apakahsakai: sini POLITEKNIK MUADZAM SHAH PAHANG (PMS) : Politeknik Muadzam Shah

apakahsakai: sini POLITEKNIK MUADZAM SHAH PAHANG (PMS) : Politeknik Muadzam Shah


apakahsakai: sini POLITEKNIK MUADZAM SHAH PAHANG (PMS) : Politeknik Muadzam Shah

Posted: 18 Sep 2015 09:56 AM PDT

apakahsakai: sini <b>POLITEKNIK MUADZAM SHAH</b> PAHANG (PMS) : Politeknik Muadzam Shah


apakahsakai: sini <b>POLITEKNIK MUADZAM SHAH</b> PAHANG (PMS)

Posted: 20 Jun 2015 09:11 PM PDT

bismillahirrahmanirrahim.. ASSALAMUALAIKUM!!?" :D
hyeeeee~ apa khabar semua?'' hi3 hope baik2 okeyh,, lme tak usik blog ni,, dah menjadi fosil pn dia~ hhahahha,, okeyh,, tepi ckit,, fuhh' fuhh'' fuhhh'' berhabuk! huk3,, haaaaaaa~ nmpak?' hi3,,
okeyh laaaa,, n sebelom tu,, sy nk ucapkn selamat berpuasa SEMUA!!' hi3,,
okay okay okay okay OKAY'' pms... premenstrual syndrome~ ...eh!' bukan bukan bukan!!!" bukan pms y syndrome pmpuan tu~ hahhaha,, pms ni y politeknik tu,, hahaaha.. okay.. so kenapa ngan politeknik ni???' nape? nape? nape? napeeeeeee?' nk citer laaaaa ni.,, huuu~

KENAPA NGAN POLITEKNIK MUADZAM SHAH(PMS) ni?'
nape nan politeknik ni?,, haaaaaaa.. korang nak tau ker tak,, sini laaa aq blajar skg,, heeeeee..
poli ni pun pilih laaaaa short form lain xleh ker?'' hihu,, bia lah,, syg poli.. ehem'' okeyh okay OKAY''
so poli ni tempat aq blaja laaa,, baru seminggu duk sini baru habis minggu suai kenal,, esok(isnin) baru start class,, heeee,, erm.. lagiiii?,, ni sedikit mengenai latar belakang PMS ni,, POLITEKNIK MUADZAM SHAH(PMS) telah memulakan operasinya pada 1 ogos 2003 dan merupakan politeknik y ke 19 kementrian pengajian tinggi MALAYSIA(kpt). pada mulanya politeknik ni memulakn operasi nya di sekolah menengah teknik muadzam shah jer,, smpai lah skg besooooo gedabak.. cam kat bawah ni..                                                                                            

bangunan tepi tasik tu masjid atau pn pusat islam(P.I)
poli dpda atas sumber gugel hewhewhew~
ni trek balapan,, ada lagi y lain tp ni jer dpt gugel,, heeehuuuu~
okayh,, buat mase skg ni tak ada apa sangat,, cuma rasa xcited jer nk mula blaja kn,, hi3,, kwn2 tu ada lah 2 3 4 5 6 7 8 9 10  orang,, kan baru kenal,, tak ramai sangat,, walau pn mse orientasi tu(sesi jun 2015) tak laaa ramai cam uitm smpai tiga ribu pelajar baharu y d orientasikan,, namun angka 750 tuh bukan sedikit nak knal semua dlm mse seminggu  hehuuu.. tapi abg2 n kakak2 fasi kata,, kitorang batch y paling ramai poli buat pengambilan.. waaaah~ pastu kitorang batch y paling sporting!" waaahhhh~ paling ramai y handsome2 dan cantik~ wahhhh~ paling sado' wahhh~ paling genius" wahhhh~ wwwaaaaaahhhh~ wwaaaahhhhh~ huuuuwwwwaaaahhhhh?' 

