilangan peserta : 36 orang

5.Butiran PPI

                a. Nama Pegawai : En Fadzil bin Kamaruddin

                b. Jawatan :Ketua Jurulatih

                c. Jabatan/institusi :Rocks/Health and Fitness Adventure

                a. Nama Pegawai : En Mohd Zuhairi bin Roslan

                b. Jawatan :Jurulatih

                c. Jabatan/ insitusi : Rocks/Health and Fitness Adventure

                a. Nama Pegawai : En Yussof bin Ishak

                b. Jawatan :Jurulatih

                c. Jabatan/ insitusi : Rocks/Health and Fitness Adventure

                a .Nama Pegawai : En Zulkefly bin Yusof

                b. Jawatan :Jurulatih

                c. Jabatan/ insitusi : Rocks/Health and Fitness Adventure

6.Rumusan Pelaksanaan aktiviti dan pencapaian terhadap objektif

Kursus ini menjadi medium menyalurkan maklumat tentang ilmu rekreasi luar ,impak minima , cara untuk menjadi seorang ketua yang berwibawa serta boleh mempraktikkan ilmu yang diajar dalam industri pelancongan khasnya . Jurulatih juga menerangkan pelbagai aspek ilmu rekreasi yang terlalu banyak dan pelajar melaksanakannya dengan bimbingan dan tunjuk ajar yang diberikan oleh jurulatih boleh digunakan secara maksimum .Pelajar kursus pengurusan pelancongan yang terdiri dari pada kelas DUP2A seramai 36 orang yang menyertainya berpotensi untuk menjadi lebih aktif dan mempunyai gerak kerja yang cemerlang dalam setiap aktiviti yang dijalankan .

Aktiviti yang dilakukan oleh pelajar ialah tali aras tinggi (abseiling) ,amali orientaring , teori renang , amali renang , Safety , First Aid dan praktikal tali . Semua pelajar dapat melakukannya dengan baik dan cemerlang . Para pelajar juga mendapat tips-tips berenang yang berguna untuk diaplikasikan kepada generasi akan datang .Dengan pelbagai ilmu yang diajar ,pelajar juga boleh menjadi produk dalam industri pelancongan suatu hari nanti  .

7.Maklum balas peserta dan pensyarah

Peserta berjaya menjayakan kursus ini selama 4 hari 3 malam .Ilmu yang pelajar dapat boleh dikongsi  dengan pelajar lain . Pensyarah juga dapat menambah ilmu rekreasi dengan lebih mendalam dan mampu mendidik pelajar sehingga berjaya .

8.Cadangan penambahbaikan (CQI)

Kursus ini perlu diwajibkan kepada semua pelajar semester 2 yang mengambil mata pelajaran terrestrial .

9.Lampiran

                a. Nama peserta dilampirkan

                b. Gambar dilampirkan

Disediakan oleh                                                                                                                Disahkan oleh

……………………………………….                                                                                             …………………………………......           

Nama :                                                                                                                                  Nama :                 

Tarikh :Tarikh :

Tentatif Program

KURSUS REKREASI LUAR TAHAP 1

KOMPLEKS RAKAN MUDA SUKAN AIR ROMPIN PAHANG

POLITEKNIK MUADZAM SHAH

28 Februari – 3 Mac 2014

Jumaat( 28Februari 2014)

1030  - 1230                         Pendaftaran , Suai Kenal , Taklimat

1230  - 1400                         Makan Tengah hari / Solat

1400  - 1600                         Perkhemahan , Pengenalan Impak Minima

1600  - 1630                         Minum Petang

1630  - 1830                         Safety , First Aid

1830  - 2000                         Rehat / Makan Malam

2000  - 2300                         Teori Renang

Sabtu( 1 Mac 2014 )

0600  - 0630                         Persiapan diri / Solat

0630  - 0800                         Senaman / Sarapan

0800  - 1000                         Amali Renang

1000  - 1030                         Minum pagi

1030  - 1230                         Amali Renang

1230  - 1400                         Makan tengah hari / solat

1400  - 1600                         Orientering , pengenalan, pembacaan peta / kompas

1600  - 1630                         Minum petang

1630  - 1830                         Amali orieentering

1830  - 2000                         Rehat / makan malam

2000  - 2300                         Amali orieentering malam

Ahad( 2 Mac 2014)

0600  - 0630                         Persiapan diri / Solat

0630  - 0800                         Senaman / Sarapan

0800  - 1000                         Teori tali

1000  - 1030                         Minum pagi

1030  - 1230                         Praktikal tali

1230  - 1400                         Makan tengahari / solat

1400  - 1600                         Tali Aras tinggi

1600  - 1630                         Minum petang

1630  - 1830                         Leadership , instructorship

1830  - 2000                         Rehat / makan malam

2000  - 2300                         Kembara Malam

Isnin( 3 Mac 2014 )

0600  - 0630                         Persiapan diri / Solat

0630  - 0800                         Senaman / Sarapan

0800  - 1000                         Impak minima ,Pembersihan kawasan

1000  - 1030                         Minum pagi

1030  - 1230                         Majlis penutup

1230  - 1400                         Makan tengahari / solat

1400  - 1600                         Bersurai

SENARAI NAMA PESERTA

DUP2

SESI DIS 2013

JABATAN PELANCONGAN & HOSPITALITI (JPH)


Bil

No. Pend

Nama

1

19EUP13F1001

ROZANA ELIA BT HAMDAN

2

19EUP13F1002

MUHAMAD HAFIZI BIN JAAFAR

3

19EUP13F1004

NAZRUL ARIFFIN BIN ZULKARNAIN

4

19DUP13F1001

NURUL IDATUL HAZWANI BT MOHD TAJURUL ARIFFIN

5

19DUP13F1002

NOR IZZATI SYAMIMI BT SUHAIMI

6

19DUP13F1003

NOR IFFA BT AZIZI

7

19DUP13F1004

NUR AINNA BT ROZIMI

8

19DUP13F1005

NOR HASMIDA BT YEOP ABDUL RAHMAN

9

19DUP13F1006

SITI NOR SAKILA BT MOHAMAD

10

19DUP13F1007

NOOR AIDA BT OTHMAN

11

19DUP13F1008

SITI FATIMAH BT ISMAIL

12

19DUP13F1009

NURSHAFIZAH EZZATY BT SARAN

13

19DUP13F1010

MOHAMAD RIZUAN BIN ARIS

14

19DUP13F1011

MASLINA IDAYU BT ZAMRI

15

19DUP13F1012

NUR FATIHAH ADILAH BT ABD HALIMEE

16

19DUP13F1013

NUR AININA BT ZAINUDIN

17

19DUP13F1014

NUR RABIATUL ADAWIYAH BT MUSTAFFA KAMAL

18

19DUP13F1015

AHMAD AIZAT BIN AKARIM

19

19DUP13F1016

WONG CHE MUN

20

19DUP13F1019

RADNANISAH BT BUSRI

21

19DUP13F1020

NUR EZZATY SHAFIQA BT MOHD SAAID

22

19DUP13F1021

SHARIFAH NUR SYUHADA BT SYED MUSA

23

19DUP13F1022

ERAWATI BT SYAMSUDDIN

24

19DUP13F1023

NUR ASYIKIN BT MD SHUKOR

25

19DUP13F1025

NUR KHAIRUL ANWAR BIN NOOR YUSRY

26

19DUP13F1026

ERNIE YUHANIS BT YAHYA

27

19DUP13F1027

NAZATUL SYAZLIN BT NAZRI

28

19DUP13F1028

NURSHAHIRA ATIQAH BT ZAINAL ABIDIN

29

19DUP13F1029

SITI HANAN'NI BT MOHAMAD

30

19DUP13F1031

AINI BATRISYIA BT NOORHISAM

31

19DUP13F1033

NUR FATIN AFIFAH BT MAZLAN

32

19DUP13F1034

NURAIN YASMIN BT MOHD JAMAL

33

19DUP13F1035

NUR ERWANI  BT ZAIDI

34

19DUP13F1036

JUHAIDA BT JUHARI

35

19DUP13F1037

NURMELYA BT ZULKAPLI

36

19DUP13F1038

AINA FARHANA BT AZAMANI @ AZMAN

Ganbar aktiviti :



amali orientering 



amali tali aras tinggi (abseiling)


teori tali aras tinggi


amali renang

credit by : encik Nasrudin 

lecture kami yang dedikasi

politeknik muadzam shah

pelancongan dan hospitaliti . DUP2A

Doodle Art Terpanjang di Malaysia <b><b>Politeknik Muadzam Shah</b> <b>...</b>

Posted: 01 Dec 2014 09:19 AM PST

Doodle Art Terpanjang di Malaysia <b>Politeknik Muadzam Shah</b>

Posted: 18 Oct 2014 09:38 AM PDT

Doodle Art Terpanjang di Malaysia <b>Politeknik Muadzam Shah</b> <b>...</b>

Posted: 13 Oct 2014 09:16 AM PDT

 Doodle Art Terpanjang di Malaysia Politeknik Muadzam Shah

Doodle Art Terpanjang di Malaysia Politeknik Muadzam Shah

Lukisan 'Doodle Art' yang terpanjang di Malaysia telah pun dihasilkan oleh 348 pelajar Jabatan Rekabentuk dan Komunikasi Visual, Politeknik Muadzam Shah yang telah direkodkan di dalam Malaysia Book Of Records.

Ianya sepanjang 528.8 meter dan 0.7 meter tinggi yang dihasilkan dengan cat dan pen selama lima hari. Pelajar-pelajar yang terlibat mengambil jurusan Diploma Rekabentuk Grafik dan Diploma Media Cetak.

Doodle Art merupakan lukisan yang spontan dengan contengan kasar yang sangat unik di mana ianya melibatkan lakaran contengan tanpa memikirkan sesuatu yang berat.

Tema lukisan tersebut ialah 'Disini Lahirnya Sebuah Cinta' yang mula dihasilkan sejak 24 September dengan memaparkan soal perpaduan, keagamaan dan kebudayaan di negara Malaysia.

pixel Doodle Art Terpanjang di Malaysia Politeknik Muadzam Shah

Politeknik Muadzam Shah - Blog Politeknik ... : Politeknik Muadzam ... : Politeknik Muadzam Shah

Posted: 13 Dec 2014 09:35 AM PST

<b>Politeknik Muadzam Shah</b> - Blog Politeknik ... : Politeknik Muadzam <b>...</b> : Politeknik Muadzam Shah


<b>Politeknik Muadzam Shah</b> - Blog Politeknik ... : Politeknik Muadzam <b>...</b>

Posted: 19 Oct 2014 09:16 AM PDT

LAMPIRAN 1

FORMAT LAPORAN AKTIVITI KPI PPI

1.Namaaktiviti

                Kursus Rekreasi Luar Tahap 1

2.Latarbelakang/Rasional (yang dikaitkan dengan kursus pengajian pelajar)

Kursus Rekreasi Tahap 1 merupakan kursus yang bagus untuk pelajar yang mengambil kursus pengurusan pelancongan dan kursus pengurusan pelancongan taman dan rekreasi . Program ini adalah untuk mendedahkan pelajar. pelajar pengurusan pelancongan bukan hanya tahu mengurus tetapi aktif di dalam ilmu rekreasi yang sesuai dipraktikkan dalam industri pelancongan .

Selain itu , kursus ini juga adalah merupakan sebahagian daripada mata pelajaran semester 2 iaitu  terrestrial .

3.Objektif/outcome

                1.Mendedahkan pelajar dengan ilmu rekreasi luar

                2.Memupuk sikap kerjasama dan melahirkan pelajar yang aktif dan cergas

4.Butiran Aktiviti

                a. Tarikh : 28 Februari 2014 – 3 Mac 2014

                b. Hari :Jumaat – Isnin

                c. Program :Kursus Rekreasi Luar Tahap 1

                d. Tempat :Kompleks Rakan Muda Sukan Air Rompin , Pahang

                e. Anjuran :Jabatan Pelancongan dan Hospitaliti Politeknik Muadzam  Shah

                f. Bilangan peserta : 36 orang

5.Butiran PPI

                a. Nama Pegawai : En Fadzil bin Kamaruddin

                b. Jawatan :Ketua Jurulatih

                c. Jabatan/institusi :Rocks/Health and Fitness Adventure

                a. Nama Pegawai : En Mohd Zuhairi bin Roslan

                b. Jawatan :Jurulatih

                c. Jabatan/ insitusi : Rocks/Health and Fitness Adventure

                a. Nama Pegawai : En Yussof bin Ishak

                b. Jawatan :Jurulatih

                c. Jabatan/ insitusi : Rocks/Health and Fitness Adventure

                a .Nama Pegawai : En Zulkefly bin Yusof

                b. Jawatan :Jurulatih

                c. Jabatan/ insitusi : Rocks/Health and Fitness Adventure

6.Rumusan Pelaksanaan aktiviti dan pencapaian terhadap objektif

Kursus ini menjadi medium menyalurkan maklumat tentang ilmu rekreasi luar ,impak minima , cara untuk menjadi seorang ketua yang berwibawa serta boleh mempraktikkan ilmu yang diajar dalam industri pelancongan khasnya . Jurulatih juga menerangkan pelbagai aspek ilmu rekreasi yang terlalu banyak dan pelajar melaksanakannya dengan bimbingan dan tunjuk ajar yang diberikan oleh jurulatih boleh digunakan secara maksimum .Pelajar kursus pengurusan pelancongan yang terdiri dari pada kelas DUP2A seramai 36 orang yang menyertainya berpotensi untuk menjadi lebih aktif dan mempunyai gerak kerja yang cemerlang dalam setiap aktiviti yang dijalankan .

Aktiviti yang dilakukan oleh pelajar ialah tali aras tinggi (abseiling) ,amali orientaring , teori renang , amali renang , Safety , First Aid dan praktikal tali . Semua pelajar dapat melakukannya dengan baik dan cemerlang . Para pelajar juga mendapat tips-tips berenang yang berguna untuk diaplikasikan kepada generasi akan datang .Dengan pelbagai ilmu yang diajar ,pelajar juga boleh menjadi produk dalam industri pelancongan suatu hari nanti  .

7.Maklum balas peserta dan pensyarah

Peserta berjaya menjayakan kursus ini selama 4 hari 3 malam .Ilmu yang pelajar dapat boleh dikongsi  dengan pelajar lain . Pensyarah juga dapat menambah ilmu rekreasi dengan lebih mendalam dan mampu mendidik pelajar sehingga berjaya .

8.Cadangan penambahbaikan (CQI)

Kursus ini perlu diwajibkan kepada semua pelajar semester 2 yang mengambil mata pelajaran terrestrial .

9.Lampiran

                a. Nama peserta dilampirkan

                b. Gambar dilampirkan

Disediakan oleh                                                                                                                Disahkan oleh

……………………………………….                                                                                             …………………………………......           

Nama :                                                                                                                                  Nama :                 

Tarikh :Tarikh :

Tentatif Program

KURSUS REKREASI LUAR TAHAP 1

KOMPLEKS RAKAN MUDA SUKAN AIR ROMPIN PAHANG

POLITEKNIK MUADZAM SHAH

28 Februari – 3 Mac 2014

Jumaat( 28Februari 2014)

1030  - 1230                         Pendaftaran , Suai Kenal , Taklimat

1230  - 1400                         Makan Tengah hari / Solat

1400  - 1600                         Perkhemahan , Pengenalan Impak Minima

1600  - 1630                         Minum Petang

1630  - 1830                         Safety , First Aid

1830  - 2000                         Rehat / Makan Malam

2000  - 2300                         Teori Renang

Sabtu( 1 Mac 2014 )

0600  - 0630                         Persiapan diri / Solat

0630  - 0800                         Senaman / Sarapan

0800  - 1000                         Amali Renang

1000  - 1030                         Minum pagi

1030  - 1230                         Amali Renang

1230  - 1400                         Makan tengah hari / solat

1400  - 1600                         Orientering , pengenalan, pembacaan peta / kompas

1600  - 1630                         Minum petang

1630  - 1830                         Amali orieentering

1830  - 2000                         Rehat / makan malam

2000  - 2300                         Amali orieentering malam

Ahad( 2 Mac 2014)

0600  - 0630                         Persiapan diri / Solat

0630  - 0800                         Senaman / Sarapan

0800  - 1000                         Teori tali

1000  - 1030                         Minum pagi

1030  - 1230                         Praktikal tali

1230  - 1400                         Makan tengahari / solat

1400  - 1600                         Tali Aras tinggi

1600  - 1630                         Minum petang

1630  - 1830                         Leadership , instructorship

1830  - 2000                         Rehat / makan malam

2000  - 2300                         Kembara Malam

Isnin( 3 Mac 2014 )

0600  - 0630                         Persiapan diri / Solat

0630  - 0800                         Senaman / Sarapan

0800  - 1000                         Impak minima ,Pembersihan kawasan

1000  - 1030                         Minum pagi

1030  - 1230                         Majlis penutup

1230  - 1400                         Makan tengahari / solat

1400  - 1600                         Bersurai

SENARAI NAMA PESERTA

DUP2

SESI DIS 2013

JABATAN PELANCONGAN & HOSPITALITI (JPH)


Bil

No. Pend

Nama

1

19EUP13F1001

ROZANA ELIA BT HAMDAN

2

19EUP13F1002

MUHAMAD HAFIZI BIN JAAFAR

3

19EUP13F1004

NAZRUL ARIFFIN BIN ZULKARNAIN

4

19DUP13F1001

NURUL IDATUL HAZWANI BT MOHD TAJURUL ARIFFIN

5

19DUP13F1002

NOR IZZATI SYAMIMI BT SUHAIMI

6

19DUP13F1003

NOR IFFA BT AZIZI

7

19DUP13F1004

NUR AINNA BT ROZIMI

8

19DUP13F1005

NOR HASMIDA BT YEOP ABDUL RAHMAN

9

19DUP13F1006

SITI NOR SAKILA BT MOHAMAD

10

19DUP13F1007

NOOR AIDA BT OTHMAN

11

19DUP13F1008

SITI FATIMAH BT ISMAIL

12

19DUP13F1009

NURSHAFIZAH EZZATY BT SARAN

13

19DUP13F1010

MOHAMAD RIZUAN BIN ARIS

14

19DUP13F1011

MASLINA IDAYU BT ZAMRI

15

19DUP13F1012

NUR FATIHAH ADILAH BT ABD HALIMEE

16

19DUP13F1013

NUR AININA BT ZAINUDIN

17

19DUP13F1014

NUR RABIATUL ADAWIYAH BT MUSTAFFA KAMAL

18

19DUP13F1015

AHMAD AIZAT BIN AKARIM

19

19DUP13F1016

WONG CHE MUN

20

19DUP13F1019

RADNANISAH BT BUSRI

21

19DUP13F1020

NUR EZZATY SHAFIQA BT MOHD SAAID

22

19DUP13F1021

SHARIFAH NUR SYUHADA BT SYED MUSA

23

19DUP13F1022

ERAWATI BT SYAMSUDDIN

24

19DUP13F1023

NUR ASYIKIN BT MD SHUKOR

25

19DUP13F1025

NUR KHAIRUL ANWAR BIN NOOR YUSRY

26

19DUP13F1026

ERNIE YUHANIS BT YAHYA

27

19DUP13F1027

NAZATUL SYAZLIN BT NAZRI

28

19DUP13F1028

NURSHAHIRA ATIQAH BT ZAINAL ABIDIN

29

19DUP13F1029

SITI HANAN'NI BT MOHAMAD

30

19DUP13F1031

AINI BATRISYIA BT NOORHISAM

31

19DUP13F1033

NUR FATIN AFIFAH BT MAZLAN

32

19DUP13F1034

NURAIN YASMIN BT MOHD JAMAL

33

19DUP13F1035

NUR ERWANI  BT ZAIDI

34

19DUP13F1036

JUHAIDA BT JUHARI

35

19DUP13F1037

NURMELYA BT ZULKAPLI

36

19DUP13F1038

AINA FARHANA BT AZAMANI @ AZMAN

Ganbar aktiviti :



amali orientering 



amali tali aras tinggi (abseiling)


teori tali aras tinggi


amali renang

credit by : encik Nasrudin 

lecture kami yang dedikasi

politeknik muadzam shah

pelancongan dan hospitaliti . DUP2A

Doodle Art Terpanjang di Malaysia - Blog Politeknik Muadzam Shah : Politeknik Muadzam Shah

Posted: 10 Dec 2014 09:51 AM PST

Doodle Art Terpanjang di Malaysia - Blog <b>Politeknik Muadzam Shah</b> : Politeknik Muadzam Shah


Doodle Art Terpanjang di Malaysia - Blog <b>Politeknik Muadzam Shah</b>

Posted: 16 Nov 2014 09:56 AM PST

Doodle Art Terpanjang di Malaysia <b>Politeknik Muadzam Shah</b>

Posted: 18 Oct 2014 09:38 AM PDT

Doodle Art Terpanjang di Malaysia <b>Politeknik Muadzam Shah</b> <b>...</b>

Posted: 13 Oct 2014 09:16 AM PDT

 Doodle Art Terpanjang di Malaysia Politeknik Muadzam Shah

Doodle Art Terpanjang di Malaysia Politeknik Muadzam Shah

Lukisan 'Doodle Art' yang terpanjang di Malaysia telah pun dihasilkan oleh 348 pelajar Jabatan Rekabentuk dan Komunikasi Visual, Politeknik Muadzam Shah yang telah direkodkan di dalam Malaysia Book Of Records.

Ianya sepanjang 528.8 meter dan 0.7 meter tinggi yang dihasilkan dengan cat dan pen selama lima hari. Pelajar-pelajar yang terlibat mengambil jurusan Diploma Rekabentuk Grafik dan Diploma Media Cetak.

Doodle Art merupakan lukisan yang spontan dengan contengan kasar yang sangat unik di mana ianya melibatkan lakaran contengan tanpa memikirkan sesuatu yang berat.

