Polnep signed MoU with Politeknik Mukah Sarawak » International ... - Politeknik Mukah Sarawak

Polnep signed MoU with Politeknik Mukah Sarawak » International ... - Politeknik Mukah Sarawak


Polnep signed MoU with Politeknik Mukah Sarawak » International ... - Politeknik Mukah Sarawak

Posted: 09 May 2014 03:47 PM PDT

Polnep signed MoU with <b>Politeknik Mukah Sarawak</b> » International <b>...</b> - Politeknik Mukah Sarawak


Polnep signed MoU with <b>Politeknik Mukah Sarawak</b> » International <b>...</b>

Posted: 29 Apr 2014 03:38 PM PDT

3 April 2014: Jabatan Pengajian Am mengadakan taklimat MUET kepada calon-calon yang bakal menduduki peperiksaan tersebut pada bulan Julai 2014. Untuk makluman, MUET merupakan salah satu daripada kriteria utama dalam pra-syarat kemasukan ke Universti di Malaysia. Taklimat yang bertempat di Dewan Kuliah Utama itu menyaksikan kehadiran kira-kira 30 orang bakal calon yang kebanyakannya ialah pelajar semester 5. Taklimat bermula seawal jam 8.00 pagi dan tamat pada

Pencaramah untuk taklimat MUET kali ini ialah Encik Suresh Kumar Chellapan dan juga En. Richard Simon. Kedua-dua pensyarah ini merupakan examiner untuk MUET.

Antara pelajar yang hadir menghadiri taklimat.

Kepada pelajar-pelajar PMU yang ingin mendaftar MUET bagi sesi yang akan datang (sesi November) sila berhubung dengan En. Kamaludin atau Pn. Katherine di pejabat Jabatan Pengajian Am. Disini dilampirkan jadual MUET untuk rujukan pelajar semua. Harap maklum.


JABATAN PENGAJIAN AM, <b>POLITEKNIK MUKAH</b>, <b>SARAWAK</b> <b>...</b>

Posted: 25 Apr 2014 03:08 PM PDT

11 April 2014. Kesemua staff Jabatan Pengajian Am (JPA) mengikuti Bengkel Pengurusan Stress anjuran Unit Pengurusan Psikologi dan Kerjaya di bawah kendalian kaunselor PMU Cik Woo Chiat Sing dan Encik Azrol Adenan. Bengkel yang bertujuan untuk memberi pendedahan tentang cara menangani stress dan tekanan itu berlangsung bermula jam 830 pagi hingga 4.30 petang.

Bengkel yang diadakan di Unit Latihan dan Pendidikan Lanjutan (ULPL) PMU itu turut disertai oleh pensyarah - pensyarah dari Jabatan Matematik Sains dan Komputer (JMSK). 

Terdapat pelbagai aktiviti - aktiviti menarik yang dilakukan sepanjang program seperti latihan dalam kumpulan, nyanyian dan juga permainan. Kesemua ini merupakan antara cara yang boleh diaplikasikan dalam pengurusan stress atau tekanan.





A Ciy Of Ireland - Dublin: <b>Politeknik Mukah Sarawak</b> - Blogger <b>...</b>

Posted: 24 Apr 2014 03:18 PM PDT

Akhirnya, dengan segala doa dan berkat ibu bapa dan guru-guru, aku telah dapat melanjutkan pelajaran ke Politeknik Mukah Sarawak. Inilah IPTku yang pertama 2013. Aku mendapat tawaran Diploma Pengajian Perniagaan (Pengurusan) (DPM). Rasa tak sabar dalam diri begitu memaksa hari berlalu dengan lebih pantas. Rasa gemuruh dalam diri semakin menelan semangat untuk melanjutkan pelajaran. Aku berharap agar perjalananku menjadi seorang pelajar di Politeknik Mukah Sarawak akan berjalan dengan lancar. Bak kata orang, "Setiap perjalanan untuk meniti jambatan kejayaan memang memerlukan ketabahan, kesabaran dan pengorbanan untuk menghadapi segala dugaan dan cabaran yang mendatang." Kata-kata ibu sentiasa terngiang-ngiang di telinga dan menjadi santapan semangat untukku, "Biarlah ibu menanggung segala kesusahan dan kesukaran semasa menjaga dan membesarkan kamu, asalkan ibu senang di suatu hari nanti apabila kamu berjaya." 

Diploma Pengajian Perniagaan (Pengurusan) (DPM)

Program tiga tahun pengajian perniagaan dibentuk bagi menyediakan pelajar dengan pengetahuan perdagangan yang komprehensif. Tumpuan utama diberi kepada pelbagai bidang pengajian perniagaan seperti pemasaran, perakaunan, statistik, ekonomi, pengurusan perniagaan, undang-undang syarikat, percukaian dan matematik pengurusan. Kepelbagaian mata pelajaran yang dicakupi dalam program ini dibentuk untuk membolehkan pelajar yang mempunyai kecenderungan keusahawanan menceburi dalam perniagaan mereka sendiri. Pelajar diwajibkan menjalani latihan industri selama 6 bulan di semester empat bagi membolehkan mereka memperolehi pengalaman pekerjaan dan kefahaman tentang dunia perniagaan yang sebenar. Bagi pelajar yang berhasrat untuk bekerja dengan organisasi perniagaan, program ini membantu mereka agar dapat menyesuaikan diri dengan pelbagai persekitaran perniagaan.

Prospek Kerjaya

Lulusan berpeluang menjawat jawatan seperti Pegawai Tadbir, Pegawai Kewangan dan juga sebarang jawatan di dalam bidang pengurusan yang bersesuaian.

0 Comment for "Polnep signed MoU with Politeknik Mukah Sarawak » International ... - Politeknik Mukah Sarawak"