tipu jer,, hahahaha,, abg2 n akak2 fasi tu saje jer  nak up2 kan kitorang kembang2 hidung bg bangga,, cheh,, hahhahaha.. tp abg2 fasi n kakak2 fasi memg baik2 semua nya,, best lah diorang handle minggu suai kenal ni walau pun penat,, tak cukup tido semua,, tp best lahhh,, happening,, nti nk share laaaa jgak pasal minggu suai kenal(msk) tu,, hahahah,, harap2 ada laaa masa kn? hi3.. okeyh laaaa pen off dlu.. harap smpai laaaaa hajat nk posting lg pada masa akan datang hi3,, doa2 lah,, okeyh ini saja~ bye3~ salam~ :D 

Pelajar <b>Politeknik Muadzam Shah</b> Hadir Dengan Aplikasi E-Tajwid <b>...</b>

Posted: 09 Mar 2013 06:30 AM PST

Hari ini, boleh dikatakan terdapat pelbagai aplikasi bercorak pembelajaran agama untuk para pengguna Android, dan salah satu yang terkini daripada pelajar tahun akhir Polteknik Muadzam Shah adalah aplikasi E-Tajwid untuk para pengguna Android.

eTajwid Untuk Android

Melalui aplikasi E-Tajwid untuk Android ini, ia menawarkan beberapa maklumat berkenaan penggunaan Tajwid, dimana selain penerangan dalam bentuk teks, ia turut menawarkan dalam bentuk audio. Namun, ketika ujian kami, kami menghadapi sedikit masalah semasa ingin mengakses versi audionya (berkemungkinan kerana masalah internet di pihak kami).

Pembangunnya juga mengatakan aplikasi ini telah disemak oleh Ketua Jabatan Pengajian Am di polteknik berkenaan, selain memenangi Hari Inovasi Polteknik Muadzam Shah. Pada masa yang sama, pembangunnya juga turut sama membuka peluang kepada pembangun aplikasi di platform lain, dalam bekerjasama dan membawakan aplikasi tersebut ke pelbagai platform berbeza.

Buat masa ini, aplikasi ini masih belum diterbitkan di Google Play Store, dan memerlukan pengguna untuk memuat-turun aplikasi ini dalam bentuk APK, dan memasangnya pada peranti Android anda.

E-Tajwid Android

E-Tajwid Android

Majlis Perwakilan Pelajar <b>Politeknik Muadzam Shah</b>: #SehatiSejiwa

Posted: 29 Aug 2015 10:24 AM PDT

Majlis Perwakilan Pelajar <b>Politeknik Muadzam Shah</b>: #SehatiSejiwa <b>...</b>

Posted: 19 Aug 2015 03:16 AM PDT


Majlis Pelancaran Bulan Kemerdekaan telah diadakan pada hari Rabu, 19 Ogos 2015 bertempat di Auditorium JRKV. Majlis ini dirasmikan oleh Yang Berbahagia En.Wan Muhammad Afifi Bin Wan Abdullah, Pengarah Politeknik Muadzam Shah. Majlis turut dihadiri Timbalan Pengarah (Sokongan Akademik), Ketua-ketua Jabatan, Ketua Unit, Staf dan mahasiswa/i Politeknik Muadzam Shah.

Majlis dimulakan dengan bacaan doa oleh Exco Kerohanian & Moral Majlis Perwakilan Pelajar dan diikuti dengan bacaan Ikrar Rukun Negara yang dipimpin oleh Yang Di Pertua Majlis Perwakilan Pelajar, saudara Khairul Hafiz Bin Kalim. Seterusnya, majlis diteruskan dengan Ucapan Kemerdekaan oleh En. Wan Muhammad Afifi Bin Wan Abdullah, Pengarah Politeknik Muadzam Shah seterusnya merasmikan Majlis Pelancaran Bulan Kemerdekaan Ke-58 dengan memukul gong sebanyak 3 kali sebagai gimik pelancaran.