Tema lukisan tersebut ialah 'Disini Lahirnya Sebuah Cinta' yang mula dihasilkan sejak 24 September dengan memaparkan soal perpaduan, keagamaan dan kebudayaan di negara Malaysia.

pixel Doodle Art Terpanjang di Malaysia Politeknik Muadzam Shah

the BLUE LAGOON? - Kursus Imej ABC untuk - Blog <b>Politeknik</b> <b>...</b>

Posted: 14 Oct 2014 09:48 AM PDT

LAMPIRAN 1

FORMAT LAPORAN AKTIVITI KPI PPI

1.Namaaktiviti

                Kursus Rekreasi Luar Tahap 1

2.Latarbelakang/Rasional (yang dikaitkan dengan kursus pengajian pelajar)

Kursus Rekreasi Tahap 1 merupakan kursus yang bagus untuk pelajar yang mengambil kursus pengurusan pelancongan dan kursus pengurusan pelancongan taman dan rekreasi . Program ini adalah untuk mendedahkan pelajar. pelajar pengurusan pelancongan bukan hanya tahu mengurus tetapi aktif di dalam ilmu rekreasi yang sesuai dipraktikkan dalam industri pelancongan .

Selain itu , kursus ini juga adalah merupakan sebahagian daripada mata pelajaran semester 2 iaitu  terrestrial .

3.Objektif/outcome

                1.Mendedahkan pelajar dengan ilmu rekreasi luar

                2.Memupuk sikap kerjasama dan melahirkan pelajar yang aktif dan cergas

4.Butiran Aktiviti

                a. Tarikh : 28 Februari 2014 – 3 Mac 2014

                b. Hari :Jumaat – Isnin

                c. Program :Kursus Rekreasi Luar Tahap 1

                d. Tempat :Kompleks Rakan Muda Sukan Air Rompin , Pahang

                e. Anjuran :Jabatan Pelancongan dan Hospitaliti Politeknik Muadzam  Shah

                f. Bilangan peserta : 36 orang

5.Butiran PPI

                a. Nama Pegawai : En Fadzil bin Kamaruddin

                b. Jawatan :Ketua Jurulatih

                c. Jabatan/institusi :Rocks/Health and Fitness Adventure

                a. Nama Pegawai : En Mohd Zuhairi bin Roslan

                b. Jawatan :Jurulatih

                c. Jabatan/ insitusi : Rocks/Health and Fitness Adventure

                a. Nama Pegawai : En Yussof bin Ishak

                b. Jawatan :Jurulatih

                c. Jabatan/ insitusi : Rocks/Health and Fitness Adventure

                a .Nama Pegawai : En Zulkefly bin Yusof

                b. Jawatan :Jurulatih

                c. Jabatan/ insitusi : Rocks/Health and Fitness Adventure

6.Rumusan Pelaksanaan aktiviti dan pencapaian terhadap objektif

Kursus ini menjadi medium menyalurkan maklumat tentang ilmu rekreasi luar ,impak minima , cara untuk menjadi seorang ketua yang berwibawa serta boleh mempraktikkan ilmu yang diajar dalam industri pelancongan khasnya . Jurulatih juga menerangkan pelbagai aspek ilmu rekreasi yang terlalu banyak dan pelajar melaksanakannya dengan bimbingan dan tunjuk ajar yang diberikan oleh jurulatih boleh digunakan secara maksimum .Pelajar kursus pengurusan pelancongan yang terdiri dari pada kelas DUP2A seramai 36 orang yang menyertainya berpotensi untuk menjadi lebih aktif dan mempunyai gerak kerja yang cemerlang dalam setiap aktiviti yang dijalankan .

Aktiviti yang dilakukan oleh pelajar ialah tali aras tinggi (abseiling) ,amali orientaring , teori renang , amali renang , Safety , First Aid dan praktikal tali . Semua pelajar dapat melakukannya dengan baik dan cemerlang . Para pelajar juga mendapat tips-tips berenang yang berguna untuk diaplikasikan kepada generasi akan datang .Dengan pelbagai ilmu yang diajar ,pelajar juga boleh menjadi produk dalam industri pelancongan suatu hari nanti  .

7.Maklum balas peserta dan pensyarah

Peserta berjaya menjayakan kursus ini selama 4 hari 3 malam .Ilmu yang pelajar dapat boleh dikongsi  dengan pelajar lain . Pensyarah juga dapat menambah ilmu rekreasi dengan lebih mendalam dan mampu mendidik pelajar sehingga berjaya .

8.Cadangan penambahbaikan (CQI)

Kursus ini perlu diwajibkan kepada semua pelajar semester 2 yang mengambil mata pelajaran terrestrial .

9.Lampiran

                a. Nama peserta dilampirkan

                b. Gambar dilampirkan

Disediakan oleh                                                                                                                Disahkan oleh

……………………………………….                                                                                             …………………………………......           

Nama :                                                                                                                                  Nama :                 

Tarikh :Tarikh :

Tentatif Program

KURSUS REKREASI LUAR TAHAP 1

KOMPLEKS RAKAN MUDA SUKAN AIR ROMPIN PAHANG

POLITEKNIK MUADZAM SHAH

28 Februari – 3 Mac 2014

Jumaat( 28Februari 2014)

1030  - 1230                         Pendaftaran , Suai Kenal , Taklimat

1230  - 1400                         Makan Tengah hari / Solat

1400  - 1600                         Perkhemahan , Pengenalan Impak Minima

1600  - 1630                         Minum Petang

1630  - 1830                         Safety , First Aid

1830  - 2000                         Rehat / Makan Malam

2000  - 2300                         Teori Renang

Sabtu( 1 Mac 2014 )

0600  - 0630                         Persiapan diri / Solat

0630  - 0800                         Senaman / Sarapan

0800  - 1000                         Amali Renang

1000  - 1030                         Minum pagi

1030  - 1230                         Amali Renang

1230  - 1400                         Makan tengah hari / solat

1400  - 1600                         Orientering , pengenalan, pembacaan peta / kompas

1600  - 1630                         Minum petang

1630  - 1830                         Amali orieentering

1830  - 2000                         Rehat / makan malam

2000  - 2300                         Amali orieentering malam

Ahad( 2 Mac 2014)

0600  - 0630                         Persiapan diri / Solat

0630  - 0800                         Senaman / Sarapan

0800  - 1000                         Teori tali

1000  - 1030                         Minum pagi

1030  - 1230                         Praktikal tali

1230  - 1400                         Makan tengahari / solat

1400  - 1600                         Tali Aras tinggi

1600  - 1630                         Minum petang

1630  - 1830                         Leadership , instructorship

1830  - 2000                         Rehat / makan malam

2000  - 2300                         Kembara Malam

Isnin( 3 Mac 2014 )

0600  - 0630                         Persiapan diri / Solat

0630  - 0800                         Senaman / Sarapan

0800  - 1000                         Impak minima ,Pembersihan kawasan

1000  - 1030                         Minum pagi

1030  - 1230                         Majlis penutup

1230  - 1400                         Makan tengahari / solat

1400  - 1600                         Bersurai

SENARAI NAMA PESERTA

DUP2

SESI DIS 2013

JABATAN PELANCONGAN & HOSPITALITI (JPH)


Bil

No. Pend

Nama

1

19EUP13F1001

ROZANA ELIA BT HAMDAN

2

19EUP13F1002

MUHAMAD HAFIZI BIN JAAFAR

3

19EUP13F1004

NAZRUL ARIFFIN BIN ZULKARNAIN

4

19DUP13F1001

NURUL IDATUL HAZWANI BT MOHD TAJURUL ARIFFIN

5

19DUP13F1002

NOR IZZATI SYAMIMI BT SUHAIMI

6

19DUP13F1003

NOR IFFA BT AZIZI

7

19DUP13F1004

NUR AINNA BT ROZIMI

8

19DUP13F1005

NOR HASMIDA BT YEOP ABDUL RAHMAN

9

19DUP13F1006

SITI NOR SAKILA BT MOHAMAD

10

19DUP13F1007

NOOR AIDA BT OTHMAN

11

19DUP13F1008

SITI FATIMAH BT ISMAIL

12

19DUP13F1009

NURSHAFIZAH EZZATY BT SARAN

13

19DUP13F1010

MOHAMAD RIZUAN BIN ARIS

14

19DUP13F1011

MASLINA IDAYU BT ZAMRI

15

19DUP13F1012

NUR FATIHAH ADILAH BT ABD HALIMEE

16

19DUP13F1013

NUR AININA BT ZAINUDIN

17

19DUP13F1014

NUR RABIATUL ADAWIYAH BT MUSTAFFA KAMAL

18

19DUP13F1015

AHMAD AIZAT BIN AKARIM

19

19DUP13F1016

WONG CHE MUN

20

19DUP13F1019

RADNANISAH BT BUSRI

21

19DUP13F1020

NUR EZZATY SHAFIQA BT MOHD SAAID

22

19DUP13F1021

SHARIFAH NUR SYUHADA BT SYED MUSA

23

19DUP13F1022

ERAWATI BT SYAMSUDDIN

24

19DUP13F1023

NUR ASYIKIN BT MD SHUKOR

25

19DUP13F1025

NUR KHAIRUL ANWAR BIN NOOR YUSRY

26

19DUP13F1026

ERNIE YUHANIS BT YAHYA

27

19DUP13F1027

NAZATUL SYAZLIN BT NAZRI

28

19DUP13F1028

NURSHAHIRA ATIQAH BT ZAINAL ABIDIN

29

19DUP13F1029

SITI HANAN'NI BT MOHAMAD

30

19DUP13F1031

AINI BATRISYIA BT NOORHISAM

31

19DUP13F1033

NUR FATIN AFIFAH BT MAZLAN

32

19DUP13F1034

NURAIN YASMIN BT MOHD JAMAL

33

19DUP13F1035

NUR ERWANI  BT ZAIDI

34

19DUP13F1036

JUHAIDA BT JUHARI

35

19DUP13F1037

NURMELYA BT ZULKAPLI

36

19DUP13F1038

AINA FARHANA BT AZAMANI @ AZMAN

Ganbar aktiviti :



amali orientering 



amali tali aras tinggi (abseiling)


teori tali aras tinggi


amali renang

credit by : encik Nasrudin 

lecture kami yang dedikasi

politeknik muadzam shah

pelancongan dan hospitaliti . DUP2A

Politeknik Muadzam Shah - Blog Politeknik ... : Politeknik Muadzam : Politeknik Muadzam Shah

Posted: 06 Dec 2014 09:16 AM PST

<b>Politeknik Muadzam Shah</b> - Blog Politeknik ... : Politeknik Muadzam : Politeknik Muadzam Shah


<b>Politeknik Muadzam Shah</b> - Blog Politeknik ... : Politeknik Muadzam

Posted: 10 Nov 2014 10:48 AM PST

LAMPIRAN 1

FORMAT LAPORAN AKTIVITI KPI PPI

1.Namaaktiviti

                Kursus Rekreasi Luar Tahap 1

2.Latarbelakang/Rasional (yang dikaitkan dengan kursus pengajian pelajar)

Kursus Rekreasi Tahap 1 merupakan kursus yang bagus untuk pelajar yang mengambil kursus pengurusan pelancongan dan kursus pengurusan pelancongan taman dan rekreasi . Program ini adalah untuk mendedahkan pelajar. pelajar pengurusan pelancongan bukan hanya tahu mengurus tetapi aktif di dalam ilmu rekreasi yang sesuai dipraktikkan dalam industri pelancongan .

Selain itu , kursus ini juga adalah merupakan sebahagian daripada mata pelajaran semester 2 iaitu  terrestrial .

3.Objektif/outcome

                1.Mendedahkan pelajar dengan ilmu rekreasi luar

                2.Memupuk sikap kerjasama dan melahirkan pelajar yang aktif dan cergas

4.Butiran Aktiviti

                a. Tarikh : 28 Februari 2014 – 3 Mac 2014

                b. Hari :Jumaat – Isnin

                c. Program :Kursus Rekreasi Luar Tahap 1

                d. Tempat :Kompleks Rakan Muda Sukan Air Rompin , Pahang

                e. Anjuran :Jabatan Pelancongan dan Hospitaliti Politeknik Muadzam  Shah

                f. Bilangan peserta : 36 orang

5.Butiran PPI

                a. Nama Pegawai : En Fadzil bin Kamaruddin

                b. Jawatan :Ketua Jurulatih

                c. Jabatan/institusi :Rocks/Health and Fitness Adventure

                a. Nama Pegawai : En Mohd Zuhairi bin Roslan

                b. Jawatan :Jurulatih

                c. Jabatan/ insitusi : Rocks/Health and Fitness Adventure

                a. Nama Pegawai : En Yussof bin Ishak

                b. Jawatan :Jurulatih

                c. Jabatan/ insitusi : Rocks/Health and Fitness Adventure

                a .Nama Pegawai : En Zulkefly bin Yusof

                b. Jawatan :Jurulatih

                c. Jabatan/ insitusi : Rocks/Health and Fitness Adventure

6.Rumusan Pelaksanaan aktiviti dan pencapaian terhadap objektif

Kursus ini menjadi medium menyalurkan maklumat tentang ilmu rekreasi luar ,impak minima , cara untuk menjadi seorang ketua yang berwibawa serta boleh mempraktikkan ilmu yang diajar dalam industri pelancongan khasnya . Jurulatih juga menerangkan pelbagai aspek ilmu rekreasi yang terlalu banyak dan pelajar melaksanakannya dengan bimbingan dan tunjuk ajar yang diberikan oleh jurulatih boleh digunakan secara maksimum .Pelajar kursus pengurusan pelancongan yang terdiri dari pada kelas DUP2A seramai 36 orang yang menyertainya berpotensi untuk menjadi lebih aktif dan mempunyai gerak kerja yang cemerlang dalam setiap aktiviti yang dijalankan .

Aktiviti yang dilakukan oleh pelajar ialah tali aras tinggi (abseiling) ,amali orientaring , teori renang , amali renang , Safety , First Aid dan praktikal tali . Semua pelajar dapat melakukannya dengan baik dan cemerlang . Para pelajar juga mendapat tips-tips berenang yang berguna untuk diaplikasikan kepada generasi akan datang .Dengan pelbagai ilmu yang diajar ,pelajar juga boleh menjadi produk dalam industri pelancongan suatu hari nanti  .

7.Maklum balas peserta dan pensyarah

Peserta berjaya menjayakan kursus ini selama 4 hari 3 malam .Ilmu yang pelajar dapat boleh dikongsi  dengan pelajar lain . Pensyarah juga dapat menambah ilmu rekreasi dengan lebih mendalam dan mampu mendidik pelajar sehingga berjaya .

8.Cadangan penambahbaikan (CQI)

Kursus ini perlu diwajibkan kepada semua pelajar semester 2 yang mengambil mata pelajaran terrestrial .

9.Lampiran

                a. Nama peserta dilampirkan

                b. Gambar dilampirkan

Disediakan oleh                                                                                                                Disahkan oleh

……………………………………….                                                                                             …………………………………......           

Nama :                                                                                                                                  Nama :                 

Tarikh :Tarikh :

Tentatif Program

KURSUS REKREASI LUAR TAHAP 1

KOMPLEKS RAKAN MUDA SUKAN AIR ROMPIN PAHANG

POLITEKNIK MUADZAM SHAH

28 Februari – 3 Mac 2014

Jumaat( 28Februari 2014)

1030  - 1230                         Pendaftaran , Suai Kenal , Taklimat

1230  - 1400                         Makan Tengah hari / Solat

1400  - 1600                         Perkhemahan , Pengenalan Impak Minima

1600  - 1630                         Minum Petang

1630  - 1830                         Safety , First Aid

1830  - 2000                         Rehat / Makan Malam

2000  - 2300                         Teori Renang

Sabtu( 1 Mac 2014 )

0600  - 0630                         Persiapan diri / Solat

0630  - 0800                         Senaman / Sarapan

0800  - 1000                         Amali Renang

1000  - 1030                         Minum pagi

1030  - 1230                         Amali Renang

1230  - 1400                         Makan tengah hari / solat

1400  - 1600                         Orientering , pengenalan, pembacaan peta / kompas

1600  - 1630                         Minum petang

1630  - 1830                         Amali orieentering

1830  - 2000                         Rehat / makan malam

2000  - 2300                         Amali orieentering malam

Ahad( 2 Mac 2014)

0600  - 0630                         Persiapan diri / Solat

0630  - 0800                         Senaman / Sarapan

0800  - 1000                         Teori tali

1000  - 1030                         Minum pagi

1030  - 1230                         Praktikal tali

1230  - 1400                         Makan tengahari / solat

1400  - 1600                         Tali Aras tinggi

1600  - 1630                         Minum petang

1630  - 1830                         Leadership , instructorship

1830  - 2000                         Rehat / makan malam

2000  - 2300                         Kembara Malam

Isnin( 3 Mac 2014 )

0600  - 0630                         Persiapan diri / Solat

0630  - 0800                         Senaman / Sarapan

0800  - 1000                         Impak minima ,Pembersihan kawasan

1000  - 1030                         Minum pagi

1030  - 1230                         Majlis penutup

1230  - 1400                         Makan tengahari / solat

1400  - 1600                         Bersurai

SENARAI NAMA PESERTA

DUP2

SESI DIS 2013

JABATAN PELANCONGAN & HOSPITALITI (JPH)


Bil

No. Pend

Nama

1

19EUP13F1001

ROZANA ELIA BT HAMDAN

2

19EUP13F1002

MUHAMAD HAFIZI BIN JAAFAR

3

19EUP13F1004

NAZRUL ARIFFIN BIN ZULKARNAIN

4

19DUP13F1001

NURUL IDATUL HAZWANI BT MOHD TAJURUL ARIFFIN

5

19DUP13F1002

NOR IZZATI SYAMIMI BT SUHAIMI

6

19DUP13F1003

NOR IFFA BT AZIZI

7

19DUP13F1004

NUR AINNA BT ROZIMI

8

19DUP13F1005

NOR HASMIDA BT YEOP ABDUL RAHMAN

9

19DUP13F1006

SITI NOR SAKILA BT MOHAMAD

10

19DUP13F1007

NOOR AIDA BT OTHMAN

11

19DUP13F1008

SITI FATIMAH BT ISMAIL

12

19DUP13F1009

NURSHAFIZAH EZZATY BT SARAN

13

19DUP13F1010

MOHAMAD RIZUAN BIN ARIS

14

19DUP13F1011

MASLINA IDAYU BT ZAMRI

15

19DUP13F1012

NUR FATIHAH ADILAH BT ABD HALIMEE

16

19DUP13F1013

NUR AININA BT ZAINUDIN

17

19DUP13F1014

NUR RABIATUL ADAWIYAH BT MUSTAFFA KAMAL

18

19DUP13F1015

AHMAD AIZAT BIN AKARIM

19

19DUP13F1016

WONG CHE MUN

20

19DUP13F1019

RADNANISAH BT BUSRI

21

19DUP13F1020

NUR EZZATY SHAFIQA BT MOHD SAAID

22

19DUP13F1021

SHARIFAH NUR SYUHADA BT SYED MUSA

23

19DUP13F1022

ERAWATI BT SYAMSUDDIN

24

19DUP13F1023

NUR ASYIKIN BT MD SHUKOR

25

19DUP13F1025

NUR KHAIRUL ANWAR BIN NOOR YUSRY

26

19DUP13F1026

ERNIE YUHANIS BT YAHYA

27

19DUP13F1027

NAZATUL SYAZLIN BT NAZRI

28

19DUP13F1028

NURSHAHIRA ATIQAH BT ZAINAL ABIDIN

29

19DUP13F1029

SITI HANAN'NI BT MOHAMAD

30

19DUP13F1031

AINI BATRISYIA BT NOORHISAM

31

19DUP13F1033

NUR FATIN AFIFAH BT MAZLAN

32

19DUP13F1034

NURAIN YASMIN BT MOHD JAMAL

33

19DUP13F1035

NUR ERWANI  BT ZAIDI

34

19DUP13F1036

JUHAIDA BT JUHARI

35

19DUP13F1037

NURMELYA BT ZULKAPLI

36

19DUP13F1038

AINA FARHANA BT AZAMANI @ AZMAN

Ganbar aktiviti :



amali orientering 



amali tali aras tinggi (abseiling)


teori tali aras tinggi


amali renang

credit by : encik Nasrudin 

lecture kami yang dedikasi

politeknik muadzam shah

pelancongan dan hospitaliti . DUP2A

Terkini: Semak Keputusan Peperiksaan Online <b><b>Politeknik</b> <b>...</b> : Politeknik Muadzam Shah

Posted: 04 Dec 2014 09:33 AM PST

Terkini: Semak Keputusan Peperiksaan Online <b><b>Politeknik</b> <b>...</b> : Politeknik Muadzam Shah


Terkini: Semak Keputusan Peperiksaan Online <b><b>Politeknik</b> <b>...</b>

Posted: 03 Oct 2014 09:29 AM PDT

Kejohanan Catur Terbuka Antarabangsa Politeknik Malaysia 2014 (PMSICO) bertempat di Politeknik Muadzam Shah, Pahang (PMS) anjuran Politeknik Malaysia dengan kerjasama Kementerian Pendidikan Malaysia ((KPM) ini buat julung kali diadakan merupakan salah satu transformasi PMS untuk menjadi pemacu Model Sukan di peringkat politeknik dan seterusnya ke peringkat antarabangsa.