Tayangan Multimedia berkenaan aktiviti yang dianjurkan sepanjang Bulan Kemerdekaan Ke-58 serta Kronologi Kemerdekaan telah dipersembahkan sebagai santapan mata para tetamu. Majlis diteruskan dengan Penyerahan Jalur Gemilang oleh Pengarah Politeknik Muadzam Shah kepada Ketua-ketua Jabatan. Setelah itu, majlis disambung dengan nyanyian lagu Tanggal 31 dan Sehati Sejiwa, lagu tema bagi Hari Kemerdekaan Ke-58.
Laungan "MERDEKA" telah dilaungkan oleh Yang Di Pertua Majlis Perwakilan Pelajar sebanyak 3 kali dan disambut oleh para tetamu. Dengan berakhirnya laungan itu menandakan majlis telah sampai ke penghujungnya. Sebelum majlis bersurai, satu sesi bergambar telah diadakan sebagai tanda kenang-kenangan.




 Ucapan Kemerdekaan oleh Pengarah PMS seterusnya merasmikan majlis dengan memukul gong sebanyak 3 kali sebagai simbolik perasmian

 Tayangan Multimedia


 Penyerahan Jalur Gemilang kepada Ketua-ketua Jabatan

 Nyanyian lagu Tanggal 31 dan Sehati Sejiwa

 Laungan "MERDEKA" yang dipimpin oleh Yang Di Pertua Majlis Perwakilan Pelajar

 Sesi Bergambar

Majlis Perwakilan Pelajar <b>Politeknik Muadzam Shah</b>: #SehatiSejiwa <b>...</b>

Posted: 24 Aug 2015 02:54 AM PDT

Terma & syarat penyertaan Pertandingan Menulis Cerpen

Objektif

  • Pertandingan Menulis Cerpen adalah bertujuan untuk menggalakkan pelajar untuk menyertai pertandingan sepanjang bulan kemerdekaan. Dengan ini, pelajar Politeknik Muadzam Shah boleh bergiat aktif dalam sebarang aktiviti yang  dijalankan di PMS ini. Selain itu, mencungkil bakat pelajar dalam seni lukisan.Tambahan pula, pelajar dapat menghayati kehangatan kemerdekaan yang dicapai oleh negara Malaysia.

Peraturan umum

  • Peserta perlu mengikut terma dan syarat pertandingan sepanjang masa pertandingan dan tidak boleh melanggarinya sehingga tamat pertandingan.Tindakan akan diambil jika peserta melanggar sebarang terma dan syarat.

Tempoh masa pertandingan

  • Pertandingan Menulis Cerpen bermula dari 26 Ogos hingga 9 September 2015.

Terma & syarat

    1. Terbuka kepada semua pelajar Politeknik Muadzam Shah.
    2. Penyertaan adalah individu
    3. Cerpen hendaklah menerapkan nilai-nilai dan pengajaran yang berkesan kepada pembaca.
    4. Setiap tajuk penyertaan adalah bebas berdasarkan tema tetapi tidak menyentuh unsur-unsur politik dan unsur-unsur yang boleh menimbulkan spekluasi negatif di kalangan masyarakat majmuk Malaysia amnya.
    5. Panjang cerpen mestilah tidak kurang daripada 500 ke 1000 patah perkataan.

6. Cerpen yang dihantar mestilah ditaip di atas kertas A4 dengan, justify, font-arial, font size-12, spacing -1.5.
7. Peserta hanya boleh menggunakan bahasa Malaysia dan bahasa inggeris.
8. Karya cerpen mestilah terkini dan tulen serta tidak pernah diterbitkan di dalam mana-mana bahan  mahupun dihantar dalam mana-mana pertandingan sebelum ini.
9. Hasil karya cerpen mestilah hasil karya sendiri.
10. Cerpen  perlu mengikut dan menyokong tema KEMERDEKAAN ke-58  #sehatisejiwa.
11. Peserta perlu menghantar hasil karya dalam sampul surat bersama-sama lampiran borang peryertaan serta tuliskan di atas sampul surat tersebut:-

- nama

- nombor matrik

- nombor kad pengenalan

- nombor telefon

- jabatan

- pertandingan cerpen.


12. Karya boleh dihantar melalui kaedah:-
> Offline:- jabatan masing-masing & Bilik Gerakan MPP
> Online:- emailkan ke (mpppms@gmail.com).
.

13. Pihak penganjur berhak mencetak dan menerbitkan sebarang hasil karya peserta untuk tujuan publisiti dan promosi.

kriteria permarkahan juri

  • Kreativiti                                                                 20%
  • Tema                                                                      30%
  • Format ulasan                                                        15%
  • Bahasa &keaslian cerpen                                      15%
  • Gaya bahasa                                                          20%
  •  

Borang Penyertaan

Anda boleh dapatkan borang penyertaan melalui kaedah:-

Offline:-

- Jabatan masing-masing

- Bilik Gerakan MPP

Online:-

- memuat turun borang penyertaan disini (klik
.

Hasil karya dan borang penyertaan perlu dihantar dalam tempoh masa yang telah ditetapkan. Tarikh akhir menghantar cerpen pada 9 September 2015.

TAHNIAH! <b>POLITEKNIK MUADZAM SHAH</b> JUARA PiPPo 2015

Posted: 31 Aug 2015 11:59 PM PDT

Politeknik Muadzam Shah, Pahang muncul juara Pertandingan Inovasi Proton Politeknik (PIPPo) 2015 dalam mereka bentuk semula kereta Proton sempena Minggu Pendidikan Tinggi Malaysia (HEWM) yang julung kali diadakan.

Kumpulan pelajar politeknik itu menerima sebuah trofi dan replika cek bernilai RM19,000 bagi mereka bentuk kereta Proton yang dikenali sebagai Proton Telson.
Politeknik Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah, Kedah dan Politeknik Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, Shah Alam, masing-masing mendapat tempat kedua dan ketiga menerima trofi dan replika cek bernilai RM9,000 dan RM6,000 dalam mereka bentuk Saga Dyna dan Proton Taring.
Kesemua hadiah itu disampaikan oleh Timbalan Menteri Pendidikan Tinggi, Datuk Mary Yap Kain Ching.
Terdahulu, dalam ucapannya, Kain Ching berkata, pertandingan itu dianjurkan bagi menyerlahkan daya kreativiti, inovasi dan kemahiran teknikal pelajar dan pensyarah dalam bidang reka bentuk dan kejuruteraan automatif.
"Pasukan yang bertanding ini perlu mengaplikasikan ilmu yang diperoleh di dalam bilik kuliah kepada projek sebenar dengan pendedahan amalan kerja sebenar dalam industri ini.
"Di kesempatan ini, saya bagi pihak kementerian, merakamkan jutaan terima kasih kepada pihak Proton kerana menyumbangkan 12 biji kereta pelbagai model untuk pertandingan ini," katanya pada majlis penutup Minggu Pendidikan Tinggi Malaysia di sini hari ini.

- See more at: http://www.utusan.com.my/pendidikan/kampus/politeknik-muadzam-shah-juara-pippo-2015-1.125158#sthash.JJKkoPBX.dpuf

PUTRAJAYA, 16 Ogos - Politeknik Muadzam Shah, Pahang muncul juara Pertandingan Inovasi Proton Politeknik (PIPPo) 2015 dalam mereka bentuk semula kereta Proton sempena Minggu Pendidikan Tinggi Malaysia (HEWM) yang julung kali diadakan.

PMS yang pada asalnya tidaklah meletakkan harapan menggunung bagi meraih ranking utama dalam pertandingan itu memandangkan kebanyakan polteknik yang terlibat merupakan politeknik elit yang lebih gah dalam penghasilan reka cipta berinovasi. 

Namun, lain jadinya dalam pertandingan kali ini. Hal itu kerana tanpa disedari oleh banyak pihak, gabungan tenaga akademik dan pelajar Jabatan Kejuruteraan Mekanikal PMS khasnya dalam program Rekabentuk Pembuatan Automotif. telah menghantar satu rekabentuk yang berimpak tinggi sekaligus menenggelamkan wibawa inovasi politeknik yang lain. 

Menurut Norhayaati Abdullah selaku Ketua Program Rekabentuk Pembuatan Automotif, Rekabentuk berinovasi yang dihasilkan oleh PMS lebih tertumpu kepada penggunaan teknologi yang mudah namun kreatif. 'Misalnya kami menghasilkan side mirror menggunakan kamera. Selain itu, kami juga menggunakan tiga seater, aerodinamik sirip tepi. Rekaan itu adalah berkonsepkan rupa bentuk serangga kala jengking,' beritahu Norhayaati lagi. 