  Wan Muhammad Afifi bin Wan Abdullah ( Pengarah PMS) = 

Haslindah Ruslan (Naib Presiden MCF)

Menandatangani 'Surat Hasrat' & Kolaborasi antara Politeknik Muadzam Shah (PMS) dan Persekutuan Catur Malaysia (MCF)

MCF bersama YB Dato Mohd Johari bin Hussain,

 EXCO Belia Negeri Pahang

Lawatan ke Persiapan Akhir Penghasilan Doodle Arts serpanjang 500 Meter untuk Malaysia Book of Records
Lawatan ke tempat Kejohanan. Penyertaan seramai 230 orang pemain di 3 kategori iaitu Terbuka, Politeknik dan Sekolah.
Bersama Ketua Pengarah Politeknik Malaysia, Datuk Hj. Mohlis bin Jaafar dan En Mohamed Isa Johari daripada Jabatan Kemajuan Orang Asli (JAKOA)

Penyertaan Anak Orang Asli daripada Sekolah Buluh Lipis di kategori Sekolah

Para pemain jemputan (Filipina & Indonesia) disediakan tempat tinggal. makan dan pengangkutan oleh penganjur
PMS juga turut menyediakan 'Video streaming' perlawanan catur yang boleh disaksikan melalui talian internet dari seluruh pelusuk dunia bagi menjanjikan liputan terbaik secara langsung kejohanan berprestij ini dan seterusnya diharapkan dapat menaikkan nama Politeknik Malaysia di persada sukan antarabangsa

Winners

Top 15:  OPEN CATEGORY

Top 15: POLITEKNIK CATEGORY

Top 15: SCHOOL CATEGORY


Pemain Jemputan, Tittle Player bersama Pegawai PMS dan MCF

Orang Asli Bermain Catur

Seni Doodle Rekod Gemilang

Usahawan Pelajar Maju Diatur

PMS Hebat Terus Terbilang

Photo  from Mohd Faiz and Zuraihah Wazir

Doodle Art Terpanjang di Malaysia Politeknik Muadzam Shah : Politeknik Muadzam Shah

Posted: 01 Dec 2014 09:19 AM PST

Doodle Art Terpanjang di Malaysia <b>Politeknik Muadzam Shah</b> : Politeknik Muadzam Shah


Doodle Art Terpanjang di Malaysia <b>Politeknik Muadzam Shah</b>

Posted: 18 Oct 2014 09:38 AM PDT

Doodle Art Terpanjang di Malaysia <b>Politeknik Muadzam Shah</b> <b>...</b>

Posted: 13 Oct 2014 09:16 AM PDT

 Doodle Art Terpanjang di Malaysia Politeknik Muadzam Shah

Doodle Art Terpanjang di Malaysia Politeknik Muadzam Shah

Lukisan 'Doodle Art' yang terpanjang di Malaysia telah pun dihasilkan oleh 348 pelajar Jabatan Rekabentuk dan Komunikasi Visual, Politeknik Muadzam Shah yang telah direkodkan di dalam Malaysia Book Of Records.

Ianya sepanjang 528.8 meter dan 0.7 meter tinggi yang dihasilkan dengan cat dan pen selama lima hari. Pelajar-pelajar yang terlibat mengambil jurusan Diploma Rekabentuk Grafik dan Diploma Media Cetak.

Doodle Art merupakan lukisan yang spontan dengan contengan kasar yang sangat unik di mana ianya melibatkan lakaran contengan tanpa memikirkan sesuatu yang berat.

Tema lukisan tersebut ialah 'Disini Lahirnya Sebuah Cinta' yang mula dihasilkan sejak 24 September dengan memaparkan soal perpaduan, keagamaan dan kebudayaan di negara Malaysia.

pixel Doodle Art Terpanjang di Malaysia Politeknik Muadzam Shah

Politeknik Muadzam Shah (Muadzam Shah Polytechnic) : Politeknik Muadzam Shah

Posted: 30 Nov 2014 09:53 AM PST

<b>Politeknik Muadzam Shah</b> (Muadzam Shah Polytechnic) : Politeknik Muadzam Shah


<b>Politeknik Muadzam Shah</b> (Muadzam Shah Polytechnic)

Posted: 13 Nov 2014 10:26 AM PST

<b>Politeknik Muadzam Shah</b> (Muadzam Shah Polytechnic) in <b>...</b>

Posted: 27 Sep 2011 05:00 PM PDT

This is the contact details and location map of Politeknik Muadzam Shah, Muadzam Shah, Pahang from Official Malaysia Government Polytechnic Education Department website.

Location Map of Politeknik Muadzam Shah (Muadzam Shah Polytechnic)

3.054870

103.080251

Contact Details of Politeknik Muadzam Shah (Muadzam Shah Polytechnic)

Politeknik Muadzam Shah
Lebuhraya Tun Abdul Razak,
26700 Muadzam Shah,
Pahang Darul Makmur,
Malaysia.

Tel: 09-450 2005 /2006 /2007
Fax: 09-452 2009

Email: –
Website: www.polimuadzam.edu.my

Tahniah! CCE2014 Innovation Competiton!:PMS|Penjana Minda <b>...</b>

Posted: 26 Nov 2014 09:50 AM PST


Institusi Pengajian Tinggi seperti politeknik merupakan wadah utama dalam melahirkan modal insan berintelektual tinggi dan berkemahiran dalam bidang teknologi. Pun demikian, penggarapan ke arah visi tersebut tidak pernah mengesampingkan aspek keagamaan dan kerohanian serta kesukarelawan. Begitulah senarionya dengan apa yang dilaksanakan oleh Politeknik Muadzam Shah(PMS), Pahang.

 Acara Menyumpit


Aktiviti Melukis dan Mewarna

Politeknik Muadzam Shah, Jabatan Pengajian Politeknik(JPP) dan Bahagian Sukan Kementerian Pendidikan Malaysia telah menganjurkan Program Berkala Kementerian Pendidikan Malaysia "Memodenisasikan Komuniti Orang Asli Rompin" atau lebih dikenali sebagai MEKAR 2013 dengan kerjasama Jabatan Kemajuan Orang Asli (JAKOA) serta Jabatan Penerangan Pahang di Perkampungan Masyarakat Orang Asli Kedaik, Rompin pada 19 – 22 September 2013.

 Belajar Servis Kereta Percuma

 "Booth" Agensi Kerajaan

Program Gotong-royong


Tujuan utama MEKAR 2013 adalah perkongsian ilmu pengetahuan dan kemahiran dengan komuniti yang dipilih iaitu Komuniti Orang Asli Rompin dan mewujudkan semangat kesukarelawanan di dalam diri peserta yang terdiri daripada pelajar Politeknik Muadzam Shah (PMS), Politeknik Sultan Haji Ahmad Shah (POLISAS), Politeknik Metro Kuantan, Politeknik Sultan Mizan Zainal Abidin (PSMZA) dan Kolej Komuniti Rompin.

 Kelas Komputer

Klinik Bolasepak


Selain itu, Mekar 2013 juga bermatlamatkan 'Entrepreneurship': Membantu membangunkan sumber ekonomi masyarakat orang asli melalui program keusahawanan. 'Safety and Health': Membantu meningkatkan kesedaran tentang keselamatan dan kesihatan kepada masyarakat orang asli. Kesinambungan kolaborasi antara Politeknik, masyarakat orang asli, Jabatan Hal Ehwal Orang Asli dan agensi-agensi setempat. Mempromosi Politeknik dan Institusi Pengajian Tinggi Awam Dan Swasta sebagai sebuah institusi pengajian tinggi pilihan utama bagi masyarakat setempat khususnya masyarakat orang asli. Memupuk semangat kesukarelawan pelajar sejajar dengan matlamat IM4U dan YES Politeknik (Politeknik Kasih).

 Malam Kebudayaan "Pentarama" (Jabatan Penerangan)

 Ybhg. Dato' Hj. Mashruddin Bin Jarkasi Menyerahkan Topi Keledar Sumbangan JKJR

Rawatan Pergigian Percuma


Menurut Pengarah Program Mekar 2013, Encik Mohd Isa Abdul Rahim, "Antara aktiviti menarik yang dijalankan bersama masyarakat Orang Asli Kedaik ialah Belajar servis kenderaan, kelas komputer, aktiviti mewarna, gotong royong, sukaneka dan Malam kebudayaan Pentarama yang dibawakan oleh Jabatan Penerangan. Selain itu tidak ketinggalan Klinik Bola Sepak, Padang ini Padang Kita, Rawatan Kesihatan, Kempen Pencegahan daripada JKJR dan Bomba serta banyak lagi acara menarik dijalankan demi memodenisasikan masyarakat Kedaik."

Transformasi Kedai Runcit


 Pengarah melawat "booth" UNITEN

Warga Perkampungan Kedaik Mendengar Ceramah


Kemuncak MEKAR 2013 ialah Majlis Perasmian Penutup yang diadakan pada 22 September 2013 di Padang Awam, Perkampungan Masyarakat Kedaik, Rompin yang akan dirasmikan oleh Ybhg. Dato' Hj. Mashruddin Bin Jarkasi, mewakili YB. Dato' Sri Dr. Hj. Jamaludin Bin Dato' Mohd. Jarjis, Ahli Parlimen Rompin merangkap Penasihat Khas Kepada Jabatan Perdana Menteri Malaysia. Hadir sama Ketua Pengarah JAKOA Malaysia, Dato' Hj. Mohd Sani bin Mistam dan En. Shabudin Bin Man, Timbalan Ketua Pengarah (Strategik), JPP.

  Penyampaian Cenderamata

 Penyampaian Hadiah Cabutan Bertuah

 Penyampaian Hadiah Cabutan Bertuah

Majlis Gimik Perasmian

Di pihak Politeknik Muadzam Shah dan agensi-agensi yang terlibat, MEKAR 2013 ini diharap akan menjadi satu platform menyalurkan pengetahuan dan kemahiran kepada Komuniti Orang Asli Rompin bagi menjayakan hasrat untuk meningkatkan kualiti hidup.

 

AJK dan SUKARELAWAN MEKAR 2013

 
Menurut Pengarah Politeknik Muadzam Shah, En. Wan Muhammad Afifi bin Wan Abdullah, MEKAR 2013 yang merupakan program kemasyarakatan berkala selama empat tahun ini akan diteruskan dengan penambahbaikan agar ia dapat mencapai matlamat yang diharapkan. Pelbagai program lanjutan akan dirancang selepas ini sebagai langkah melestarikan kolaborasi yang telah dilaksanakan.

Pengirim

Nama : Mohd Rizal Azman Rifin
Jawatan: Pensyarah

Jabatan : Jabatan Kejuruteraan Mekanikal, Politeknik Muadzam Shah

Mengenai Penulis:

Azri Abd. Rajid mula terlibat dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007. Beliau sebenarnya berasal dari Keningau, Sabah dan kini menabur bakti di Politeknik Muadzam Shah, Pahang.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Twitter | Facebook

Tahniah! CCE2014 Innovation Competiton!:PMS|Penjana Minda : Politeknik Muadzam Shah

Posted: 26 Nov 2014 09:50 AM PST

Tahniah! CCE2014 Innovation Competiton!:PMS|Penjana Minda : Politeknik Muadzam Shah


Tahniah! CCE2014 Innovation Competiton!:PMS|Penjana Minda

Posted: 20 Oct 2014 10:06 AM PDT

Kejohanan Sofbol Wanita Terbuka Juasseh menjadi medan buat pasukan Pilihan Politeknik Muadzam Shah ( PMS ) merealisasikan visi mereka untuk menjadi salah sebuah pasukan elit dalam dunia sukan tersebut.


Meskipun kejohanan yang dianjurkan oleh SMK Juasseh, Negeri Sembilan itu turut disertai oleh 12 pasukan lain yang mana kebanyakannya terdiri daripada pasukan kelab dan IPT yang sememangnya sudah gah dalam sofbol tanah air seperti pasukan Universiti Malaya A, Universiti Utara Malaysia(UUM), Kelab Sofbol Bandar Tun Razak, K.Lumpur( Banturaz ), pasukan MSS Johor, Kolej Vokasional Dato Lela Maharaja, Rembau serta juga pasukan MSS Negeri Sembilan, namun PMS nyata lebih menyerlah.


Pasukan Pilihan PMS yang dibawah kendalian Junaidi b Abu Bakar seorang jurulatih Sofbol Pahang yang cukup berpengalaman itu tidak mudah melatah dengan reputasi pasukan-pasukan elit yang lain dalam kejohanan tersebut. Anak-anak buah Junaidi mampu menenggelamkan ego pasukan lain yang sejak awal kejohanan lagi diuar-uarkan sebagai jagoan sofbol. Terbukti para pemain PMS tidak mampu digugat emosi mereka dengan permainan psikologi , sebaliknya pemain-pemain PMS terbukti lebih bertenaga dengan skil permainan yang mengagum sehingga mereka dalam pentas final Berjaya mencalar nama hebat pasukan Banturaz dengan kiraan mata 11 berbalas empat.

Mengulas kejayaan pasukan PMS itu, Pengurus Pasukan Pilihan PMS Azlan Izuddin memberitahu para pemainnya berjaya mengotakan janji mereka untuk mempamerkan prestasi terbaik tanpa memberi ruang buat pemain lawan bertindak garang. Sebalik pemain-pemain Banturaz dalam aksi final terkedu dengan persefahaman utuh dan larian bertenaga para pemain PMS .
 

Alhamdulillah syukur akhir kami Berjaya juga mengecap nikmat sebagai jagoan dalam kejohanan ini. Kejayaan ini bukan laluan mudah buat kami menitinya, sebaliknya para pemain terpaksa mengharung pelbagai jalan penuh berliku , namun semua itu tidak meletakkan pemain Pilihan PMS buntu ikhtiar untuk bertindak sebagaimana yang direncanakan oleh jurulatih mereka, Junaidi Abu Bakar. Saya mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua pemain PMS yang membuktikan mereka kini bukan lagi sebuah pasukan enteng yang boleh dipandang rendah,' kata Azlan Izuddin ketika ditemui baru-baru ini.


'Kami kini sedang berada di landasan yang tepat menuju kegemilangan dalam sukan sofbol khususnya dalam kalangan IPT Negara dan insyaAllah dalam Kejohanan Sofbol Inter Politeknik yang dijangka bakal diadakan pada Ogos depan di PSAS, Tanjung Malim pasukan PMS bersedia mempamerkan keupayaan mereka untuk memberi saingan kepada pasukan lebih unggul seperti PSMZA misalnya, tambah Azlan Izuddin lagi.

Kejohanan Sofbol Wanita Terbuka Juasseh itu ber;langsung pada 26 – 29 Mac lalu dan  disertai oleh 13 pasukan yang terdiri daripada pasukan negeri, Kelab dan juga IPT. Majlis Penyampaian Hadiah disempurnakan oleh ADUN Juasseh, Dato Muhammad Razi b. Kail dalam suasana penuh ceria di padang SMK Juasseh, Negeri Sembilan.

Mengenai Penulis:

Azri Abd. Rajid mula terlibat dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007. Beliau sebenarnya berasal dari Keningau, Sabah dan kini menabur bakti di Politeknik Muadzam Shah, Pahang.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Twitter | Facebook

the BLUE LAGOON? - Kursus Imej ABC untuk <b>Politeknik Muadzam</b> <b>...</b>

Posted: 23 Jul 2014 02:57 AM PDT

Jika disebut berkenaan dengan Bandar Muadzam Shah, memang tiada langsung 'idea'  berkenaan bandar ini.  Berbekalkan sistem 'Waze'  in waze we trust,      akhirnya sampai juga ke Politeknik Muadzam Shah (PMS), Pahang. C for CuteCarry. Ini adalah sebahagian daripada peserta yang hadir dan dibarisan hadapan antaranya ialah pensyarah-pensyarah PMS. CuteCarry dijemput untuk menendalikan program IMEJ ABC (Appearance, Behaviour, Communication) anjuran Jabatan Pelancongan dan Hospitaliti Politeknik Muadzam Shah. Penekanan adalah bagaimana peserta yang akan menamatkan pelajaran menggunakan eleman ABC untuk kerjaya mereka dalam bidang pelancongan. Bagaimanakankah imej mempengaruhi pelancongan? Jawapannya SEGALA-GALANYA berkenaan IMEJ. Konsep penjenamaan adalah salah satu konsep di bawah IMEJ yang akan memajukan sesuatu produk pelancongan. Contohnya, Bandar Muadzam Shah mempunyai tarikannya yang tersendiri. Apa yang perlu dilakukan ialah menjenamakan produk yang sedia ada. Can you believe the above images was taken in Bandar Muadzam Shah, Pahang? Tempat diatas dipanggil Tasik Biru. Memang warnanya semulajadi biru. Amat sesuai untuk buat fashion photoshoot! CuteCarry terasa macam di set filem Return To the Blue Lagoon lakonan Brooke Shields pulak! Jika menggunakan imej yang sesuai, tidak mustahil tempat ini akan menjadi salah satu produk pelancongan yang laris di Pahang. Terima Kasih  Kuyenkasyah and Isham bawa CuteCarry jalan-jalan di Bandar Muadzam Shah. They are Tourism Diploma students from Politeknik Muadzam Shah. Jika terfikirkan dimana hendak tinggal di Bandar Muadzam Shah, anda mesti terkejut kerana hotel yang agak 'chic' terdapat disini.   CuteCarry bermalan disini. Hotel Tong Vilion.  Right in the middle of Bandar Muadzam Shah, Pahang,  tak dpt Pavilion, dapat Tongvilion Hotel pun jadilah! Surprisingly nice hotel with modern inter deco and great 'vast' space. So, you should consider this hotel if you're in Muadzam Shah. Price starts from RM218 per night. ika anda di Bandar Muadzam Shah, Pahang jgn lupa singgah di Jentayu kopitiam. Great food, clean ( yes..dah check toiletnya juga) with nice ambience. Try set ayam percik with nasi ( a bit like nasi ayam with ayam percik) only RM7. Generous portion. I am at my happiest!   selalu dikelilingi orang yg baik Lecturer from Politeknik Muadzam Shah, Puan Elina sediakan puding diraja utk CuteCarry dan dinikmati bersama kawan-kawan pensyarah PMS yg lain. Best sangat! CuteCarry juga repost gambar daripada instagram peserta yang hadir Maklumbalas yang diberikan juga amat menggalakkan. Thank you boys and girls!!   I will never forget you PMS!   YouTube Preview Image I LOVE YOU TOO!!

Maklumat lanjut berkenaan kursus bersama CuteCarry hubungi 019 329 0397 atau email   training@cutecarry.com   atau  cutecarry@yahoo.com

Maklumat berkenaan kursus-kursus yang ditawarkan, sila klik disini Senarai pelanggan sila klik disini. Maklumat mengenai pemilik dan pelatih/trainer sila klik disini 
 Instagram sila click CuteCarry dan fanpage FB sila click CuteCarry

Comments

comments

Tags: , , , , , , , , , ,

Terkini: Semak Keputusan Peperiksaan Online <b>Politeknik Muadzam</b>

Posted: 28 Aug 2014 09:36 AM PDT


Institusi Pengajian Tinggi seperti politeknik merupakan wadah utama dalam melahirkan modal insan berintelektual tinggi dan berkemahiran dalam bidang teknologi. Pun demikian, penggarapan ke arah visi tersebut tidak pernah mengesampingkan aspek keagamaan dan kerohanian serta kesukarelawan. Begitulah senarionya dengan apa yang dilaksanakan oleh Politeknik Muadzam Shah(PMS), Pahang.

 Acara Menyumpit


Aktiviti Melukis dan Mewarna

Politeknik Muadzam Shah, Jabatan Pengajian Politeknik(JPP) dan Bahagian Sukan Kementerian Pendidikan Malaysia telah menganjurkan Program Berkala Kementerian Pendidikan Malaysia "Memodenisasikan Komuniti Orang Asli Rompin" atau lebih dikenali sebagai MEKAR 2013 dengan kerjasama Jabatan Kemajuan Orang Asli (JAKOA) serta Jabatan Penerangan Pahang di Perkampungan Masyarakat Orang Asli Kedaik, Rompin pada 19 – 22 September 2013.

 Belajar Servis Kereta Percuma

 "Booth" Agensi Kerajaan

Program Gotong-royong


Tujuan utama MEKAR 2013 adalah perkongsian ilmu pengetahuan dan kemahiran dengan komuniti yang dipilih iaitu Komuniti Orang Asli Rompin dan mewujudkan semangat kesukarelawanan di dalam diri peserta yang terdiri daripada pelajar Politeknik Muadzam Shah (PMS), Politeknik Sultan Haji Ahmad Shah (POLISAS), Politeknik Metro Kuantan, Politeknik Sultan Mizan Zainal Abidin (PSMZA) dan Kolej Komuniti Rompin.

 Kelas Komputer

Klinik Bolasepak


Selain itu, Mekar 2013 juga bermatlamatkan 'Entrepreneurship': Membantu membangunkan sumber ekonomi masyarakat orang asli melalui program keusahawanan. 'Safety and Health': Membantu meningkatkan kesedaran tentang keselamatan dan kesihatan kepada masyarakat orang asli. Kesinambungan kolaborasi antara Politeknik, masyarakat orang asli, Jabatan Hal Ehwal Orang Asli dan agensi-agensi setempat. Mempromosi Politeknik dan Institusi Pengajian Tinggi Awam Dan Swasta sebagai sebuah institusi pengajian tinggi pilihan utama bagi masyarakat setempat khususnya masyarakat orang asli. Memupuk semangat kesukarelawan pelajar sejajar dengan matlamat IM4U dan YES Politeknik (Politeknik Kasih).

 Malam Kebudayaan "Pentarama" (Jabatan Penerangan)

 Ybhg. Dato' Hj. Mashruddin Bin Jarkasi Menyerahkan Topi Keledar Sumbangan JKJR

Rawatan Pergigian Percuma


Menurut Pengarah Program Mekar 2013, Encik Mohd Isa Abdul Rahim, "Antara aktiviti menarik yang dijalankan bersama masyarakat Orang Asli Kedaik ialah Belajar servis kenderaan, kelas komputer, aktiviti mewarna, gotong royong, sukaneka dan Malam kebudayaan Pentarama yang dibawakan oleh Jabatan Penerangan. Selain itu tidak ketinggalan Klinik Bola Sepak, Padang ini Padang Kita, Rawatan Kesihatan, Kempen Pencegahan daripada JKJR dan Bomba serta banyak lagi acara menarik dijalankan demi memodenisasikan masyarakat Kedaik."

Transformasi Kedai Runcit


 Pengarah melawat "booth" UNITEN

Warga Perkampungan Kedaik Mendengar Ceramah


Kemuncak MEKAR 2013 ialah Majlis Perasmian Penutup yang diadakan pada 22 September 2013 di Padang Awam, Perkampungan Masyarakat Kedaik, Rompin yang akan dirasmikan oleh Ybhg. Dato' Hj. Mashruddin Bin Jarkasi, mewakili YB. Dato' Sri Dr. Hj. Jamaludin Bin Dato' Mohd. Jarjis, Ahli Parlimen Rompin merangkap Penasihat Khas Kepada Jabatan Perdana Menteri Malaysia. Hadir sama Ketua Pengarah JAKOA Malaysia, Dato' Hj. Mohd Sani bin Mistam dan En. Shabudin Bin Man, Timbalan Ketua Pengarah (Strategik), JPP.

  Penyampaian Cenderamata

 Penyampaian Hadiah Cabutan Bertuah

 Penyampaian Hadiah Cabutan Bertuah

Majlis Gimik Perasmian

Di pihak Politeknik Muadzam Shah dan agensi-agensi yang terlibat, MEKAR 2013 ini diharap akan menjadi satu platform menyalurkan pengetahuan dan kemahiran kepada Komuniti Orang Asli Rompin bagi menjayakan hasrat untuk meningkatkan kualiti hidup.

 

AJK dan SUKARELAWAN MEKAR 2013

 
Menurut Pengarah Politeknik Muadzam Shah, En. Wan Muhammad Afifi bin Wan Abdullah, MEKAR 2013 yang merupakan program kemasyarakatan berkala selama empat tahun ini akan diteruskan dengan penambahbaikan agar ia dapat mencapai matlamat yang diharapkan. Pelbagai program lanjutan akan dirancang selepas ini sebagai langkah melestarikan kolaborasi yang telah dilaksanakan.

Pengirim

Nama : Mohd Rizal Azman Rifin
Jawatan: Pensyarah

Jabatan : Jabatan Kejuruteraan Mekanikal, Politeknik Muadzam Shah

Mengenai Penulis:

Azri Abd. Rajid mula terlibat dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007. Beliau sebenarnya berasal dari Keningau, Sabah dan kini menabur bakti di Politeknik Muadzam Shah, Pahang.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Twitter | Facebook

Doodle Art Terpanjang di Malaysia Politeknik Muadzam Shah : Politeknik Muadzam Shah

Posted: 16 Nov 2014 09:56 AM PST

Doodle Art Terpanjang di Malaysia <b>Politeknik Muadzam Shah</b> : Politeknik Muadzam Shah


Doodle Art Terpanjang di Malaysia <b>Politeknik Muadzam Shah</b>

Posted: 18 Oct 2014 09:38 AM PDT

Doodle Art Terpanjang di Malaysia <b>Politeknik Muadzam Shah</b> <b>...</b>

Posted: 13 Oct 2014 09:16 AM PDT

 Doodle Art Terpanjang di Malaysia Politeknik Muadzam Shah

Doodle Art Terpanjang di Malaysia Politeknik Muadzam Shah

Lukisan 'Doodle Art' yang terpanjang di Malaysia telah pun dihasilkan oleh 348 pelajar Jabatan Rekabentuk dan Komunikasi Visual, Politeknik Muadzam Shah yang telah direkodkan di dalam Malaysia Book Of Records.

Ianya sepanjang 528.8 meter dan 0.7 meter tinggi yang dihasilkan dengan cat dan pen selama lima hari. Pelajar-pelajar yang terlibat mengambil jurusan Diploma Rekabentuk Grafik dan Diploma Media Cetak.

Doodle Art merupakan lukisan yang spontan dengan contengan kasar yang sangat unik di mana ianya melibatkan lakaran contengan tanpa memikirkan sesuatu yang berat.

Tema lukisan tersebut ialah 'Disini Lahirnya Sebuah Cinta' yang mula dihasilkan sejak 24 September dengan memaparkan soal perpaduan, keagamaan dan kebudayaan di negara Malaysia.

pixel Doodle Art Terpanjang di Malaysia Politeknik Muadzam Shah

Doodle Art Terpanjang di Malaysia Politeknik Muadzam Shah : Politeknik Muadzam Shah

Posted: 14 Nov 2014 10:22 AM PST

Doodle Art Terpanjang di Malaysia <b>Politeknik Muadzam Shah</b> : Politeknik Muadzam Shah


Doodle Art Terpanjang di Malaysia <b>Politeknik Muadzam Shah</b>

Posted: 22 Oct 2014 09:29 AM PDT

LAMPIRAN 1

FORMAT LAPORAN AKTIVITI KPI PPI

1.Namaaktiviti

                Kursus Rekreasi Luar Tahap 1

2.Latarbelakang/Rasional (yang dikaitkan dengan kursus pengajian pelajar)

Kursus Rekreasi Tahap 1 merupakan kursus yang bagus untuk pelajar yang mengambil kursus pengurusan pelancongan dan kursus pengurusan pelancongan taman dan rekreasi . Program ini adalah untuk mendedahkan pelajar. pelajar pengurusan pelancongan bukan hanya tahu mengurus tetapi aktif di dalam ilmu rekreasi yang sesuai dipraktikkan dalam industri pelancongan .

Selain itu , kursus ini juga adalah merupakan sebahagian daripada mata pelajaran semester 2 iaitu  terrestrial .

3.Objektif/outcome

                1.Mendedahkan pelajar dengan ilmu rekreasi luar

                2.Memupuk sikap kerjasama dan melahirkan pelajar yang aktif dan cergas

4.Butiran Aktiviti

                a. Tarikh : 28 Februari 2014 – 3 Mac 2014

                b. Hari :Jumaat – Isnin

                c. Program :Kursus Rekreasi Luar Tahap 1

                d. Tempat :Kompleks Rakan Muda Sukan Air Rompin , Pahang

                e. Anjuran :Jabatan Pelancongan dan Hospitaliti Politeknik Muadzam  Shah

                f. Bilangan peserta : 36 orang

5.Butiran PPI

                a. Nama Pegawai : En Fadzil bin Kamaruddin

                b. Jawatan :Ketua Jurulatih

                c. Jabatan/institusi :Rocks/Health and Fitness Adventure

                a. Nama Pegawai : En Mohd Zuhairi bin Roslan

                b. Jawatan :Jurulatih

                c. Jabatan/ insitusi : Rocks/Health and Fitness Adventure

                a. Nama Pegawai : En Yussof bin Ishak

                b. Jawatan :Jurulatih

                c. Jabatan/ insitusi : Rocks/Health and Fitness Adventure

                a .Nama Pegawai : En Zulkefly bin Yusof

                b. Jawatan :Jurulatih

                c. Jabatan/ insitusi : Rocks/Health and Fitness Adventure

6.Rumusan Pelaksanaan aktiviti dan pencapaian terhadap objektif

Kursus ini menjadi medium menyalurkan maklumat tentang ilmu rekreasi luar ,impak minima , cara untuk menjadi seorang ketua yang berwibawa serta boleh mempraktikkan ilmu yang diajar dalam industri pelancongan khasnya . Jurulatih juga menerangkan pelbagai aspek ilmu rekreasi yang terlalu banyak dan pelajar melaksanakannya dengan bimbingan dan tunjuk ajar yang diberikan oleh jurulatih boleh digunakan secara maksimum .Pelajar kursus pengurusan pelancongan yang terdiri dari pada kelas DUP2A seramai 36 orang yang menyertainya berpotensi untuk menjadi lebih aktif dan mempunyai gerak kerja yang cemerlang dalam setiap aktiviti yang dijalankan .

Aktiviti yang dilakukan oleh pelajar ialah tali aras tinggi (abseiling) ,amali orientaring , teori renang , amali renang , Safety , First Aid dan praktikal tali . Semua pelajar dapat melakukannya dengan baik dan cemerlang . Para pelajar juga mendapat tips-tips berenang yang berguna untuk diaplikasikan kepada generasi akan datang .Dengan pelbagai ilmu yang diajar ,pelajar juga boleh menjadi produk dalam industri pelancongan suatu hari nanti  .

7.Maklum balas peserta dan pensyarah

Peserta berjaya menjayakan kursus ini selama 4 hari 3 malam .Ilmu yang pelajar dapat boleh dikongsi  dengan pelajar lain . Pensyarah juga dapat menambah ilmu rekreasi dengan lebih mendalam dan mampu mendidik pelajar sehingga berjaya .

8.Cadangan penambahbaikan (CQI)

Kursus ini perlu diwajibkan kepada semua pelajar semester 2 yang mengambil mata pelajaran terrestrial .

9.Lampiran

                a. Nama peserta dilampirkan

                b. Gambar dilampirkan

Disediakan oleh                                                                                                                Disahkan oleh

……………………………………….                                                                                             …………………………………......           

Nama :                                                                                                                                  Nama :                 

Tarikh :Tarikh :

Tentatif Program

KURSUS REKREASI LUAR TAHAP 1

KOMPLEKS RAKAN MUDA SUKAN AIR ROMPIN PAHANG

POLITEKNIK MUADZAM SHAH

28 Februari – 3 Mac 2014

Jumaat( 28Februari 2014)

1030  - 1230                         Pendaftaran , Suai Kenal , Taklimat

1230  - 1400                         Makan Tengah hari / Solat

1400  - 1600                         Perkhemahan , Pengenalan Impak Minima

1600  - 1630                         Minum Petang

1630  - 1830                         Safety , First Aid

1830  - 2000                         Rehat / Makan Malam

2000  - 2300                         Teori Renang

Sabtu( 1 Mac 2014 )

0600  - 0630                         Persiapan diri / Solat

0630  - 0800                         Senaman / Sarapan

0800  - 1000                         Amali Renang

1000  - 1030                         Minum pagi

1030  - 1230                         Amali Renang

1230  - 1400                         Makan tengah hari / solat

1400  - 1600                         Orientering , pengenalan, pembacaan peta / kompas

1600  - 1630                         Minum petang

1630  - 1830                         Amali orieentering

1830  - 2000                         Rehat / makan malam

2000  - 2300                         Amali orieentering malam

Ahad( 2 Mac 2014)

0600  - 0630                         Persiapan diri / Solat

0630  - 0800                         Senaman / Sarapan

0800  - 1000                         Teori tali

1000  - 1030                         Minum pagi

1030  - 1230                         Praktikal tali

1230  - 1400                         Makan tengahari / solat

1400  - 1600                         Tali Aras tinggi

1600  - 1630                         Minum petang

1630  - 1830                         Leadership , instructorship

1830  - 2000                         Rehat / makan malam

2000  - 2300                         Kembara Malam

Isnin( 3 Mac 2014 )

0600  - 0630                         Persiapan diri / Solat

0630  - 0800                         Senaman / Sarapan

0800  - 1000                         Impak minima ,Pembersihan kawasan

1000  - 1030                         Minum pagi

1030  - 1230                         Majlis penutup

1230  - 1400                         Makan tengahari / solat

1400  - 1600                         Bersurai

SENARAI NAMA PESERTA

DUP2

SESI DIS 2013

JABATAN PELANCONGAN & HOSPITALITI (JPH)


Bil

No. Pend

Nama

1

19EUP13F1001

ROZANA ELIA BT HAMDAN

2

19EUP13F1002

MUHAMAD HAFIZI BIN JAAFAR

3

19EUP13F1004

NAZRUL ARIFFIN BIN ZULKARNAIN

4

19DUP13F1001

NURUL IDATUL HAZWANI BT MOHD TAJURUL ARIFFIN

5

19DUP13F1002

NOR IZZATI SYAMIMI BT SUHAIMI

6

19DUP13F1003

NOR IFFA BT AZIZI

7

19DUP13F1004

NUR AINNA BT ROZIMI

8

19DUP13F1005

NOR HASMIDA BT YEOP ABDUL RAHMAN

9

19DUP13F1006

SITI NOR SAKILA BT MOHAMAD

10

19DUP13F1007

NOOR AIDA BT OTHMAN

11

19DUP13F1008

SITI FATIMAH BT ISMAIL

12

19DUP13F1009

NURSHAFIZAH EZZATY BT SARAN

13

19DUP13F1010

MOHAMAD RIZUAN BIN ARIS

14

19DUP13F1011

MASLINA IDAYU BT ZAMRI

15

19DUP13F1012

NUR FATIHAH ADILAH BT ABD HALIMEE

16

19DUP13F1013

NUR AININA BT ZAINUDIN

17

19DUP13F1014

NUR RABIATUL ADAWIYAH BT MUSTAFFA KAMAL

18

19DUP13F1015

AHMAD AIZAT BIN AKARIM

19

19DUP13F1016

WONG CHE MUN

20

19DUP13F1019

RADNANISAH BT BUSRI

21

19DUP13F1020

NUR EZZATY SHAFIQA BT MOHD SAAID

22

19DUP13F1021

SHARIFAH NUR SYUHADA BT SYED MUSA

23

19DUP13F1022

ERAWATI BT SYAMSUDDIN

24

19DUP13F1023

NUR ASYIKIN BT MD SHUKOR

25

19DUP13F1025

NUR KHAIRUL ANWAR BIN NOOR YUSRY

26

19DUP13F1026

ERNIE YUHANIS BT YAHYA

27

19DUP13F1027

NAZATUL SYAZLIN BT NAZRI

28

19DUP13F1028

NURSHAHIRA ATIQAH BT ZAINAL ABIDIN

29

19DUP13F1029

SITI HANAN'NI BT MOHAMAD

30

19DUP13F1031

AINI BATRISYIA BT NOORHISAM

31

19DUP13F1033

NUR FATIN AFIFAH BT MAZLAN

32

19DUP13F1034

NURAIN YASMIN BT MOHD JAMAL

33

19DUP13F1035

NUR ERWANI  BT ZAIDI

34

19DUP13F1036

JUHAIDA BT JUHARI

35

19DUP13F1037

NURMELYA BT ZULKAPLI

36

19DUP13F1038

AINA FARHANA BT AZAMANI @ AZMAN

Ganbar aktiviti :



amali orientering 



amali tali aras tinggi (abseiling)


teori tali aras tinggi


amali renang

credit by : encik Nasrudin 

lecture kami yang dedikasi

politeknik muadzam shah

pelancongan dan hospitaliti . DUP2A

Jadual dan Tempat Peperiksaan Akhir Sesi Jun PMS 2014 <b>...</b>

Posted: 20 Oct 2014 09:49 AM PDT

Jadual dan Tempat Peperiksaan Akhir Sesi Jun PMS 2014!

Posted: 19 Oct 2014 05:43 PM PDT

Sebagai panduan kepada semua pelajar, sila muat turun Jadual Peperiksaan Akhir Sesi Jun 2014 dengan klik pada pautan yang disediakan dibawah.

Sambutan Bulan Kemerdekaan PMS 2014!

Posted: 19 Oct 2014 05:36 PM PDT


Unit Hal Ehwal Pelajar dengan kerjasama Majlis Perwakilan Pelajar telah mengadakan Sambutan Bulan Kemerdekaan – Penyerahan Bendera Dan Pertandingan Menghias Bendera sempena sambutan Hari Kemerdekaan kali ke 57 pada 27 Ogos 2014 (Rabu), jam di  Dewan Auditorium, JRKV . MERDEKA!

 

Posted: 19 Oct 2014 05:32 PM PDT

PMS telah mengadakan Program "PMS Prays 4 Palestine" bersama NGO Aqsa Syarif sebagai tanda solidariti warga PMS ke atas kesengsaraan rakyat Palestin yang dizalimi oleh regim Zionis Israel pada 18 Julai 2014 di Dewan Kuliah Utama,PMS yang lalu. 

 

Antara program menarik:

- Ceramah isu terkini Palestin

- Tayangan Video

- Persembahan Puisi

- Persembahan Nasyid

- Gerai jualan barangan Free Palestine, Syria dan Mesir

- Penyerahan dana PMS P4P kepada pihak Aqsa Syarif

Tahniah! CCE2014 Innovation Competiton!

Posted: 19 Oct 2014 05:26 PM PDT


Politeknik Muadzam Shah telah menghantar 3 penyertaan ke Pertandingan CCE2014 Innovation Competiton yang berlangsung di Politeknik Seberang Perai pada 24  - 25 Jun 2014. Pasukan PMS mencatat kejayaan cemerlang dengan meraih 1 pingat Emas dan 1 pingat Perak.

Pingat Emas telah disumbang oleh mobile apps e-Iqra' yang dibangunkan oleh pelajar Lyana Binti Mukiar, Muhammad Asyraf Qusyairi Bin Shaharin dan Muhammad Syahmi Bin Jaafar manakala pingat Perak disumbang oleh mobile apps IntelliHome yang dibangunkan oleh Azan Faiz Bin Ahmad Noor, Muhammad Syariff Bin Aripin dan Nur Azilarina Bini Mohd Termezai. Setinggi-tinggi tahniah diucapkan kepada semua pelajar yang berjaya mengharumkan nama PMS. Semoga kejayaan ini menjadi pemangkin kepada kejayaan akan datang.

Tahniah! First Runner Up Pertandingan CISCO Netriders Malaysia 2014!

Posted: 19 Oct 2014 05:20 PM PDT

Program DNS JTMK PMS telah menghantar pasukan Netriders PMS 2014 ke Pertandingan CISCO Netriders Malaysia 2014 yang berlansung di TATI University College pada 10 Mei 2014 yang lalu.Kategori Instructor (NetExcellence), First Runner Up - Politeknik Muadzam Shah (Cik Norwahida Saamri)

Tahniah diucapkan sekali lagi.

Tahniah ! Pasukan Pilihan PMS Juarai Kejohanan Sofbol Wanita Juasseh!

Posted: 19 Oct 2014 05:17 PM PDT

Kejohanan Sofbol Wanita Terbuka Juasseh menjadi medan buat pasukan Pilihan Politeknik Muadzam Shah ( PMS ) merealisasikan visi mereka untuk menjadi salah sebuah pasukan elit dalam dunia sukan tersebut.


Meskipun kejohanan yang dianjurkan oleh SMK Juasseh, Negeri Sembilan itu turut disertai oleh 12 pasukan lain yang mana kebanyakannya terdiri daripada pasukan kelab dan IPT yang sememangnya sudah gah dalam sofbol tanah air seperti pasukan Universiti Malaya A, Universiti Utara Malaysia(UUM), Kelab Sofbol Bandar Tun Razak, K.Lumpur( Banturaz ), pasukan MSS Johor, Kolej Vokasional Dato Lela Maharaja, Rembau serta juga pasukan MSS Negeri Sembilan, namun PMS nyata lebih menyerlah.


Pasukan Pilihan PMS yang dibawah kendalian Junaidi b Abu Bakar seorang jurulatih Sofbol Pahang yang cukup berpengalaman itu tidak mudah melatah dengan reputasi pasukan-pasukan elit yang lain dalam kejohanan tersebut. Anak-anak buah Junaidi mampu menenggelamkan ego pasukan lain yang sejak awal kejohanan lagi diuar-uarkan sebagai jagoan sofbol. Terbukti para pemain PMS tidak mampu digugat emosi mereka dengan permainan psikologi , sebaliknya pemain-pemain PMS terbukti lebih bertenaga dengan skil permainan yang mengagum sehingga mereka dalam pentas final Berjaya mencalar nama hebat pasukan Banturaz dengan kiraan mata 11 berbalas empat.

Mengulas kejayaan pasukan PMS itu, Pengurus Pasukan Pilihan PMS Azlan Izuddin memberitahu para pemainnya berjaya mengotakan janji mereka untuk mempamerkan prestasi terbaik tanpa memberi ruang buat pemain lawan bertindak garang. Sebalik pemain-pemain Banturaz dalam aksi final terkedu dengan persefahaman utuh dan larian bertenaga para pemain PMS .
 

Alhamdulillah syukur akhir kami Berjaya juga mengecap nikmat sebagai jagoan dalam kejohanan ini. Kejayaan ini bukan laluan mudah buat kami menitinya, sebaliknya para pemain terpaksa mengharung pelbagai jalan penuh berliku , namun semua itu tidak meletakkan pemain Pilihan PMS buntu ikhtiar untuk bertindak sebagaimana yang direncanakan oleh jurulatih mereka, Junaidi Abu Bakar. Saya mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua pemain PMS yang membuktikan mereka kini bukan lagi sebuah pasukan enteng yang boleh dipandang rendah,' kata Azlan Izuddin ketika ditemui baru-baru ini.


'Kami kini sedang berada di landasan yang tepat menuju kegemilangan dalam sukan sofbol khususnya dalam kalangan IPT Negara dan insyaAllah dalam Kejohanan Sofbol Inter Politeknik yang dijangka bakal diadakan pada Ogos depan di PSAS, Tanjung Malim pasukan PMS bersedia mempamerkan keupayaan mereka untuk memberi saingan kepada pasukan lebih unggul seperti PSMZA misalnya, tambah Azlan Izuddin lagi.

Kejohanan Sofbol Wanita Terbuka Juasseh itu ber;langsung pada 26 – 29 Mac lalu dan  disertai oleh 13 pasukan yang terdiri daripada pasukan negeri, Kelab dan juga IPT. Majlis Penyampaian Hadiah disempurnakan oleh ADUN Juasseh, Dato Muhammad Razi b. Kail dalam suasana penuh ceria di padang SMK Juasseh, Negeri Sembilan.

Politeknik Muadzam Shah (Muadzam Shah Polytechnic) in ... : Politeknik Muadzam Shah

Posted: 13 Nov 2014 10:26 AM PST

<b>Politeknik Muadzam Shah</b> (Muadzam Shah Polytechnic) in <b>...</b> : Politeknik Muadzam Shah


<b>Politeknik Muadzam Shah</b> (Muadzam Shah Polytechnic) in <b>...</b>

Posted: 27 Sep 2011 05:00 PM PDT

This is the contact details and location map of Politeknik Muadzam Shah, Muadzam Shah, Pahang from Official Malaysia Government Polytechnic Education Department website.

Location Map of Politeknik Muadzam Shah (Muadzam Shah Polytechnic)

3.054870

103.080251

Contact Details of Politeknik Muadzam Shah (Muadzam Shah Polytechnic)

Politeknik Muadzam Shah
Lebuhraya Tun Abdul Razak,
26700 Muadzam Shah,
Pahang Darul Makmur,
Malaysia.

Tel: 09-450 2005 /2006 /2007
Fax: 09-452 2009

Email: –
Website: www.polimuadzam.edu.my

Politeknik Muadzam Shah - Blog Politeknik ... : Politeknik Muadzam ... : Politeknik Muadzam Shah

Posted: 10 Nov 2014 10:48 AM PST

<b>Politeknik Muadzam Shah</b> - Blog Politeknik ... : Politeknik Muadzam <b>...</b> : Politeknik Muadzam Shah


<b>Politeknik Muadzam Shah</b> - Blog Politeknik ... : Politeknik Muadzam <b>...</b>

Posted: 19 Oct 2014 09:16 AM PDT

LAMPIRAN 1

FORMAT LAPORAN AKTIVITI KPI PPI

1.Namaaktiviti

                Kursus Rekreasi Luar Tahap 1

2.Latarbelakang/Rasional (yang dikaitkan dengan kursus pengajian pelajar)

Kursus Rekreasi Tahap 1 merupakan kursus yang bagus untuk pelajar yang mengambil kursus pengurusan pelancongan dan kursus pengurusan pelancongan taman dan rekreasi . Program ini adalah untuk mendedahkan pelajar. pelajar pengurusan pelancongan bukan hanya tahu mengurus tetapi aktif di dalam ilmu rekreasi yang sesuai dipraktikkan dalam industri pelancongan .