Tambah beliau, 'Pemilihan warna merah yang garang tetapi masih mengekalkan ciri-ciri proton. Alhamdulillah syukur kerana ciptaan pasukan kami berjaya menambatkan hati panel juri dan dengan kejayaan menjuarai PIPPo ini sekaligus menambahkan lagi keyakinan bahawa pelajar PMS mampu untuk mengetengahkan rekacipta dan rupabentuk inovasi yang unggul. 

Sementara itu, Pengarah PMS, Wan Muhammad Afifi Wan Abdullah antara orang yang paling gembira dengan kejayaan pasukan PMS dalam PIPPO kali ini. Katanya, 'Kejayaan ini sekaligus membukti yang pelajar kami adalah antara pelajar politeknik yang berketerampilan tinggi dalam menghasilkan inovasi. Bukan mudah untuk memikat perhatian juri yang begitu teliti. Tahniah kepada semua pelajar dan tenaga akademik yang membimbing atas kejayaan yang penuh cemerlang ini dan diharapkan momentum kejayaan ini dapat dikekalkan, malah dipertingkat.'

Ketua Jabatan Kejuruteraan Mekanikal PMS, Mohd Fuaad Bin Fesul pula memberitahu bahawa kejayaan PMS ini menunjukkan tiada yang mustahil untuk berjaya. 'Segalanya terletak atas kesungguhan dan hakikat itu telah pasukan kami buktikan. Ini adalah selaras dengan Pelan Pembangunan Pendidikan (PPPM)(Pendidikan Tinggi), Alhamdulillah.' 

Pasukan PMS yang muncul juara itu membawa pulang  piala pusingan, dan wang tunai RM19,000.



 Proton Telson-S



 Keratan Akhbar

Link:

Politeknik Muadzam Shah, Pahang muncul juara Pertandingan Inovasi Proton Politeknik (PIPPo) 2015 dalam mereka bentuk semula kereta Proton sempena Minggu Pendidikan Tinggi Malaysia (HEWM) yang julung kali diadakan.

Kumpulan pelajar politeknik itu menerima sebuah trofi dan replika cek bernilai RM19,000 bagi mereka bentuk kereta Proton yang dikenali sebagai Proton Telson.
Politeknik Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah, Kedah dan Politeknik Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, Shah Alam, masing-masing mendapat tempat kedua dan ketiga menerima trofi dan replika cek bernilai RM9,000 dan RM6,000 dalam mereka bentuk Saga Dyna dan Proton Taring.
Kesemua hadiah itu disampaikan oleh Timbalan Menteri Pendidikan Tinggi, Datuk Mary Yap Kain Ching.
Terdahulu, dalam ucapannya, Kain Ching berkata, pertandingan itu dianjurkan bagi menyerlahkan daya kreativiti, inovasi dan kemahiran teknikal pelajar dan pensyarah dalam bidang reka bentuk dan kejuruteraan automatif.
"Pasukan yang bertanding ini perlu mengaplikasikan ilmu yang diperoleh di dalam bilik kuliah kepada projek sebenar dengan pendedahan amalan kerja sebenar dalam industri ini.
"Di kesempatan ini, saya bagi pihak kementerian, merakamkan jutaan terima kasih kepada pihak Proton kerana menyumbangkan 12 biji kereta pelbagai model untuk pertandingan ini," katanya pada majlis penutup Minggu Pendidikan Tinggi Malaysia di sini hari ini.

- See more at: http://www.utusan.com.my/pendidikan/kampus/politeknik-muadzam-shah-juara-pippo-2015-1.125158#sthash.JJKkoPBX.dpuf

Politeknik Muadzam Shah, Pahang muncul juara Pertandingan Inovasi Proton Politeknik (PIPPo) 2015 dalam mereka bentuk semula kereta Proton sempena Minggu Pendidikan Tinggi Malaysia (HEWM) yang julung kali diadakan.