Selain itu , kursus ini juga adalah merupakan sebahagian daripada mata pelajaran semester 2 iaitu  terrestrial .

3.Objektif/outcome

                1.Mendedahkan pelajar dengan ilmu rekreasi luar

                2.Memupuk sikap kerjasama dan melahirkan pelajar yang aktif dan cergas

4.Butiran Aktiviti

                a. Tarikh : 28 Februari 2014 – 3 Mac 2014

                b. Hari :Jumaat – Isnin

                c. Program :Kursus Rekreasi Luar Tahap 1

                d. Tempat :Kompleks Rakan Muda Sukan Air Rompin , Pahang

                e. Anjuran :Jabatan Pelancongan dan Hospitaliti Politeknik Muadzam  Shah

                f. Bilangan peserta : 36 orang

5.Butiran PPI

                a. Nama Pegawai : En Fadzil bin Kamaruddin

                b. Jawatan :Ketua Jurulatih

                c. Jabatan/institusi :Rocks/Health and Fitness Adventure

                a. Nama Pegawai : En Mohd Zuhairi bin Roslan

                b. Jawatan :Jurulatih

                c. Jabatan/ insitusi : Rocks/Health and Fitness Adventure

                a. Nama Pegawai : En Yussof bin Ishak

                b. Jawatan :Jurulatih

                c. Jabatan/ insitusi : Rocks/Health and Fitness Adventure

                a .Nama Pegawai : En Zulkefly bin Yusof

                b. Jawatan :Jurulatih

                c. Jabatan/ insitusi : Rocks/Health and Fitness Adventure

6.Rumusan Pelaksanaan aktiviti dan pencapaian terhadap objektif

Kursus ini menjadi medium menyalurkan maklumat tentang ilmu rekreasi luar ,impak minima , cara untuk menjadi seorang ketua yang berwibawa serta boleh mempraktikkan ilmu yang diajar dalam industri pelancongan khasnya . Jurulatih juga menerangkan pelbagai aspek ilmu rekreasi yang terlalu banyak dan pelajar melaksanakannya dengan bimbingan dan tunjuk ajar yang diberikan oleh jurulatih boleh digunakan secara maksimum .Pelajar kursus pengurusan pelancongan yang terdiri dari pada kelas DUP2A seramai 36 orang yang menyertainya berpotensi untuk menjadi lebih aktif dan mempunyai gerak kerja yang cemerlang dalam setiap aktiviti yang dijalankan .

Aktiviti yang dilakukan oleh pelajar ialah tali aras tinggi (abseiling) ,amali orientaring , teori renang , amali renang , Safety , First Aid dan praktikal tali . Semua pelajar dapat melakukannya dengan baik dan cemerlang . Para pelajar juga mendapat tips-tips berenang yang berguna untuk diaplikasikan kepada generasi akan datang .Dengan pelbagai ilmu yang diajar ,pelajar juga boleh menjadi produk dalam industri pelancongan suatu hari nanti  .

7.Maklum balas peserta dan pensyarah

Peserta berjaya menjayakan kursus ini selama 4 hari 3 malam .Ilmu yang pelajar dapat boleh dikongsi  dengan pelajar lain . Pensyarah juga dapat menambah ilmu rekreasi dengan lebih mendalam dan mampu mendidik pelajar sehingga berjaya .

8.Cadangan penambahbaikan (CQI)

Kursus ini perlu diwajibkan kepada semua pelajar semester 2 yang mengambil mata pelajaran terrestrial .

9.Lampiran

                a. Nama peserta dilampirkan

                b. Gambar dilampirkan

Disediakan oleh                                                                                                                Disahkan oleh

……………………………………….                                                                                             …………………………………......           

Nama :                                                                                                                                  Nama :                 

Tarikh :Tarikh :

Tentatif Program

KURSUS REKREASI LUAR TAHAP 1

KOMPLEKS RAKAN MUDA SUKAN AIR ROMPIN PAHANG

POLITEKNIK MUADZAM SHAH

28 Februari – 3 Mac 2014

Jumaat( 28Februari 2014)

1030  - 1230                         Pendaftaran , Suai Kenal , Taklimat

1230  - 1400                         Makan Tengah hari / Solat

1400  - 1600                         Perkhemahan , Pengenalan Impak Minima

1600  - 1630                         Minum Petang

1630  - 1830                         Safety , First Aid

1830  - 2000                         Rehat / Makan Malam

2000  - 2300                         Teori Renang

Sabtu( 1 Mac 2014 )

0600  - 0630                         Persiapan diri / Solat

0630  - 0800                         Senaman / Sarapan

0800  - 1000                         Amali Renang

1000  - 1030                         Minum pagi

1030  - 1230                         Amali Renang

1230  - 1400                         Makan tengah hari / solat

1400  - 1600                         Orientering , pengenalan, pembacaan peta / kompas

1600  - 1630                         Minum petang

1630  - 1830                         Amali orieentering

1830  - 2000                         Rehat / makan malam

2000  - 2300                         Amali orieentering malam

Ahad( 2 Mac 2014)

0600  - 0630                         Persiapan diri / Solat

0630  - 0800                         Senaman / Sarapan

0800  - 1000                         Teori tali

1000  - 1030                         Minum pagi

1030  - 1230                         Praktikal tali

1230  - 1400                         Makan tengahari / solat

1400  - 1600                         Tali Aras tinggi

1600  - 1630                         Minum petang

1630  - 1830                         Leadership , instructorship

1830  - 2000                         Rehat / makan malam

2000  - 2300                         Kembara Malam

Isnin( 3 Mac 2014 )

0600  - 0630                         Persiapan diri / Solat

0630  - 0800                         Senaman / Sarapan

0800  - 1000                         Impak minima ,Pembersihan kawasan

1000  - 1030                         Minum pagi

1030  - 1230                         Majlis penutup

1230  - 1400                         Makan tengahari / solat

1400  - 1600                         Bersurai

SENARAI NAMA PESERTA

DUP2

SESI DIS 2013

JABATAN PELANCONGAN & HOSPITALITI (JPH)


Bil

No. Pend

Nama

1

19EUP13F1001

ROZANA ELIA BT HAMDAN

2

19EUP13F1002

MUHAMAD HAFIZI BIN JAAFAR

3

19EUP13F1004

NAZRUL ARIFFIN BIN ZULKARNAIN

4

19DUP13F1001

NURUL IDATUL HAZWANI BT MOHD TAJURUL ARIFFIN

5

19DUP13F1002

NOR IZZATI SYAMIMI BT SUHAIMI

6

19DUP13F1003

NOR IFFA BT AZIZI

7

19DUP13F1004

NUR AINNA BT ROZIMI

8

19DUP13F1005

NOR HASMIDA BT YEOP ABDUL RAHMAN

9

19DUP13F1006

SITI NOR SAKILA BT MOHAMAD

10

19DUP13F1007

NOOR AIDA BT OTHMAN

11

19DUP13F1008

SITI FATIMAH BT ISMAIL

12

19DUP13F1009

NURSHAFIZAH EZZATY BT SARAN

13

19DUP13F1010

MOHAMAD RIZUAN BIN ARIS

14

19DUP13F1011

MASLINA IDAYU BT ZAMRI

15

19DUP13F1012

NUR FATIHAH ADILAH BT ABD HALIMEE

16

19DUP13F1013

NUR AININA BT ZAINUDIN

17

19DUP13F1014

NUR RABIATUL ADAWIYAH BT MUSTAFFA KAMAL

18

19DUP13F1015

AHMAD AIZAT BIN AKARIM

19

19DUP13F1016

WONG CHE MUN

20

19DUP13F1019

RADNANISAH BT BUSRI

21

19DUP13F1020

NUR EZZATY SHAFIQA BT MOHD SAAID

22

19DUP13F1021

SHARIFAH NUR SYUHADA BT SYED MUSA

23

19DUP13F1022

ERAWATI BT SYAMSUDDIN

24

19DUP13F1023

NUR ASYIKIN BT MD SHUKOR

25

19DUP13F1025

NUR KHAIRUL ANWAR BIN NOOR YUSRY

26

19DUP13F1026

ERNIE YUHANIS BT YAHYA

27

19DUP13F1027

NAZATUL SYAZLIN BT NAZRI

28

19DUP13F1028

NURSHAHIRA ATIQAH BT ZAINAL ABIDIN

29

19DUP13F1029

SITI HANAN'NI BT MOHAMAD

30

19DUP13F1031

AINI BATRISYIA BT NOORHISAM

31

19DUP13F1033

NUR FATIN AFIFAH BT MAZLAN

32

19DUP13F1034

NURAIN YASMIN BT MOHD JAMAL

33

19DUP13F1035

NUR ERWANI  BT ZAIDI

34

19DUP13F1036

JUHAIDA BT JUHARI

35

19DUP13F1037

NURMELYA BT ZULKAPLI

36

19DUP13F1038

AINA FARHANA BT AZAMANI @ AZMAN

Ganbar aktiviti :



amali orientering 



amali tali aras tinggi (abseiling)


teori tali aras tinggi


amali renang

credit by : encik Nasrudin 

lecture kami yang dedikasi

politeknik muadzam shah

pelancongan dan hospitaliti . DUP2A

Doodle Art Terpanjang di Malaysia <b>Politeknik Muadzam Shah</b>

Posted: 18 Oct 2014 09:38 AM PDT

Doodle Art Terpanjang di Malaysia <b>Politeknik Muadzam Shah</b> <b>...</b>

Posted: 13 Oct 2014 09:16 AM PDT

 Doodle Art Terpanjang di Malaysia Politeknik Muadzam Shah

Doodle Art Terpanjang di Malaysia Politeknik Muadzam Shah

Lukisan 'Doodle Art' yang terpanjang di Malaysia telah pun dihasilkan oleh 348 pelajar Jabatan Rekabentuk dan Komunikasi Visual, Politeknik Muadzam Shah yang telah direkodkan di dalam Malaysia Book Of Records.

Ianya sepanjang 528.8 meter dan 0.7 meter tinggi yang dihasilkan dengan cat dan pen selama lima hari. Pelajar-pelajar yang terlibat mengambil jurusan Diploma Rekabentuk Grafik dan Diploma Media Cetak.

Doodle Art merupakan lukisan yang spontan dengan contengan kasar yang sangat unik di mana ianya melibatkan lakaran contengan tanpa memikirkan sesuatu yang berat.

Tema lukisan tersebut ialah 'Disini Lahirnya Sebuah Cinta' yang mula dihasilkan sejak 24 September dengan memaparkan soal perpaduan, keagamaan dan kebudayaan di negara Malaysia.

pixel Doodle Art Terpanjang di Malaysia Politeknik Muadzam Shah

Tahniah! CCE2014 Innovation Competiton!:PMS|Penjana Minda

Posted: 20 Oct 2014 10:06 AM PDT

Kejohanan Sofbol Wanita Terbuka Juasseh menjadi medan buat pasukan Pilihan Politeknik Muadzam Shah ( PMS ) merealisasikan visi mereka untuk menjadi salah sebuah pasukan elit dalam dunia sukan tersebut.


Meskipun kejohanan yang dianjurkan oleh SMK Juasseh, Negeri Sembilan itu turut disertai oleh 12 pasukan lain yang mana kebanyakannya terdiri daripada pasukan kelab dan IPT yang sememangnya sudah gah dalam sofbol tanah air seperti pasukan Universiti Malaya A, Universiti Utara Malaysia(UUM), Kelab Sofbol Bandar Tun Razak, K.Lumpur( Banturaz ), pasukan MSS Johor, Kolej Vokasional Dato Lela Maharaja, Rembau serta juga pasukan MSS Negeri Sembilan, namun PMS nyata lebih menyerlah.


Pasukan Pilihan PMS yang dibawah kendalian Junaidi b Abu Bakar seorang jurulatih Sofbol Pahang yang cukup berpengalaman itu tidak mudah melatah dengan reputasi pasukan-pasukan elit yang lain dalam kejohanan tersebut. Anak-anak buah Junaidi mampu menenggelamkan ego pasukan lain yang sejak awal kejohanan lagi diuar-uarkan sebagai jagoan sofbol. Terbukti para pemain PMS tidak mampu digugat emosi mereka dengan permainan psikologi , sebaliknya pemain-pemain PMS terbukti lebih bertenaga dengan skil permainan yang mengagum sehingga mereka dalam pentas final Berjaya mencalar nama hebat pasukan Banturaz dengan kiraan mata 11 berbalas empat.

Mengulas kejayaan pasukan PMS itu, Pengurus Pasukan Pilihan PMS Azlan Izuddin memberitahu para pemainnya berjaya mengotakan janji mereka untuk mempamerkan prestasi terbaik tanpa memberi ruang buat pemain lawan bertindak garang. Sebalik pemain-pemain Banturaz dalam aksi final terkedu dengan persefahaman utuh dan larian bertenaga para pemain PMS .
 

Alhamdulillah syukur akhir kami Berjaya juga mengecap nikmat sebagai jagoan dalam kejohanan ini. Kejayaan ini bukan laluan mudah buat kami menitinya, sebaliknya para pemain terpaksa mengharung pelbagai jalan penuh berliku , namun semua itu tidak meletakkan pemain Pilihan PMS buntu ikhtiar untuk bertindak sebagaimana yang direncanakan oleh jurulatih mereka, Junaidi Abu Bakar. Saya mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua pemain PMS yang membuktikan mereka kini bukan lagi sebuah pasukan enteng yang boleh dipandang rendah,' kata Azlan Izuddin ketika ditemui baru-baru ini.


'Kami kini sedang berada di landasan yang tepat menuju kegemilangan dalam sukan sofbol khususnya dalam kalangan IPT Negara dan insyaAllah dalam Kejohanan Sofbol Inter Politeknik yang dijangka bakal diadakan pada Ogos depan di PSAS, Tanjung Malim pasukan PMS bersedia mempamerkan keupayaan mereka untuk memberi saingan kepada pasukan lebih unggul seperti PSMZA misalnya, tambah Azlan Izuddin lagi.

Kejohanan Sofbol Wanita Terbuka Juasseh itu ber;langsung pada 26 – 29 Mac lalu dan  disertai oleh 13 pasukan yang terdiri daripada pasukan negeri, Kelab dan juga IPT. Majlis Penyampaian Hadiah disempurnakan oleh ADUN Juasseh, Dato Muhammad Razi b. Kail dalam suasana penuh ceria di padang SMK Juasseh, Negeri Sembilan.

Mengenai Penulis:

Azri Abd. Rajid mula terlibat dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007. Beliau sebenarnya berasal dari Keningau, Sabah dan kini menabur bakti di Politeknik Muadzam Shah, Pahang.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Twitter | Facebook

Jadual dan Tempat Peperiksaan Akhir Sesi Jun PMS 2014 <b>...</b>

Posted: 20 Oct 2014 09:49 AM PDT

Jadual dan Tempat Peperiksaan Akhir Sesi Jun PMS 2014!

Posted: 19 Oct 2014 05:43 PM PDT

Sebagai panduan kepada semua pelajar, sila muat turun Jadual Peperiksaan Akhir Sesi Jun 2014 dengan klik pada pautan yang disediakan dibawah.

Sambutan Bulan Kemerdekaan PMS 2014!

Posted: 19 Oct 2014 05:36 PM PDT


Unit Hal Ehwal Pelajar dengan kerjasama Majlis Perwakilan Pelajar telah mengadakan Sambutan Bulan Kemerdekaan – Penyerahan Bendera Dan Pertandingan Menghias Bendera sempena sambutan Hari Kemerdekaan kali ke 57 pada 27 Ogos 2014 (Rabu), jam di  Dewan Auditorium, JRKV . MERDEKA!

 

Posted: 19 Oct 2014 05:32 PM PDT

PMS telah mengadakan Program "PMS Prays 4 Palestine" bersama NGO Aqsa Syarif sebagai tanda solidariti warga PMS ke atas kesengsaraan rakyat Palestin yang dizalimi oleh regim Zionis Israel pada 18 Julai 2014 di Dewan Kuliah Utama,PMS yang lalu. 

 

Antara program menarik:

- Ceramah isu terkini Palestin

- Tayangan Video

- Persembahan Puisi

- Persembahan Nasyid

- Gerai jualan barangan Free Palestine, Syria dan Mesir

- Penyerahan dana PMS P4P kepada pihak Aqsa Syarif

Tahniah! CCE2014 Innovation Competiton!

Posted: 19 Oct 2014 05:26 PM PDT


Politeknik Muadzam Shah telah menghantar 3 penyertaan ke Pertandingan CCE2014 Innovation Competiton yang berlangsung di Politeknik Seberang Perai pada 24  - 25 Jun 2014. Pasukan PMS mencatat kejayaan cemerlang dengan meraih 1 pingat Emas dan 1 pingat Perak.

Pingat Emas telah disumbang oleh mobile apps e-Iqra' yang dibangunkan oleh pelajar Lyana Binti Mukiar, Muhammad Asyraf Qusyairi Bin Shaharin dan Muhammad Syahmi Bin Jaafar manakala pingat Perak disumbang oleh mobile apps IntelliHome yang dibangunkan oleh Azan Faiz Bin Ahmad Noor, Muhammad Syariff Bin Aripin dan Nur Azilarina Bini Mohd Termezai. Setinggi-tinggi tahniah diucapkan kepada semua pelajar yang berjaya mengharumkan nama PMS. Semoga kejayaan ini menjadi pemangkin kepada kejayaan akan datang.

Tahniah! First Runner Up Pertandingan CISCO Netriders Malaysia 2014!

Posted: 19 Oct 2014 05:20 PM PDT

Program DNS JTMK PMS telah menghantar pasukan Netriders PMS 2014 ke Pertandingan CISCO Netriders Malaysia 2014 yang berlansung di TATI University College pada 10 Mei 2014 yang lalu.Kategori Instructor (NetExcellence), First Runner Up - Politeknik Muadzam Shah (Cik Norwahida Saamri)

Tahniah diucapkan sekali lagi.

Tahniah ! Pasukan Pilihan PMS Juarai Kejohanan Sofbol Wanita Juasseh!

Posted: 19 Oct 2014 05:17 PM PDT

Kejohanan Sofbol Wanita Terbuka Juasseh menjadi medan buat pasukan Pilihan Politeknik Muadzam Shah ( PMS ) merealisasikan visi mereka untuk menjadi salah sebuah pasukan elit dalam dunia sukan tersebut.


Meskipun kejohanan yang dianjurkan oleh SMK Juasseh, Negeri Sembilan itu turut disertai oleh 12 pasukan lain yang mana kebanyakannya terdiri daripada pasukan kelab dan IPT yang sememangnya sudah gah dalam sofbol tanah air seperti pasukan Universiti Malaya A, Universiti Utara Malaysia(UUM), Kelab Sofbol Bandar Tun Razak, K.Lumpur( Banturaz ), pasukan MSS Johor, Kolej Vokasional Dato Lela Maharaja, Rembau serta juga pasukan MSS Negeri Sembilan, namun PMS nyata lebih menyerlah.


Pasukan Pilihan PMS yang dibawah kendalian Junaidi b Abu Bakar seorang jurulatih Sofbol Pahang yang cukup berpengalaman itu tidak mudah melatah dengan reputasi pasukan-pasukan elit yang lain dalam kejohanan tersebut. Anak-anak buah Junaidi mampu menenggelamkan ego pasukan lain yang sejak awal kejohanan lagi diuar-uarkan sebagai jagoan sofbol. Terbukti para pemain PMS tidak mampu digugat emosi mereka dengan permainan psikologi , sebaliknya pemain-pemain PMS terbukti lebih bertenaga dengan skil permainan yang mengagum sehingga mereka dalam pentas final Berjaya mencalar nama hebat pasukan Banturaz dengan kiraan mata 11 berbalas empat.

Mengulas kejayaan pasukan PMS itu, Pengurus Pasukan Pilihan PMS Azlan Izuddin memberitahu para pemainnya berjaya mengotakan janji mereka untuk mempamerkan prestasi terbaik tanpa memberi ruang buat pemain lawan bertindak garang. Sebalik pemain-pemain Banturaz dalam aksi final terkedu dengan persefahaman utuh dan larian bertenaga para pemain PMS .
 

Alhamdulillah syukur akhir kami Berjaya juga mengecap nikmat sebagai jagoan dalam kejohanan ini. Kejayaan ini bukan laluan mudah buat kami menitinya, sebaliknya para pemain terpaksa mengharung pelbagai jalan penuh berliku , namun semua itu tidak meletakkan pemain Pilihan PMS buntu ikhtiar untuk bertindak sebagaimana yang direncanakan oleh jurulatih mereka, Junaidi Abu Bakar. Saya mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua pemain PMS yang membuktikan mereka kini bukan lagi sebuah pasukan enteng yang boleh dipandang rendah,' kata Azlan Izuddin ketika ditemui baru-baru ini.


'Kami kini sedang berada di landasan yang tepat menuju kegemilangan dalam sukan sofbol khususnya dalam kalangan IPT Negara dan insyaAllah dalam Kejohanan Sofbol Inter Politeknik yang dijangka bakal diadakan pada Ogos depan di PSAS, Tanjung Malim pasukan PMS bersedia mempamerkan keupayaan mereka untuk memberi saingan kepada pasukan lebih unggul seperti PSMZA misalnya, tambah Azlan Izuddin lagi.

Kejohanan Sofbol Wanita Terbuka Juasseh itu ber;langsung pada 26 – 29 Mac lalu dan  disertai oleh 13 pasukan yang terdiri daripada pasukan negeri, Kelab dan juga IPT. Majlis Penyampaian Hadiah disempurnakan oleh ADUN Juasseh, Dato Muhammad Razi b. Kail dalam suasana penuh ceria di padang SMK Juasseh, Negeri Sembilan.