Kumpulan pelajar politeknik itu menerima sebuah trofi dan replika cek bernilai RM19,000 bagi mereka bentuk kereta Proton yang dikenali sebagai Proton Telson.
Politeknik Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah, Kedah dan Politeknik Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, Shah Alam, masing-masing mendapat tempat kedua dan ketiga menerima trofi dan replika cek bernilai RM9,000 dan RM6,000 dalam mereka bentuk Saga Dyna dan Proton Taring.
Kesemua hadiah itu disampaikan oleh Timbalan Menteri Pendidikan Tinggi, Datuk Mary Yap Kain Ching.
Terdahulu, dalam ucapannya, Kain Ching berkata, pertandingan itu dianjurkan bagi menyerlahkan daya kreativiti, inovasi dan kemahiran teknikal pelajar dan pensyarah dalam bidang reka bentuk dan kejuruteraan automatif.
"Pasukan yang bertanding ini perlu mengaplikasikan ilmu yang diperoleh di dalam bilik kuliah kepada projek sebenar dengan pendedahan amalan kerja sebenar dalam industri ini.
"Di kesempatan ini, saya bagi pihak kementerian, merakamkan jutaan terima kasih kepada pihak Proton kerana menyumbangkan 12 biji kereta pelbagai model untuk pertandingan ini," katanya pada majlis penutup Minggu Pendidikan Tinggi Malaysia di sini hari ini.

- See more at: http://www.utusan.com.my/pendidikan/kampus/politeknik-muadzam-shah-juara-pippo-2015-1.125158#sthash.JJKkoPBX.dpuf

apakahsakai: minggu suai kenal (msk) <b>politeknik muadzam shah</b> <b>...</b>

Posted: 27 Jun 2015 06:21 AM PDT

bismillahirrahmanirrahim,, assalamualaikum,,
okeyh,, okeyh,, okeyh,, ermmm sakai~ huuuuuuuuuuuuuuuuuuuu~ hye~ haaaaaa~ okeyh,,
dpat ker post lg satu entry hari ni,, huuuu~ pulun bagi habis,, esok dah class,, hahahhaha,,

okay,, hari ni dah 21.06.2015,, maka berlalu laaaa sudah ramadhan~ sebulan berpuasa~ hahahha,,
ehhhhh!' tak2 puasa baru masuk hari ke3,, y berlalu tu minggu suai kenal politeknik muadzam shah pahang sesi jun 2015,, hi3,,

gmbar ni dah hari ketiga dah pun


okeyh,, okeyh,, disepanjang berlangsungnya minggu suai kenal PMS sesi jun 2015(15-19JUN) pelbagai aktiviti dilakukan dengan jadual yang pack gila,, tido ta cukup,, makan tak lena mndi tak kenyang,, hahaha,, MSK ni bermula pada hari isnin dengan pendaftaran pelajar seramai 750 pelajar baharu manakala pelajar senior pula mendaftar pada hari jumaat,,

baek,, baek,, kita semua BUDAK BAEK!' hi3,,
baek,, mse hari pndaftaran tu,, lme gak lah tgu turn,, ramai sgt manusia~ hahahha,, aq lepas amik no,, smpat lg g makan kat kafe dlm poli ni,, beli sim pack celcom magic sim,, rm5 jer,, pastu free basic internet,, xkesaa laaa ad kedit ker xde,, xpired ker tak,, basic tenet tu still bole guna,, lepas laaaa tuk wc n ws,, jimat laaa tuk student cam aq ni,, hehuuu,, ni iklan celcom ker ap ni? hi3,, okeyh,, baek,, bila dah daftar kat kaunter jabatan masing2,, amik gmbar tuk kad matrik dan amik kunci asrama(kamsis) dan ambil bju jabatan n beg kat koperasi,, masing2 pergi laaaa kat kamsis bersihkan bilik,, susun barang2 semua,, ada y pegi mkn ngan kuarga tecinta~ pastu y drama melayu pn ada gak,, nangis2 laaaa,, y daftar tangan ketaq pun ada,, hahahaha,, tamat lah sudah drama melayu tadi,, y mana parents weolss dah balikk,, bye3,, jumpa lagi dihari raya~ :D