Doodle Art Terpanjang di Malaysia Politeknik Muadzam Shah ... : Politeknik Muadzam Shah

Posted: 22 Oct 2014 09:29 AM PDT

Doodle Art Terpanjang di Malaysia <b>Politeknik Muadzam Shah</b> <b>...</b> : Politeknik Muadzam Shah


Doodle Art Terpanjang di Malaysia <b>Politeknik Muadzam Shah</b> <b>...</b>

Posted: 13 Oct 2014 09:16 AM PDT

 Doodle Art Terpanjang di Malaysia Politeknik Muadzam Shah

Doodle Art Terpanjang di Malaysia Politeknik Muadzam Shah

Lukisan 'Doodle Art' yang terpanjang di Malaysia telah pun dihasilkan oleh 348 pelajar Jabatan Rekabentuk dan Komunikasi Visual, Politeknik Muadzam Shah yang telah direkodkan di dalam Malaysia Book Of Records.

Ianya sepanjang 528.8 meter dan 0.7 meter tinggi yang dihasilkan dengan cat dan pen selama lima hari. Pelajar-pelajar yang terlibat mengambil jurusan Diploma Rekabentuk Grafik dan Diploma Media Cetak.

Doodle Art merupakan lukisan yang spontan dengan contengan kasar yang sangat unik di mana ianya melibatkan lakaran contengan tanpa memikirkan sesuatu yang berat.

Tema lukisan tersebut ialah 'Disini Lahirnya Sebuah Cinta' yang mula dihasilkan sejak 24 September dengan memaparkan soal perpaduan, keagamaan dan kebudayaan di negara Malaysia.

pixel Doodle Art Terpanjang di Malaysia Politeknik Muadzam Shah

the BLUE LAGOON? - Kursus Imej ABC untuk <b>Politeknik Muadzam</b> <b>...</b>

Posted: 23 Jul 2014 02:57 AM PDT

Jika disebut berkenaan dengan Bandar Muadzam Shah, memang tiada langsung 'idea'  berkenaan bandar ini.  Berbekalkan sistem 'Waze'  in waze we trust,      akhirnya sampai juga ke Politeknik Muadzam Shah (PMS), Pahang. C for CuteCarry. Ini adalah sebahagian daripada peserta yang hadir dan dibarisan hadapan antaranya ialah pensyarah-pensyarah PMS. CuteCarry dijemput untuk menendalikan program IMEJ ABC (Appearance, Behaviour, Communication) anjuran Jabatan Pelancongan dan Hospitaliti Politeknik Muadzam Shah. Penekanan adalah bagaimana peserta yang akan menamatkan pelajaran menggunakan eleman ABC untuk kerjaya mereka dalam bidang pelancongan. Bagaimanakankah imej mempengaruhi pelancongan? Jawapannya SEGALA-GALANYA berkenaan IMEJ. Konsep penjenamaan adalah salah satu konsep di bawah IMEJ yang akan memajukan sesuatu produk pelancongan. Contohnya, Bandar Muadzam Shah mempunyai tarikannya yang tersendiri. Apa yang perlu dilakukan ialah menjenamakan produk yang sedia ada. Can you believe the above images was taken in Bandar Muadzam Shah, Pahang? Tempat diatas dipanggil Tasik Biru. Memang warnanya semulajadi biru. Amat sesuai untuk buat fashion photoshoot! CuteCarry terasa macam di set filem Return To the Blue Lagoon lakonan Brooke Shields pulak! Jika menggunakan imej yang sesuai, tidak mustahil tempat ini akan menjadi salah satu produk pelancongan yang laris di Pahang. Terima Kasih  Kuyenkasyah and Isham bawa CuteCarry jalan-jalan di Bandar Muadzam Shah. They are Tourism Diploma students from Politeknik Muadzam Shah. Jika terfikirkan dimana hendak tinggal di Bandar Muadzam Shah, anda mesti terkejut kerana hotel yang agak 'chic' terdapat disini.   CuteCarry bermalan disini. Hotel Tong Vilion.  Right in the middle of Bandar Muadzam Shah, Pahang,  tak dpt Pavilion, dapat Tongvilion Hotel pun jadilah! Surprisingly nice hotel with modern inter deco and great 'vast' space. So, you should consider this hotel if you're in Muadzam Shah. Price starts from RM218 per night. ika anda di Bandar Muadzam Shah, Pahang jgn lupa singgah di Jentayu kopitiam. Great food, clean ( yes..dah check toiletnya juga) with nice ambience. Try set ayam percik with nasi ( a bit like nasi ayam with ayam percik) only RM7. Generous portion. I am at my happiest!   selalu dikelilingi orang yg baik Lecturer from Politeknik Muadzam Shah, Puan Elina sediakan puding diraja utk CuteCarry dan dinikmati bersama kawan-kawan pensyarah PMS yg lain. Best sangat! CuteCarry juga repost gambar daripada instagram peserta yang hadir Maklumbalas yang diberikan juga amat menggalakkan. Thank you boys and girls!!   I will never forget you PMS!   YouTube Preview Image I LOVE YOU TOO!!

Maklumat lanjut berkenaan kursus bersama CuteCarry hubungi 019 329 0397 atau email   training@cutecarry.com   atau  cutecarry@yahoo.com

Maklumat berkenaan kursus-kursus yang ditawarkan, sila klik disini Senarai pelanggan sila klik disini. Maklumat mengenai pemilik dan pelatih/trainer sila klik disini 
 Instagram sila click CuteCarry dan fanpage FB sila click CuteCarry

Comments

comments

Tags: , , , , , , , , , ,

the BLUE LAGOON? - Kursus Imej ABC untuk <b>Politeknik Muadzam</b>

Posted: 01 Aug 2014 09:34 AM PDT

LAMPIRAN 1

FORMAT LAPORAN AKTIVITI KPI PPI

1.Namaaktiviti

                Kursus Rekreasi Luar Tahap 1

2.Latarbelakang/Rasional (yang dikaitkan dengan kursus pengajian pelajar)

Kursus Rekreasi Tahap 1 merupakan kursus yang bagus untuk pelajar yang mengambil kursus pengurusan pelancongan dan kursus pengurusan pelancongan taman dan rekreasi . Program ini adalah untuk mendedahkan pelajar. pelajar pengurusan pelancongan bukan hanya tahu mengurus tetapi aktif di dalam ilmu rekreasi yang sesuai dipraktikkan dalam industri pelancongan .

Selain itu , kursus ini juga adalah merupakan sebahagian daripada mata pelajaran semester 2 iaitu  terrestrial .

3.Objektif/outcome

                1.Mendedahkan pelajar dengan ilmu rekreasi luar

                2.Memupuk sikap kerjasama dan melahirkan pelajar yang aktif dan cergas

4.Butiran Aktiviti

                a. Tarikh : 28 Februari 2014 – 3 Mac 2014

                b. Hari :Jumaat – Isnin

                c. Program :Kursus Rekreasi Luar Tahap 1

                d. Tempat :Kompleks Rakan Muda Sukan Air Rompin , Pahang

                e. Anjuran :Jabatan Pelancongan dan Hospitaliti Politeknik Muadzam  Shah

                f. Bilangan peserta : 36 orang

5.Butiran PPI

                a. Nama Pegawai : En Fadzil bin Kamaruddin

                b. Jawatan :Ketua Jurulatih

                c. Jabatan/institusi :Rocks/Health and Fitness Adventure

                a. Nama Pegawai : En Mohd Zuhairi bin Roslan

                b. Jawatan :Jurulatih

                c. Jabatan/ insitusi : Rocks/Health and Fitness Adventure

                a. Nama Pegawai : En Yussof bin Ishak

                b. Jawatan :Jurulatih

                c. Jabatan/ insitusi : Rocks/Health and Fitness Adventure

                a .Nama Pegawai : En Zulkefly bin Yusof

                b. Jawatan :Jurulatih

                c. Jabatan/ insitusi : Rocks/Health and Fitness Adventure

6.Rumusan Pelaksanaan aktiviti dan pencapaian terhadap objektif

Kursus ini menjadi medium menyalurkan maklumat tentang ilmu rekreasi luar ,impak minima , cara untuk menjadi seorang ketua yang berwibawa serta boleh mempraktikkan ilmu yang diajar dalam industri pelancongan khasnya . Jurulatih juga menerangkan pelbagai aspek ilmu rekreasi yang terlalu banyak dan pelajar melaksanakannya dengan bimbingan dan tunjuk ajar yang diberikan oleh jurulatih boleh digunakan secara maksimum .Pelajar kursus pengurusan pelancongan yang terdiri dari pada kelas DUP2A seramai 36 orang yang menyertainya berpotensi untuk menjadi lebih aktif dan mempunyai gerak kerja yang cemerlang dalam setiap aktiviti yang dijalankan .

Aktiviti yang dilakukan oleh pelajar ialah tali aras tinggi (abseiling) ,amali orientaring , teori renang , amali renang , Safety , First Aid dan praktikal tali . Semua pelajar dapat melakukannya dengan baik dan cemerlang . Para pelajar juga mendapat tips-tips berenang yang berguna untuk diaplikasikan kepada generasi akan datang .Dengan pelbagai ilmu yang diajar ,pelajar juga boleh menjadi produk dalam industri pelancongan suatu hari nanti  .

7.Maklum balas peserta dan pensyarah

Peserta berjaya menjayakan kursus ini selama 4 hari 3 malam .Ilmu yang pelajar dapat boleh dikongsi  dengan pelajar lain . Pensyarah juga dapat menambah ilmu rekreasi dengan lebih mendalam dan mampu mendidik pelajar sehingga berjaya .

8.Cadangan penambahbaikan (CQI)

Kursus ini perlu diwajibkan kepada semua pelajar semester 2 yang mengambil mata pelajaran terrestrial .

9.Lampiran

                a. Nama peserta dilampirkan

                b. Gambar dilampirkan

Disediakan oleh                                                                                                                Disahkan oleh

……………………………………….                                                                                             …………………………………......           

Nama :                                                                                                                                  Nama :                 

Tarikh :Tarikh :

Tentatif Program

KURSUS REKREASI LUAR TAHAP 1

KOMPLEKS RAKAN MUDA SUKAN AIR ROMPIN PAHANG

POLITEKNIK MUADZAM SHAH

28 Februari – 3 Mac 2014

Jumaat( 28Februari 2014)

1030  - 1230                         Pendaftaran , Suai Kenal , Taklimat

1230  - 1400                         Makan Tengah hari / Solat

1400  - 1600                         Perkhemahan , Pengenalan Impak Minima

1600  - 1630                         Minum Petang

1630  - 1830                         Safety , First Aid

1830  - 2000                         Rehat / Makan Malam

2000  - 2300                         Teori Renang

Sabtu( 1 Mac 2014 )

0600  - 0630                         Persiapan diri / Solat

0630  - 0800                         Senaman / Sarapan

0800  - 1000                         Amali Renang

1000  - 1030                         Minum pagi

1030  - 1230                         Amali Renang

1230  - 1400                         Makan tengah hari / solat

1400  - 1600                         Orientering , pengenalan, pembacaan peta / kompas

1600  - 1630                         Minum petang

1630  - 1830                         Amali orieentering

1830  - 2000                         Rehat / makan malam

2000  - 2300                         Amali orieentering malam

Ahad( 2 Mac 2014)

0600  - 0630                         Persiapan diri / Solat

0630  - 0800                         Senaman / Sarapan

0800  - 1000                         Teori tali

1000  - 1030                         Minum pagi

1030  - 1230                         Praktikal tali

1230  - 1400                         Makan tengahari / solat

1400  - 1600                         Tali Aras tinggi

1600  - 1630                         Minum petang

1630  - 1830                         Leadership , instructorship

1830  - 2000                         Rehat / makan malam

2000  - 2300                         Kembara Malam

Isnin( 3 Mac 2014 )

0600  - 0630                         Persiapan diri / Solat

0630  - 0800                         Senaman / Sarapan

0800  - 1000                         Impak minima ,Pembersihan kawasan

1000  - 1030                         Minum pagi

1030  - 1230                         Majlis penutup

1230  - 1400                         Makan tengahari / solat

1400  - 1600                         Bersurai

SENARAI NAMA PESERTA

DUP2

SESI DIS 2013

JABATAN PELANCONGAN & HOSPITALITI (JPH)


Bil

No. Pend

Nama

1

19EUP13F1001

ROZANA ELIA BT HAMDAN

2

19EUP13F1002

MUHAMAD HAFIZI BIN JAAFAR

3

19EUP13F1004

NAZRUL ARIFFIN BIN ZULKARNAIN

4

19DUP13F1001

NURUL IDATUL HAZWANI BT MOHD TAJURUL ARIFFIN

5

19DUP13F1002

NOR IZZATI SYAMIMI BT SUHAIMI

6

19DUP13F1003

NOR IFFA BT AZIZI

7

19DUP13F1004

NUR AINNA BT ROZIMI

8

19DUP13F1005

NOR HASMIDA BT YEOP ABDUL RAHMAN

9

19DUP13F1006

SITI NOR SAKILA BT MOHAMAD

10

19DUP13F1007

NOOR AIDA BT OTHMAN

11

19DUP13F1008

SITI FATIMAH BT ISMAIL

12

19DUP13F1009

NURSHAFIZAH EZZATY BT SARAN

13

19DUP13F1010

MOHAMAD RIZUAN BIN ARIS

14

19DUP13F1011

MASLINA IDAYU BT ZAMRI

15

19DUP13F1012

NUR FATIHAH ADILAH BT ABD HALIMEE

16

19DUP13F1013

NUR AININA BT ZAINUDIN

17

19DUP13F1014

NUR RABIATUL ADAWIYAH BT MUSTAFFA KAMAL

18

19DUP13F1015

AHMAD AIZAT BIN AKARIM

19

19DUP13F1016

WONG CHE MUN

20

19DUP13F1019

RADNANISAH BT BUSRI

21

19DUP13F1020

NUR EZZATY SHAFIQA BT MOHD SAAID

22

19DUP13F1021

SHARIFAH NUR SYUHADA BT SYED MUSA

23

19DUP13F1022

ERAWATI BT SYAMSUDDIN

24

19DUP13F1023

NUR ASYIKIN BT MD SHUKOR

25

19DUP13F1025

NUR KHAIRUL ANWAR BIN NOOR YUSRY

26

19DUP13F1026

ERNIE YUHANIS BT YAHYA

27

19DUP13F1027

NAZATUL SYAZLIN BT NAZRI

28

19DUP13F1028

NURSHAHIRA ATIQAH BT ZAINAL ABIDIN

29

19DUP13F1029

SITI HANAN'NI BT MOHAMAD

30

19DUP13F1031

AINI BATRISYIA BT NOORHISAM

31

19DUP13F1033

NUR FATIN AFIFAH BT MAZLAN

32

19DUP13F1034

NURAIN YASMIN BT MOHD JAMAL

33

19DUP13F1035

NUR ERWANI  BT ZAIDI

34

19DUP13F1036

JUHAIDA BT JUHARI

35

19DUP13F1037

NURMELYA BT ZULKAPLI

36

19DUP13F1038

AINA FARHANA BT AZAMANI @ AZMAN

Ganbar aktiviti :



amali orientering 



amali tali aras tinggi (abseiling)


teori tali aras tinggi


amali renang

credit by : encik Nasrudin 

lecture kami yang dedikasi

politeknik muadzam shah

pelancongan dan hospitaliti . DUP2A

Tahniah! CCE2014 Innovation Competiton!:PMS|Penjana Minda ... : Politeknik Muadzam Shah

Posted: 20 Oct 2014 10:06 AM PDT

Tahniah! CCE2014 Innovation Competiton!:PMS|Penjana Minda <b>...</b> : Politeknik Muadzam Shah


Tahniah! CCE2014 Innovation Competiton!:PMS|Penjana Minda <b>...</b>

Posted: 19 Oct 2014 05:26 PM PDT


Politeknik Muadzam Shah telah menghantar 3 penyertaan ke Pertandingan CCE2014 Innovation Competiton yang berlangsung di Politeknik Seberang Perai pada 24  - 25 Jun 2014. Pasukan PMS mencatat kejayaan cemerlang dengan meraih 1 pingat Emas dan 1 pingat Perak.

Pingat Emas telah disumbang oleh mobile apps e-Iqra' yang dibangunkan oleh pelajar Lyana Binti Mukiar, Muhammad Asyraf Qusyairi Bin Shaharin dan Muhammad Syahmi Bin Jaafar manakala pingat Perak disumbang oleh mobile apps IntelliHome yang dibangunkan oleh Azan Faiz Bin Ahmad Noor, Muhammad Syariff Bin Aripin dan Nur Azilarina Bini Mohd Termezai. Setinggi-tinggi tahniah diucapkan kepada semua pelajar yang berjaya mengharumkan nama PMS. Semoga kejayaan ini menjadi pemangkin kepada kejayaan akan datang.

Mengenai Penulis:

Azri Abd. Rajid mula terlibat dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007. Beliau sebenarnya berasal dari Keningau, Sabah dan kini menabur bakti di Politeknik Muadzam Shah, Pahang.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Twitter | Facebook

Tahniah ! Pasukan Pilihan PMS Juarai Kejohanan Sofbol Wanita <b>...</b>

Posted: 19 Oct 2014 05:17 PM PDT

Kejohanan Sofbol Wanita Terbuka Juasseh menjadi medan buat pasukan Pilihan Politeknik Muadzam Shah ( PMS ) merealisasikan visi mereka untuk menjadi salah sebuah pasukan elit dalam dunia sukan tersebut.


Meskipun kejohanan yang dianjurkan oleh SMK Juasseh, Negeri Sembilan itu turut disertai oleh 12 pasukan lain yang mana kebanyakannya terdiri daripada pasukan kelab dan IPT yang sememangnya sudah gah dalam sofbol tanah air seperti pasukan Universiti Malaya A, Universiti Utara Malaysia(UUM), Kelab Sofbol Bandar Tun Razak, K.Lumpur( Banturaz ), pasukan MSS Johor, Kolej Vokasional Dato Lela Maharaja, Rembau serta juga pasukan MSS Negeri Sembilan, namun PMS nyata lebih menyerlah.


Pasukan Pilihan PMS yang dibawah kendalian Junaidi b Abu Bakar seorang jurulatih Sofbol Pahang yang cukup berpengalaman itu tidak mudah melatah dengan reputasi pasukan-pasukan elit yang lain dalam kejohanan tersebut. Anak-anak buah Junaidi mampu menenggelamkan ego pasukan lain yang sejak awal kejohanan lagi diuar-uarkan sebagai jagoan sofbol. Terbukti para pemain PMS tidak mampu digugat emosi mereka dengan permainan psikologi , sebaliknya pemain-pemain PMS terbukti lebih bertenaga dengan skil permainan yang mengagum sehingga mereka dalam pentas final Berjaya mencalar nama hebat pasukan Banturaz dengan kiraan mata 11 berbalas empat.

Mengulas kejayaan pasukan PMS itu, Pengurus Pasukan Pilihan PMS Azlan Izuddin memberitahu para pemainnya berjaya mengotakan janji mereka untuk mempamerkan prestasi terbaik tanpa memberi ruang buat pemain lawan bertindak garang. Sebalik pemain-pemain Banturaz dalam aksi final terkedu dengan persefahaman utuh dan larian bertenaga para pemain PMS .
 

Alhamdulillah syukur akhir kami Berjaya juga mengecap nikmat sebagai jagoan dalam kejohanan ini. Kejayaan ini bukan laluan mudah buat kami menitinya, sebaliknya para pemain terpaksa mengharung pelbagai jalan penuh berliku , namun semua itu tidak meletakkan pemain Pilihan PMS buntu ikhtiar untuk bertindak sebagaimana yang direncanakan oleh jurulatih mereka, Junaidi Abu Bakar. Saya mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua pemain PMS yang membuktikan mereka kini bukan lagi sebuah pasukan enteng yang boleh dipandang rendah,' kata Azlan Izuddin ketika ditemui baru-baru ini.


'Kami kini sedang berada di landasan yang tepat menuju kegemilangan dalam sukan sofbol khususnya dalam kalangan IPT Negara dan insyaAllah dalam Kejohanan Sofbol Inter Politeknik yang dijangka bakal diadakan pada Ogos depan di PSAS, Tanjung Malim pasukan PMS bersedia mempamerkan keupayaan mereka untuk memberi saingan kepada pasukan lebih unggul seperti PSMZA misalnya, tambah Azlan Izuddin lagi.

Kejohanan Sofbol Wanita Terbuka Juasseh itu ber;langsung pada 26 – 29 Mac lalu dan  disertai oleh 13 pasukan yang terdiri daripada pasukan negeri, Kelab dan juga IPT. Majlis Penyampaian Hadiah disempurnakan oleh ADUN Juasseh, Dato Muhammad Razi b. Kail dalam suasana penuh ceria di padang SMK Juasseh, Negeri Sembilan.

Mengenai Penulis:

Azri Abd. Rajid mula terlibat dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007. Beliau sebenarnya berasal dari Keningau, Sabah dan kini menabur bakti di Politeknik Muadzam Shah, Pahang.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Twitter | Facebook

Tahniah! First Runner Up Pertandingan CISCO Netriders Malaysia <b>...</b>

Posted: 19 Oct 2014 05:20 PM PDT

Jadual dan Tempat Peperiksaan Akhir Sesi Jun PMS 2014! - Politeknik Muadzam Shah

Posted: 20 Oct 2014 09:49 AM PDT

Jadual dan Tempat Peperiksaan Akhir Sesi Jun PMS 2014! - Politeknik Muadzam Shah


Jadual dan Tempat Peperiksaan Akhir Sesi Jun PMS 2014!

Posted: 19 Oct 2014 05:43 PM PDT

Sebagai panduan kepada semua pelajar, sila muat turun Jadual Peperiksaan Akhir Sesi Jun 2014 dengan klik pada pautan yang disediakan dibawah.

Sambutan Bulan Kemerdekaan PMS 2014!

Posted: 19 Oct 2014 05:36 PM PDT



Unit Hal Ehwal Pelajar dengan kerjasama Majlis Perwakilan Pelajar telah mengadakan Sambutan Bulan Kemerdekaan – Penyerahan Bendera Dan Pertandingan Menghias Bendera sempena sambutan Hari Kemerdekaan kali ke 57 pada 27 Ogos 2014 (Rabu), jam di  Dewan Auditorium, JRKV . MERDEKA!
 

"PMS Prays 4 Palestine" bersama NGO Aqsa Syarif!

Posted: 19 Oct 2014 05:32 PM PDT

 
PMS telah mengadakan Program "PMS Prays 4 Palestine" bersama NGO Aqsa Syarif sebagai tanda solidariti warga PMS ke atas kesengsaraan rakyat Palestin yang dizalimi oleh regim Zionis Israel pada 18 Julai 2014 di Dewan Kuliah Utama,PMS yang lalu. 