okeyh,, masa kat kamsis xde bt ap dah,, room mate lak kuar nan familia nya~ g mane tah,, kat poli ni,, aq sorang jer dpat room mate pmpuan(blainan jenis)... ...percaya ker?' hahahaha,, xdelaaa,, lelaki r,, jgn risau yea adik2 abg2 kakak2 pcik2 makcik2 kitorang kat sini selamat dan dijaga dengan baik,, laki pmpn tak bole cmpur sgt,, kamsis pmpn ad pagar,, stiap blok ad jaga y jaga,, kat kafe pn dah di devide kn tmpat duduk dak2 macho ngan dak2 cantik,, hahaha,, so mse aq kat bilik tu,, penat gilaaa,, aq pn baring2 laaa kejap,, sedar2 rummet aq dah blek bilik ngan kuarga2 dia skali hahahah,, dengan tak pakai bajunya bingkas bangkit mengambil baju dalam almari,, habis tertayang aset2 aku,, tali2 gitar tu,, hahaha,, kakak dia dah laaa lawa,, comel,, bibir munggil,, mata bulat,, hahaha,, dah pakai baju pesemua,, dah salam2,, parent dy pn balik,, kitorang pn kenal2 lah,, dalam pada kitorang borak2,, pengumuman pun dibuat,, ''perhatian kepada  semua pelajar semester satu, sila berkumpul di dataran berhampiran pusat islam pada pukul 5.30 petang dengan berpakaian semi formal,, ulang suara,, baca balek kat atas ni,, hahahaha,, so kitorang pun siap2 dan berkumpul ditempat kejadian,,



sampai kat situ,, kitorang dgar ckit abg2 n kakak2 ni bebel2 ckit,, tak egt dah ap bnde,, pastu g solat maghrib,, pastu mkn kat polybizz mall(kafeteria) pastu baris ramai2 smbil mengembek dan mengembuuuu~ kitorang gerak g dewan besaaa dengan abg besaaa~ kat dewan tu fasi2 bg ucapan n taklimat ringkas pasal pemakaian,, kamsis dan etc.. etc.. pastu g solat isyak berjemaah kat masjid (kat poli kitorang panggil pusat islam) pas solat abg2 besaa bg tau berkenaan hari esok nyea~ dan kitorang pun bersurai balik kamsis tuk tido~ hi3

hari kadua. 16jun2015
seawal 5.30 pagi dengan berpakaian formal,, kitorang dah berkumpul tuk menunaikan solat subuh berjemaah,, lepas tu ad tazkirah dan bacaan al mathurath,, usai solat,, kami g sarapan pagi,, lepas makan tu,, mata y berat sekilo ni dah jadi 6kilo,, ngantok sengsangat tak cukup tidoq bak ang~ dah laaa tak boleh blek kamsis,, huuuu~ :'(,, masok laaaa dlam dewan besaaa abg besaa~ dalam tu ad taklimat pasal dadah dpda agensi anti dadah(AADK) cek air kencing bagai,, mse tuh,, aq tawar kan diri tu buat ujian air kencing sb tak tahan duk dalam tu lelame,, ngantok,, hahahha,, tiap kali habis taklimat abg2 n akak2 besaa akn buat energizer tuk kitorang hilangkan ngantok,, hahaha,, y ni best,, fun gilaaa,, aq ske buat energizer shark attack tu,, hahaha,, best hilang ngantuk,, pastu ada laaaa taklimat lagi smpai kepetang,, taklimat polygreen,, eh jap,, tengah hari mana?' urm,, tengah hari g solat laaa kat pusat islam (PI) pastu blek g dewan dngar taklimat,, energizer,, pastu solat asar,, pas asar ada kegiatan riadah ditempat kejadian,, tak ingat dah kitorang buat apa masa tuh,, main sorok2 kowt,, hahahahaha :D,, pastu solat maghrib kat pi n mkn malam,, pastu solat isyak berjemaah kat pi,, pastu ada latihan dalam kumpulan(ldk) kat dewan besaa abg besaa,, hahhaaha mse ni best,, ngantok pn tak kesaa sgt,, sb best,, mlam tu kitorang buat aktiviti,, kne melukis muka sndri ngan tangan kiri,, pastu kumpulkan,, dan tukar kat orang lain pastuh suruh cam muka kat gambar tu dengan orang lain,, hahahha,, lawak sgt,, buruk2 muka kitorang ni buruk lagi lukisan tu hahahaha,, cramp pipi ni sengih sorang kat dpan lappy ni,, hahahaha,, okeyh,, pastuh balek tido~ ngantok bak ang~ (0,0)