 

Antara program menarik:

- Ceramah isu terkini Palestin
- Tayangan Video
- Persembahan Puisi
- Persembahan Nasyid
- Gerai jualan barangan Free Palestine, Syria dan Mesir
- Penyerahan dana PMS P4P kepada pihak Aqsa Syarif

Tahniah! CCE2014 Innovation Competiton!

Posted: 19 Oct 2014 05:26 PM PDT



Politeknik Muadzam Shah telah menghantar 3 penyertaan ke Pertandingan CCE2014 Innovation Competiton yang berlangsung di Politeknik Seberang Perai pada 24  - 25 Jun 2014. Pasukan PMS mencatat kejayaan cemerlang dengan meraih 1 pingat Emas dan 1 pingat Perak.


Pingat Emas telah disumbang oleh mobile apps e-Iqra' yang dibangunkan oleh pelajar Lyana Binti Mukiar, Muhammad Asyraf Qusyairi Bin Shaharin dan Muhammad Syahmi Bin Jaafar manakala pingat Perak disumbang oleh mobile apps IntelliHome yang dibangunkan oleh Azan Faiz Bin Ahmad Noor, Muhammad Syariff Bin Aripin dan Nur Azilarina Bini Mohd Termezai. Setinggi-tinggi tahniah diucapkan kepada semua pelajar yang berjaya mengharumkan nama PMS. Semoga kejayaan ini menjadi pemangkin kepada kejayaan akan datang.

Tahniah! First Runner Up Pertandingan CISCO Netriders Malaysia 2014!

Posted: 19 Oct 2014 05:20 PM PDT

Program DNS JTMK PMS telah menghantar pasukan Netriders PMS 2014 ke Pertandingan CISCO Netriders Malaysia 2014 yang berlansung di TATI University College pada 10 Mei 2014 yang lalu.Kategori Instructor (NetExcellence), First Runner Up - Politeknik Muadzam Shah (Cik Norwahida Saamri)

Tahniah diucapkan sekali lagi.

Tahniah ! Pasukan Pilihan PMS Juarai Kejohanan Sofbol Wanita Juasseh!

Posted: 19 Oct 2014 05:17 PM PDT


Kejohanan Sofbol Wanita Terbuka Juasseh menjadi medan buat pasukan Pilihan Politeknik Muadzam Shah ( PMS ) merealisasikan visi mereka untuk menjadi salah sebuah pasukan elit dalam dunia sukan tersebut.



Meskipun kejohanan yang dianjurkan oleh SMK Juasseh, Negeri Sembilan itu turut disertai oleh 12 pasukan lain yang mana kebanyakannya terdiri daripada pasukan kelab dan IPT yang sememangnya sudah gah dalam sofbol tanah air seperti pasukan Universiti Malaya A, Universiti Utara Malaysia(UUM), Kelab Sofbol Bandar Tun Razak, K.Lumpur( Banturaz ), pasukan MSS Johor, Kolej Vokasional Dato Lela Maharaja, Rembau serta juga pasukan MSS Negeri Sembilan, namun PMS nyata lebih menyerlah.


Pasukan Pilihan PMS yang dibawah kendalian Junaidi b Abu Bakar seorang jurulatih Sofbol Pahang yang cukup berpengalaman itu tidak mudah melatah dengan reputasi pasukan-pasukan elit yang lain dalam kejohanan tersebut. Anak-anak buah Junaidi mampu menenggelamkan ego pasukan lain yang sejak awal kejohanan lagi diuar-uarkan sebagai jagoan sofbol. Terbukti para pemain PMS tidak mampu digugat emosi mereka dengan permainan psikologi , sebaliknya pemain-pemain PMS terbukti lebih bertenaga dengan skil permainan yang mengagum sehingga mereka dalam pentas final Berjaya mencalar nama hebat pasukan Banturaz dengan kiraan mata 11 berbalas empat.

Mengulas kejayaan pasukan PMS itu, Pengurus Pasukan Pilihan PMS Azlan Izuddin memberitahu para pemainnya berjaya mengotakan janji mereka untuk mempamerkan prestasi terbaik tanpa memberi ruang buat pemain lawan bertindak garang. Sebalik pemain-pemain Banturaz dalam aksi final terkedu dengan persefahaman utuh dan larian bertenaga para pemain PMS .
 
Alhamdulillah syukur akhir kami Berjaya juga mengecap nikmat sebagai jagoan dalam kejohanan ini. Kejayaan ini bukan laluan mudah buat kami menitinya, sebaliknya para pemain terpaksa mengharung pelbagai jalan penuh berliku , namun semua itu tidak meletakkan pemain Pilihan PMS buntu ikhtiar untuk bertindak sebagaimana yang direncanakan oleh jurulatih mereka, Junaidi Abu Bakar. Saya mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua pemain PMS yang membuktikan mereka kini bukan lagi sebuah pasukan enteng yang boleh dipandang rendah,' kata Azlan Izuddin ketika ditemui baru-baru ini.

'Kami kini sedang berada di landasan yang tepat menuju kegemilangan dalam sukan sofbol khususnya dalam kalangan IPT Negara dan insyaAllah dalam Kejohanan Sofbol Inter Politeknik yang dijangka bakal diadakan pada Ogos depan di PSAS, Tanjung Malim pasukan PMS bersedia mempamerkan keupayaan mereka untuk memberi saingan kepada pasukan lebih unggul seperti PSMZA misalnya, tambah Azlan Izuddin lagi.

Kejohanan Sofbol Wanita Terbuka Juasseh itu ber;langsung pada 26 – 29 Mac lalu dan  disertai oleh 13 pasukan yang terdiri daripada pasukan negeri, Kelab dan juga IPT. Majlis Penyampaian Hadiah disempurnakan oleh ADUN Juasseh, Dato Muhammad Razi b. Kail dalam suasana penuh ceria di padang SMK Juasseh, Negeri Sembilan.

Politeknik Muadzam Shah - Blog Politeknik ... : Politeknik Muadzam Shah

Posted: 19 Oct 2014 09:16 AM PDT

<b><b><b>Politeknik Muadzam Shah</b></b></b> - Blog Politeknik <b>...</b> : Politeknik Muadzam Shah


<b><b><b>Politeknik Muadzam Shah</b></b></b> - Blog Politeknik <b>...</b>

Posted: 28 Sep 2014 09:18 AM PDT

LAMPIRAN 1

FORMAT LAPORAN AKTIVITI KPI PPI

1.Namaaktiviti

                Kursus Rekreasi Luar Tahap 1

2.Latarbelakang/Rasional (yang dikaitkan dengan kursus pengajian pelajar)

Kursus Rekreasi Tahap 1 merupakan kursus yang bagus untuk pelajar yang mengambil kursus pengurusan pelancongan dan kursus pengurusan pelancongan taman dan rekreasi . Program ini adalah untuk mendedahkan pelajar. pelajar pengurusan pelancongan bukan hanya tahu mengurus tetapi aktif di dalam ilmu rekreasi yang sesuai dipraktikkan dalam industri pelancongan .

Selain itu , kursus ini juga adalah merupakan sebahagian daripada mata pelajaran semester 2 iaitu  terrestrial .

3.Objektif/outcome

                1.Mendedahkan pelajar dengan ilmu rekreasi luar

                2.Memupuk sikap kerjasama dan melahirkan pelajar yang aktif dan cergas

4.Butiran Aktiviti

                a. Tarikh : 28 Februari 2014 – 3 Mac 2014

                b. Hari :Jumaat – Isnin

                c. Program :Kursus Rekreasi Luar Tahap 1

                d. Tempat :Kompleks Rakan Muda Sukan Air Rompin , Pahang

                e. Anjuran :Jabatan Pelancongan dan Hospitaliti Politeknik Muadzam  Shah

                f. Bilangan peserta : 36 orang

5.Butiran PPI

                a. Nama Pegawai : En Fadzil bin Kamaruddin

                b. Jawatan :Ketua Jurulatih

                c. Jabatan/institusi :Rocks/Health and Fitness Adventure

                a. Nama Pegawai : En Mohd Zuhairi bin Roslan

                b. Jawatan :Jurulatih

                c. Jabatan/ insitusi : Rocks/Health and Fitness Adventure

                a. Nama Pegawai : En Yussof bin Ishak

                b. Jawatan :Jurulatih

                c. Jabatan/ insitusi : Rocks/Health and Fitness Adventure

                a .Nama Pegawai : En Zulkefly bin Yusof

                b. Jawatan :Jurulatih

                c. Jabatan/ insitusi : Rocks/Health and Fitness Adventure

6.Rumusan Pelaksanaan aktiviti dan pencapaian terhadap objektif

Kursus ini menjadi medium menyalurkan maklumat tentang ilmu rekreasi luar ,impak minima , cara untuk menjadi seorang ketua yang berwibawa serta boleh mempraktikkan ilmu yang diajar dalam industri pelancongan khasnya . Jurulatih juga menerangkan pelbagai aspek ilmu rekreasi yang terlalu banyak dan pelajar melaksanakannya dengan bimbingan dan tunjuk ajar yang diberikan oleh jurulatih boleh digunakan secara maksimum .Pelajar kursus pengurusan pelancongan yang terdiri dari pada kelas DUP2A seramai 36 orang yang menyertainya berpotensi untuk menjadi lebih aktif dan mempunyai gerak kerja yang cemerlang dalam setiap aktiviti yang dijalankan .

Aktiviti yang dilakukan oleh pelajar ialah tali aras tinggi (abseiling) ,amali orientaring , teori renang , amali renang , Safety , First Aid dan praktikal tali . Semua pelajar dapat melakukannya dengan baik dan cemerlang . Para pelajar juga mendapat tips-tips berenang yang berguna untuk diaplikasikan kepada generasi akan datang .Dengan pelbagai ilmu yang diajar ,pelajar juga boleh menjadi produk dalam industri pelancongan suatu hari nanti  .

7.Maklum balas peserta dan pensyarah

Peserta berjaya menjayakan kursus ini selama 4 hari 3 malam .Ilmu yang pelajar dapat boleh dikongsi  dengan pelajar lain . Pensyarah juga dapat menambah ilmu rekreasi dengan lebih mendalam dan mampu mendidik pelajar sehingga berjaya .

8.Cadangan penambahbaikan (CQI)

Kursus ini perlu diwajibkan kepada semua pelajar semester 2 yang mengambil mata pelajaran terrestrial .

9.Lampiran

                a. Nama peserta dilampirkan

                b. Gambar dilampirkan

Disediakan oleh                                                                                                                Disahkan oleh

……………………………………….                                                                                             …………………………………......           

Nama :                                                                                                                                  Nama :                 

Tarikh :Tarikh :

Tentatif Program

KURSUS REKREASI LUAR TAHAP 1

KOMPLEKS RAKAN MUDA SUKAN AIR ROMPIN PAHANG

POLITEKNIK MUADZAM SHAH

28 Februari – 3 Mac 2014

Jumaat( 28Februari 2014)

1030  - 1230                         Pendaftaran , Suai Kenal , Taklimat

1230  - 1400                         Makan Tengah hari / Solat

1400  - 1600                         Perkhemahan , Pengenalan Impak Minima

1600  - 1630                         Minum Petang

1630  - 1830                         Safety , First Aid

1830  - 2000                         Rehat / Makan Malam

2000  - 2300                         Teori Renang

Sabtu( 1 Mac 2014 )

0600  - 0630                         Persiapan diri / Solat

0630  - 0800                         Senaman / Sarapan

0800  - 1000                         Amali Renang

1000  - 1030                         Minum pagi

1030  - 1230                         Amali Renang

1230  - 1400                         Makan tengah hari / solat

1400  - 1600                         Orientering , pengenalan, pembacaan peta / kompas

1600  - 1630                         Minum petang

1630  - 1830                         Amali orieentering

1830  - 2000                         Rehat / makan malam

2000  - 2300                         Amali orieentering malam

Ahad( 2 Mac 2014)

0600  - 0630                         Persiapan diri / Solat

0630  - 0800                         Senaman / Sarapan

0800  - 1000                         Teori tali

1000  - 1030                         Minum pagi

1030  - 1230                         Praktikal tali

1230  - 1400                         Makan tengahari / solat

1400  - 1600                         Tali Aras tinggi

1600  - 1630                         Minum petang

1630  - 1830                         Leadership , instructorship

1830  - 2000                         Rehat / makan malam

2000  - 2300                         Kembara Malam

Isnin( 3 Mac 2014 )

0600  - 0630                         Persiapan diri / Solat

0630  - 0800                         Senaman / Sarapan

0800  - 1000                         Impak minima ,Pembersihan kawasan

1000  - 1030                         Minum pagi

1030  - 1230                         Majlis penutup

1230  - 1400                         Makan tengahari / solat

1400  - 1600                         Bersurai

SENARAI NAMA PESERTA

DUP2

SESI DIS 2013

JABATAN PELANCONGAN & HOSPITALITI (JPH)


Bil

No. Pend

Nama

1

19EUP13F1001

ROZANA ELIA BT HAMDAN

2

19EUP13F1002

MUHAMAD HAFIZI BIN JAAFAR

3

19EUP13F1004

NAZRUL ARIFFIN BIN ZULKARNAIN

4

19DUP13F1001

NURUL IDATUL HAZWANI BT MOHD TAJURUL ARIFFIN

5

19DUP13F1002

NOR IZZATI SYAMIMI BT SUHAIMI

6

19DUP13F1003

NOR IFFA BT AZIZI

7

19DUP13F1004

NUR AINNA BT ROZIMI

8

19DUP13F1005

NOR HASMIDA BT YEOP ABDUL RAHMAN

9

19DUP13F1006

SITI NOR SAKILA BT MOHAMAD

10

19DUP13F1007

NOOR AIDA BT OTHMAN

11

19DUP13F1008

SITI FATIMAH BT ISMAIL

12

19DUP13F1009

NURSHAFIZAH EZZATY BT SARAN

13

19DUP13F1010

MOHAMAD RIZUAN BIN ARIS

14

19DUP13F1011

MASLINA IDAYU BT ZAMRI

15

19DUP13F1012

NUR FATIHAH ADILAH BT ABD HALIMEE

16

19DUP13F1013

NUR AININA BT ZAINUDIN

17

19DUP13F1014

NUR RABIATUL ADAWIYAH BT MUSTAFFA KAMAL

18

19DUP13F1015

AHMAD AIZAT BIN AKARIM

19

19DUP13F1016

WONG CHE MUN

20

19DUP13F1019

RADNANISAH BT BUSRI

21

19DUP13F1020

NUR EZZATY SHAFIQA BT MOHD SAAID

22

19DUP13F1021

SHARIFAH NUR SYUHADA BT SYED MUSA

23

19DUP13F1022

ERAWATI BT SYAMSUDDIN

24

19DUP13F1023

NUR ASYIKIN BT MD SHUKOR

25

19DUP13F1025

NUR KHAIRUL ANWAR BIN NOOR YUSRY

26

19DUP13F1026

ERNIE YUHANIS BT YAHYA

27

19DUP13F1027

NAZATUL SYAZLIN BT NAZRI

28

19DUP13F1028

NURSHAHIRA ATIQAH BT ZAINAL ABIDIN

29

19DUP13F1029

SITI HANAN'NI BT MOHAMAD

30

19DUP13F1031

AINI BATRISYIA BT NOORHISAM

31

19DUP13F1033

NUR FATIN AFIFAH BT MAZLAN

32

19DUP13F1034

NURAIN YASMIN BT MOHD JAMAL

33

19DUP13F1035

NUR ERWANI  BT ZAIDI

34

19DUP13F1036

JUHAIDA BT JUHARI

35

19DUP13F1037

NURMELYA BT ZULKAPLI

36

19DUP13F1038

AINA FARHANA BT AZAMANI @ AZMAN

Ganbar aktiviti :



amali orientering 



amali tali aras tinggi (abseiling)


teori tali aras tinggi


amali renang

credit by : encik Nasrudin 

lecture kami yang dedikasi

politeknik muadzam shah

pelancongan dan hospitaliti . DUP2A

Doodle Art Terpanjang di Malaysia Politeknik Muadzam Shah ... : Politeknik Muadzam Shah

Posted: 18 Oct 2014 09:39 AM PDT

Doodle Art Terpanjang di Malaysia <b>Politeknik Muadzam Shah</b> <b>...</b> : Politeknik Muadzam Shah


Doodle Art Terpanjang di Malaysia <b>Politeknik Muadzam Shah</b> <b>...</b>

Posted: 13 Oct 2014 09:16 AM PDT

 Doodle Art Terpanjang di Malaysia Politeknik Muadzam Shah

Doodle Art Terpanjang di Malaysia Politeknik Muadzam Shah

Lukisan 'Doodle Art' yang terpanjang di Malaysia telah pun dihasilkan oleh 348 pelajar Jabatan Rekabentuk dan Komunikasi Visual, Politeknik Muadzam Shah yang telah direkodkan di dalam Malaysia Book Of Records.

Ianya sepanjang 528.8 meter dan 0.7 meter tinggi yang dihasilkan dengan cat dan pen selama lima hari. Pelajar-pelajar yang terlibat mengambil jurusan Diploma Rekabentuk Grafik dan Diploma Media Cetak.

Doodle Art merupakan lukisan yang spontan dengan contengan kasar yang sangat unik di mana ianya melibatkan lakaran contengan tanpa memikirkan sesuatu yang berat.

Tema lukisan tersebut ialah 'Disini Lahirnya Sebuah Cinta' yang mula dihasilkan sejak 24 September dengan memaparkan soal perpaduan, keagamaan dan kebudayaan di negara Malaysia.

pixel Doodle Art Terpanjang di Malaysia Politeknik Muadzam Shah

the BLUE LAGOON? - Kursus Imej ABC untuk Politeknik Muadzam : Politeknik Muadzam Shah

Posted: 14 Oct 2014 09:48 AM PDT

the BLUE LAGOON? - Kursus Imej ABC untuk <b>Politeknik Muadzam</b> : Politeknik Muadzam Shah


the BLUE LAGOON? - Kursus Imej ABC untuk <b>Politeknik Muadzam</b>

Posted: 01 Aug 2014 09:34 AM PDT

LAMPIRAN 1

FORMAT LAPORAN AKTIVITI KPI PPI

1.Namaaktiviti

                Kursus Rekreasi Luar Tahap 1

2.Latarbelakang/Rasional (yang dikaitkan dengan kursus pengajian pelajar)

Kursus Rekreasi Tahap 1 merupakan kursus yang bagus untuk pelajar yang mengambil kursus pengurusan pelancongan dan kursus pengurusan pelancongan taman dan rekreasi . Program ini adalah untuk mendedahkan pelajar. pelajar pengurusan pelancongan bukan hanya tahu mengurus tetapi aktif di dalam ilmu rekreasi yang sesuai dipraktikkan dalam industri pelancongan .

Selain itu , kursus ini juga adalah merupakan sebahagian daripada mata pelajaran semester 2 iaitu  terrestrial .

3.Objektif/outcome

                1.Mendedahkan pelajar dengan ilmu rekreasi luar

                2.Memupuk sikap kerjasama dan melahirkan pelajar yang aktif dan cergas

4.Butiran Aktiviti

                a. Tarikh : 28 Februari 2014 – 3 Mac 2014

                b. Hari :Jumaat – Isnin

                c. Program :Kursus Rekreasi Luar Tahap 1

                d. Tempat :Kompleks Rakan Muda Sukan Air Rompin , Pahang

                e. Anjuran :Jabatan Pelancongan dan Hospitaliti Politeknik Muadzam  Shah

                f. Bilangan peserta : 36 orang

5.Butiran PPI

                a. Nama Pegawai : En Fadzil bin Kamaruddin

                b. Jawatan :Ketua Jurulatih

                c. Jabatan/institusi :Rocks/Health and Fitness Adventure

                a. Nama Pegawai : En Mohd Zuhairi bin Roslan

                b. Jawatan :Jurulatih

                c. Jabatan/ insitusi : Rocks/Health and Fitness Adventure

                a. Nama Pegawai : En Yussof bin Ishak

                b. Jawatan :Jurulatih

                c. Jabatan/ insitusi : Rocks/Health and Fitness Adventure

                a .Nama Pegawai : En Zulkefly bin Yusof

                b. Jawatan :Jurulatih

                c. Jabatan/ insitusi : Rocks/Health and Fitness Adventure

6.Rumusan Pelaksanaan aktiviti dan pencapaian terhadap objektif

Kursus ini menjadi medium menyalurkan maklumat tentang ilmu rekreasi luar ,impak minima , cara untuk menjadi seorang ketua yang berwibawa serta boleh mempraktikkan ilmu yang diajar dalam industri pelancongan khasnya . Jurulatih juga menerangkan pelbagai aspek ilmu rekreasi yang terlalu banyak dan pelajar melaksanakannya dengan bimbingan dan tunjuk ajar yang diberikan oleh jurulatih boleh digunakan secara maksimum .Pelajar kursus pengurusan pelancongan yang terdiri dari pada kelas DUP2A seramai 36 orang yang menyertainya berpotensi untuk menjadi lebih aktif dan mempunyai gerak kerja yang cemerlang dalam setiap aktiviti yang dijalankan .

Aktiviti yang dilakukan oleh pelajar ialah tali aras tinggi (abseiling) ,amali orientaring , teori renang , amali renang , Safety , First Aid dan praktikal tali . Semua pelajar dapat melakukannya dengan baik dan cemerlang . Para pelajar juga mendapat tips-tips berenang yang berguna untuk diaplikasikan kepada generasi akan datang .Dengan pelbagai ilmu yang diajar ,pelajar juga boleh menjadi produk dalam industri pelancongan suatu hari nanti  .

7.Maklum balas peserta dan pensyarah

Peserta berjaya menjayakan kursus ini selama 4 hari 3 malam .Ilmu yang pelajar dapat boleh dikongsi  dengan pelajar lain . Pensyarah juga dapat menambah ilmu rekreasi dengan lebih mendalam dan mampu mendidik pelajar sehingga berjaya .

8.Cadangan penambahbaikan (CQI)

Kursus ini perlu diwajibkan kepada semua pelajar semester 2 yang mengambil mata pelajaran terrestrial .

9.Lampiran

                a. Nama peserta dilampirkan

                b. Gambar dilampirkan

Disediakan oleh                                                                                                                Disahkan oleh

……………………………………….                                                                                             …………………………………......           

Nama :                                                                                                                                  Nama :                 

Tarikh :Tarikh :

Tentatif Program

KURSUS REKREASI LUAR TAHAP 1

KOMPLEKS RAKAN MUDA SUKAN AIR ROMPIN PAHANG

POLITEKNIK MUADZAM SHAH

28 Februari – 3 Mac 2014

Jumaat( 28Februari 2014)

1030  - 1230                         Pendaftaran , Suai Kenal , Taklimat

1230  - 1400                         Makan Tengah hari / Solat

1400  - 1600                         Perkhemahan , Pengenalan Impak Minima

1600  - 1630                         Minum Petang

1630  - 1830                         Safety , First Aid

1830  - 2000                         Rehat / Makan Malam

2000  - 2300                         Teori Renang

Sabtu( 1 Mac 2014 )

0600  - 0630                         Persiapan diri / Solat

0630  - 0800                         Senaman / Sarapan

0800  - 1000                         Amali Renang

1000  - 1030                         Minum pagi

1030  - 1230                         Amali Renang

1230  - 1400                         Makan tengah hari / solat

1400  - 1600                         Orientering , pengenalan, pembacaan peta / kompas

1600  - 1630                         Minum petang

1630  - 1830                         Amali orieentering

1830  - 2000                         Rehat / makan malam

2000  - 2300                         Amali orieentering malam

Ahad( 2 Mac 2014)

0600  - 0630                         Persiapan diri / Solat

0630  - 0800                         Senaman / Sarapan

0800  - 1000                         Teori tali

1000  - 1030                         Minum pagi

1030  - 1230                         Praktikal tali

1230  - 1400                         Makan tengahari / solat

1400  - 1600                         Tali Aras tinggi

1600  - 1630                         Minum petang

1630  - 1830                         Leadership , instructorship

1830  - 2000                         Rehat / makan malam

2000  - 2300                         Kembara Malam

Isnin( 3 Mac 2014 )

0600  - 0630                         Persiapan diri / Solat

0630  - 0800                         Senaman / Sarapan

0800  - 1000                         Impak minima ,Pembersihan kawasan

1000  - 1030                         Minum pagi

1030  - 1230                         Majlis penutup

1230  - 1400                         Makan tengahari / solat

1400  - 1600                         Bersurai

SENARAI NAMA PESERTA

DUP2

SESI DIS 2013

JABATAN PELANCONGAN & HOSPITALITI (JPH)


Bil

No. Pend

Nama

1

19EUP13F1001

ROZANA ELIA BT HAMDAN

2

19EUP13F1002

MUHAMAD HAFIZI BIN JAAFAR

3

19EUP13F1004

NAZRUL ARIFFIN BIN ZULKARNAIN

4

19DUP13F1001

NURUL IDATUL HAZWANI BT MOHD TAJURUL ARIFFIN

5

19DUP13F1002

NOR IZZATI SYAMIMI BT SUHAIMI

6

19DUP13F1003

NOR IFFA BT AZIZI

7

19DUP13F1004

NUR AINNA BT ROZIMI

8

19DUP13F1005

NOR HASMIDA BT YEOP ABDUL RAHMAN

9

19DUP13F1006

SITI NOR SAKILA BT MOHAMAD

10

19DUP13F1007

NOOR AIDA BT OTHMAN

11

19DUP13F1008

SITI FATIMAH BT ISMAIL

12

19DUP13F1009

NURSHAFIZAH EZZATY BT SARAN

13

19DUP13F1010

MOHAMAD RIZUAN BIN ARIS

14

19DUP13F1011

MASLINA IDAYU BT ZAMRI

15

19DUP13F1012

NUR FATIHAH ADILAH BT ABD HALIMEE

16

19DUP13F1013

NUR AININA BT ZAINUDIN

17

19DUP13F1014

NUR RABIATUL ADAWIYAH BT MUSTAFFA KAMAL

18

19DUP13F1015

AHMAD AIZAT BIN AKARIM

19

19DUP13F1016

WONG CHE MUN

20

19DUP13F1019

RADNANISAH BT BUSRI

21

19DUP13F1020

NUR EZZATY SHAFIQA BT MOHD SAAID

22

19DUP13F1021

SHARIFAH NUR SYUHADA BT SYED MUSA

23

19DUP13F1022

ERAWATI BT SYAMSUDDIN

24

19DUP13F1023

NUR ASYIKIN BT MD SHUKOR

25

19DUP13F1025

NUR KHAIRUL ANWAR BIN NOOR YUSRY

26

19DUP13F1026

ERNIE YUHANIS BT YAHYA

27

19DUP13F1027

NAZATUL SYAZLIN BT NAZRI

28

19DUP13F1028

NURSHAHIRA ATIQAH BT ZAINAL ABIDIN

29

19DUP13F1029

SITI HANAN'NI BT MOHAMAD

30

19DUP13F1031

AINI BATRISYIA BT NOORHISAM

31

19DUP13F1033

NUR FATIN AFIFAH BT MAZLAN

32

19DUP13F1034

NURAIN YASMIN BT MOHD JAMAL

33

19DUP13F1035

NUR ERWANI  BT ZAIDI

34

19DUP13F1036

JUHAIDA BT JUHARI

35

19DUP13F1037

NURMELYA BT ZULKAPLI

36

19DUP13F1038

AINA FARHANA BT AZAMANI @ AZMAN

Ganbar aktiviti :



amali orientering 



amali tali aras tinggi (abseiling)


teori tali aras tinggi


amali renang

credit by : encik Nasrudin 

lecture kami yang dedikasi

politeknik muadzam shah

pelancongan dan hospitaliti . DUP2A

Previous Politeknik Muadzam Shah - Blog Politeknik ... : Politeknik ... : Politeknik Muadzam Shah

Posted: 12 Oct 2014 09:12 AM PDT

Previous <b>Politeknik Muadzam Shah</b> - Blog Politeknik ... : Politeknik <b>...</b> : Politeknik Muadzam Shah


Previous <b>Politeknik Muadzam Shah</b> - Blog Politeknik ... : Politeknik <b>...</b>

Posted: 24 Sep 2014 09:12 AM PDT

LAMPIRAN 1

FORMAT LAPORAN AKTIVITI KPI PPI

1.Namaaktiviti

                Kursus Rekreasi Luar Tahap 1

2.Latarbelakang/Rasional (yang dikaitkan dengan kursus pengajian pelajar)

Kursus Rekreasi Tahap 1 merupakan kursus yang bagus untuk pelajar yang mengambil kursus pengurusan pelancongan dan kursus pengurusan pelancongan taman dan rekreasi . Program ini adalah untuk mendedahkan pelajar. pelajar pengurusan pelancongan bukan hanya tahu mengurus tetapi aktif di dalam ilmu rekreasi yang sesuai dipraktikkan dalam industri pelancongan .

Selain itu , kursus ini juga adalah merupakan sebahagian daripada mata pelajaran semester 2 iaitu  terrestrial .

3.Objektif/outcome

                1.Mendedahkan pelajar dengan ilmu rekreasi luar

                2.Memupuk sikap kerjasama dan melahirkan pelajar yang aktif dan cergas

4.Butiran Aktiviti

                a. Tarikh : 28 Februari 2014 – 3 Mac 2014

                b. Hari :Jumaat – Isnin

                c. Program :Kursus Rekreasi Luar Tahap 1

                d. Tempat :Kompleks Rakan Muda Sukan Air Rompin , Pahang

                e. Anjuran :Jabatan Pelancongan dan Hospitaliti Politeknik Muadzam  Shah

                f. Bilangan peserta : 36 orang

5.Butiran PPI

                a. Nama Pegawai : En Fadzil bin Kamaruddin

                b. Jawatan :Ketua Jurulatih

                c. Jabatan/institusi :Rocks/Health and Fitness Adventure

                a. Nama Pegawai : En Mohd Zuhairi bin Roslan

                b. Jawatan :Jurulatih

                c. Jabatan/ insitusi : Rocks/Health and Fitness Adventure

                a. Nama Pegawai : En Yussof bin Ishak

                b. Jawatan :Jurulatih

                c. Jabatan/ insitusi : Rocks/Health and Fitness Adventure

                a .Nama Pegawai : En Zulkefly bin Yusof

                b. Jawatan :Jurulatih

                c. Jabatan/ insitusi : Rocks/Health and Fitness Adventure

6.Rumusan Pelaksanaan aktiviti dan pencapaian terhadap objektif

Kursus ini menjadi medium menyalurkan maklumat tentang ilmu rekreasi luar ,impak minima , cara untuk menjadi seorang ketua yang berwibawa serta boleh mempraktikkan ilmu yang diajar dalam industri pelancongan khasnya . Jurulatih juga menerangkan pelbagai aspek ilmu rekreasi yang terlalu banyak dan pelajar melaksanakannya dengan bimbingan dan tunjuk ajar yang diberikan oleh jurulatih boleh digunakan secara maksimum .Pelajar kursus pengurusan pelancongan yang terdiri dari pada kelas DUP2A seramai 36 orang yang menyertainya berpotensi untuk menjadi lebih aktif dan mempunyai gerak kerja yang cemerlang dalam setiap aktiviti yang dijalankan .

Aktiviti yang dilakukan oleh pelajar ialah tali aras tinggi (abseiling) ,amali orientaring , teori renang , amali renang , Safety , First Aid dan praktikal tali . Semua pelajar dapat melakukannya dengan baik dan cemerlang . Para pelajar juga mendapat tips-tips berenang yang berguna untuk diaplikasikan kepada generasi akan datang .Dengan pelbagai ilmu yang diajar ,pelajar juga boleh menjadi produk dalam industri pelancongan suatu hari nanti  .

7.Maklum balas peserta dan pensyarah

Peserta berjaya menjayakan kursus ini selama 4 hari 3 malam .Ilmu yang pelajar dapat boleh dikongsi  dengan pelajar lain . Pensyarah juga dapat menambah ilmu rekreasi dengan lebih mendalam dan mampu mendidik pelajar sehingga berjaya .

8.Cadangan penambahbaikan (CQI)

Kursus ini perlu diwajibkan kepada semua pelajar semester 2 yang mengambil mata pelajaran terrestrial .

9.Lampiran

                a. Nama peserta dilampirkan

                b. Gambar dilampirkan

Disediakan oleh                                                                                                                Disahkan oleh

……………………………………….                                                                                             …………………………………......           

Nama :                                                                                                                                  Nama :                 

Tarikh :Tarikh :

Tentatif Program

KURSUS REKREASI LUAR TAHAP 1

KOMPLEKS RAKAN MUDA SUKAN AIR ROMPIN PAHANG

POLITEKNIK MUADZAM SHAH

28 Februari – 3 Mac 2014

Jumaat( 28Februari 2014)

1030  - 1230                         Pendaftaran , Suai Kenal , Taklimat

1230  - 1400                         Makan Tengah hari / Solat

1400  - 1600                         Perkhemahan , Pengenalan Impak Minima

1600  - 1630                         Minum Petang

1630  - 1830                         Safety , First Aid

1830  - 2000                         Rehat / Makan Malam

2000  - 2300                         Teori Renang

Sabtu( 1 Mac 2014 )

0600  - 0630                         Persiapan diri / Solat

0630  - 0800                         Senaman / Sarapan

0800  - 1000                         Amali Renang

1000  - 1030                         Minum pagi

1030  - 1230                         Amali Renang

1230  - 1400                         Makan tengah hari / solat

1400  - 1600                         Orientering , pengenalan, pembacaan peta / kompas

1600  - 1630                         Minum petang

1630  - 1830                         Amali orieentering

1830  - 2000                         Rehat / makan malam

2000  - 2300                         Amali orieentering malam

Ahad( 2 Mac 2014)

0600  - 0630                         Persiapan diri / Solat

0630  - 0800                         Senaman / Sarapan

0800  - 1000                         Teori tali

1000  - 1030                         Minum pagi

1030  - 1230                         Praktikal tali

1230  - 1400                         Makan tengahari / solat

1400  - 1600                         Tali Aras tinggi

1600  - 1630                         Minum petang

1630  - 1830                         Leadership , instructorship

1830  - 2000                         Rehat / makan malam

2000  - 2300                         Kembara Malam

Isnin( 3 Mac 2014 )

0600  - 0630                         Persiapan diri / Solat

0630  - 0800                         Senaman / Sarapan

0800  - 1000                         Impak minima ,Pembersihan kawasan

1000  - 1030                         Minum pagi

1030  - 1230                         Majlis penutup

1230  - 1400                         Makan tengahari / solat

1400  - 1600                         Bersurai

SENARAI NAMA PESERTA

DUP2

SESI DIS 2013

JABATAN PELANCONGAN & HOSPITALITI (JPH)


Bil

No. Pend

Nama

1

19EUP13F1001

ROZANA ELIA BT HAMDAN

2

19EUP13F1002

MUHAMAD HAFIZI BIN JAAFAR

3

19EUP13F1004

NAZRUL ARIFFIN BIN ZULKARNAIN

4

19DUP13F1001

NURUL IDATUL HAZWANI BT MOHD TAJURUL ARIFFIN

5

19DUP13F1002

NOR IZZATI SYAMIMI BT SUHAIMI

6

19DUP13F1003

NOR IFFA BT AZIZI

7

19DUP13F1004

NUR AINNA BT ROZIMI

8

19DUP13F1005

NOR HASMIDA BT YEOP ABDUL RAHMAN

9

19DUP13F1006

SITI NOR SAKILA BT MOHAMAD

10

19DUP13F1007

NOOR AIDA BT OTHMAN

11

19DUP13F1008

SITI FATIMAH BT ISMAIL

12

19DUP13F1009

NURSHAFIZAH EZZATY BT SARAN

13

19DUP13F1010

MOHAMAD RIZUAN BIN ARIS

14

19DUP13F1011

MASLINA IDAYU BT ZAMRI

15

19DUP13F1012

NUR FATIHAH ADILAH BT ABD HALIMEE

16

19DUP13F1013

NUR AININA BT ZAINUDIN

17

19DUP13F1014

NUR RABIATUL ADAWIYAH BT MUSTAFFA KAMAL

18

19DUP13F1015

AHMAD AIZAT BIN AKARIM

19

19DUP13F1016

WONG CHE MUN

20

19DUP13F1019

RADNANISAH BT BUSRI

21

19DUP13F1020

NUR EZZATY SHAFIQA BT MOHD SAAID

22

19DUP13F1021

SHARIFAH NUR SYUHADA BT SYED MUSA

23

19DUP13F1022

ERAWATI BT SYAMSUDDIN

24

19DUP13F1023

NUR ASYIKIN BT MD SHUKOR

25

19DUP13F1025

NUR KHAIRUL ANWAR BIN NOOR YUSRY

26

19DUP13F1026

ERNIE YUHANIS BT YAHYA

27

19DUP13F1027

NAZATUL SYAZLIN BT NAZRI

28

19DUP13F1028

NURSHAHIRA ATIQAH BT ZAINAL ABIDIN

29

19DUP13F1029

SITI HANAN'NI BT MOHAMAD

30

19DUP13F1031

AINI BATRISYIA BT NOORHISAM

31

19DUP13F1033

NUR FATIN AFIFAH BT MAZLAN

32

19DUP13F1034

NURAIN YASMIN BT MOHD JAMAL

33

19DUP13F1035

NUR ERWANI  BT ZAIDI

34

19DUP13F1036

JUHAIDA BT JUHARI

35

19DUP13F1037

NURMELYA BT ZULKAPLI

36

19DUP13F1038

AINA FARHANA BT AZAMANI @ AZMAN

Ganbar aktiviti :



amali orientering 



amali tali aras tinggi (abseiling)


teori tali aras tinggi


amali renang

credit by : encik Nasrudin 

lecture kami yang dedikasi

politeknik muadzam shah

pelancongan dan hospitaliti . DUP2A

Terkini: Semak Keputusan Peperiksaan Online <b> - Blog <b>Politeknik</b> <b>...</b>

Posted: 03 Oct 2014 09:29 AM PDT

Kejohanan Catur Terbuka Antarabangsa Politeknik Malaysia 2014 (PMSICO) bertempat di Politeknik Muadzam Shah, Pahang (PMS) anjuran Politeknik Malaysia dengan kerjasama Kementerian Pendidikan Malaysia ((KPM) ini buat julung kali diadakan merupakan salah satu transformasi PMS untuk menjadi pemacu Model Sukan di peringkat politeknik dan seterusnya ke peringkat antarabangsa.

  Wan Muhammad Afifi bin Wan Abdullah ( Pengarah PMS) = 

Haslindah Ruslan (Naib Presiden MCF)

Menandatangani 'Surat Hasrat' & Kolaborasi antara Politeknik Muadzam Shah (PMS) dan Persekutuan Catur Malaysia (MCF)

MCF bersama YB Dato Mohd Johari bin Hussain,

 EXCO Belia Negeri Pahang

Lawatan ke Persiapan Akhir Penghasilan Doodle Arts serpanjang 500 Meter untuk Malaysia Book of Records
Lawatan ke tempat Kejohanan. Penyertaan seramai 230 orang pemain di 3 kategori iaitu Terbuka, Politeknik dan Sekolah.
Bersama Ketua Pengarah Politeknik Malaysia, Datuk Hj. Mohlis bin Jaafar dan En Mohamed Isa Johari daripada Jabatan Kemajuan Orang Asli (JAKOA)

Penyertaan Anak Orang Asli daripada Sekolah Buluh Lipis di kategori Sekolah

Para pemain jemputan (Filipina & Indonesia) disediakan tempat tinggal. makan dan pengangkutan oleh penganjur
PMS juga turut menyediakan 'Video streaming' perlawanan catur yang boleh disaksikan melalui talian internet dari seluruh pelusuk dunia bagi menjanjikan liputan terbaik secara langsung kejohanan berprestij ini dan seterusnya diharapkan dapat menaikkan nama Politeknik Malaysia di persada sukan antarabangsa

Winners

Top 15:  OPEN CATEGORY

Top 15: POLITEKNIK CATEGORY

Top 15: SCHOOL CATEGORY


Pemain Jemputan, Tittle Player bersama Pegawai PMS dan MCF

Orang Asli Bermain Catur

Seni Doodle Rekod Gemilang

Usahawan Pelajar Maju Diatur

PMS Hebat Terus Terbilang

Photo  from Mohd Faiz and Zuraihah Wazir

the BLUE LAGOON? - Kursus Imej ABC untuk <b>Politeknik Muadzam</b> <b>...</b>

Posted: 23 Jul 2014 02:57 AM PDT

Jika disebut berkenaan dengan Bandar Muadzam Shah, memang tiada langsung 'idea'  berkenaan bandar ini.  Berbekalkan sistem 'Waze'  in waze we trust,      akhirnya sampai juga ke Politeknik Muadzam Shah (PMS), Pahang. C for CuteCarry. Ini adalah sebahagian daripada peserta yang hadir dan dibarisan hadapan antaranya ialah pensyarah-pensyarah PMS. CuteCarry dijemput untuk menendalikan program IMEJ ABC (Appearance, Behaviour, Communication) anjuran Jabatan Pelancongan dan Hospitaliti Politeknik Muadzam Shah. Penekanan adalah bagaimana peserta yang akan menamatkan pelajaran menggunakan eleman ABC untuk kerjaya mereka dalam bidang pelancongan. Bagaimanakankah imej mempengaruhi pelancongan? Jawapannya SEGALA-GALANYA berkenaan IMEJ. Konsep penjenamaan adalah salah satu konsep di bawah IMEJ yang akan memajukan sesuatu produk pelancongan. Contohnya, Bandar Muadzam Shah mempunyai tarikannya yang tersendiri. Apa yang perlu dilakukan ialah menjenamakan produk yang sedia ada. Can you believe the above images was taken in Bandar Muadzam Shah, Pahang? Tempat diatas dipanggil Tasik Biru. Memang warnanya semulajadi biru. Amat sesuai untuk buat fashion photoshoot! CuteCarry terasa macam di set filem Return To the Blue Lagoon lakonan Brooke Shields pulak! Jika menggunakan imej yang sesuai, tidak mustahil tempat ini akan menjadi salah satu produk pelancongan yang laris di Pahang. Terima Kasih  Kuyenkasyah and Isham bawa CuteCarry jalan-jalan di Bandar Muadzam Shah. They are Tourism Diploma students from Politeknik Muadzam Shah. Jika terfikirkan dimana hendak tinggal di Bandar Muadzam Shah, anda mesti terkejut kerana hotel yang agak 'chic' terdapat disini.   CuteCarry bermalan disini. Hotel Tong Vilion.  Right in the middle of Bandar Muadzam Shah, Pahang,  tak dpt Pavilion, dapat Tongvilion Hotel pun jadilah! Surprisingly nice hotel with modern inter deco and great 'vast' space. So, you should consider this hotel if you're in Muadzam Shah. Price starts from RM218 per night. ika anda di Bandar Muadzam Shah, Pahang jgn lupa singgah di Jentayu kopitiam. Great food, clean ( yes..dah check toiletnya juga) with nice ambience. Try set ayam percik with nasi ( a bit like nasi ayam with ayam percik) only RM7. Generous portion. I am at my happiest!   selalu dikelilingi orang yg baik Lecturer from Politeknik Muadzam Shah, Puan Elina sediakan puding diraja utk CuteCarry dan dinikmati bersama kawan-kawan pensyarah PMS yg lain. Best sangat! CuteCarry juga repost gambar daripada instagram peserta yang hadir Maklumbalas yang diberikan juga amat menggalakkan. Thank you boys and girls!!   I will never forget you PMS!   YouTube Preview Image I LOVE YOU TOO!!

Maklumat lanjut berkenaan kursus bersama CuteCarry hubungi 019 329 0397 atau email   training@cutecarry.com   atau  cutecarry@yahoo.com

Maklumat berkenaan kursus-kursus yang ditawarkan, sila klik disini Senarai pelanggan sila klik disini. Maklumat mengenai pemilik dan pelatih/trainer sila klik disini 
 Instagram sila click CuteCarry dan fanpage FB sila click CuteCarry

Comments

comments

Tags: , , , , , , , , , ,

0 Comment for "apakahsakai: sini POLITEKNIK MUADZAM SHAH PAHANG (PMS) : Politeknik Muadzam Shah"