hari ketiga. 117JUN2015
same gak,, kul 5.30 solat kat pi,, tazkirah dan bacaan al mathurath,, sarapan pagi,, pastu gi dewan dengan terhangguk2 tahan ngantuk y akhir nya tewas dan berakhir dengan fasi2 amik gambar kw tido ngan air liur basi hahahhaa,, pastu sama lah,, taklimat taklimat taklimat taklimat~ solat,, makan,, blek kamsis tido~ fuhhhh~ lemau gak menaip ni~ huhuhuhuhu,,

hari keempat 18jun2015/1 ramadhan~
y ni seyez penat gilaaaaaa~ hari pertama puasa~ pergh,, balek dah laaaa kul 12 mlam sbelum tu,, bgun kul 3.30 tuk sahur kul 4.30,, siang tu,, mampuih pi laaaa depa nak snap gamgaq tgah tidoq kaaa apa~ aq nak tidoq gak~ dan memg tercapai hajat fasi tu nk amik gmbar aq hahahaha,, terlentok gituuuu~ cam teko2 cantik dan menarik~ ini muncung saya~ ini tangkai saya~ angkat dan tuang~ hahaha,,








gigirll group 12 msk..
day 5 19jun2015/2 ramadhan. jumaat~
haaaaaaaaa~ jumaat ni kitorang semangat ckit,, last day kaaaan~ hi3,, lg pun xde ap sgt,, pagi tu sahur2 jap makan apa y patut,, solat2 pastuh g dewan besaaaa abg besaaa~ kumpul situ bt energizer,, bla3~ g jabatan masing2,, bt pendaftaran kursus,, pastu lepak kat dewan tgk slide y abg2 n akak2 fasiii buat tuk kitorang,, gmbar sepanjang msk,, gmbar aq terlentuk teko cantik dan menarik pun adaaa hahahaha,, pastu kitorang beramah mesra ngan abg2 n akak2 fasi dan akak cam corder y comel,, hahaha smpat tangkap gmbar ngan akak tu k,, hi3,, pastu sesi bergambar dengan kumpulan ldk,, hi3 y ni best,, hahaha,, xpe tgk jelaaaa~ mse ni ase cam nak jer xtend msk tu,, best laaa plak,, dah xdpt ushar2 hahahha,, jabatan lain2 huuuu~ ni slot jejak kasih ker ap ni? hahhahaha,,

snanye bnyak lagi y tak termuat kn kat atas tu sb tak egt bila dan dimana kejadian berlaku mengikut perkara y sebenar~ contoh nye mse aq kne naik atas pentas knal kn diri sb aq orang sabah,, masa msk ni ad dua orang jer dak sabah,, tu y kne naik atas tu,, sorang dari perlis,, dye pn kne naik atas jgak,, hahahaha,, pastu pilihan raya pemilihan antara dato2" y aq kenal dato firul n dato amir jer,, dato amir sb dia menang pilihan raya,, firul lak geng buat energizer ngan dua y lain kat dalam bilik pas msk,, ayie n cimok,, hahahah,,

last but not least,, bagi aq msk ni memg best,, n abg2 n akak2 fasi pun xde laaaa buli kitorang ker ap,, ad laaa sikit kekurangan,, tapi keseluruhan nya memang terbaik lah,,haih,, rindu laaa plak,, huhuhuhuhuhu~ nxt intake nk jadi fasi laaaaa jgak,, best,, :D,, terima kasih kat abg2 n akak2 fasi y encem n comel sb jaga kitorang,, wlau pn diorang dah snap gmbar lentok teko aq,, haahahaa,, okeyh laaaa~ ni jer kowt~ bolelaaaaaa~ tetiba rindu shah alam,, huuuuuu~ owwwwww~ okeyh last,, td bukan dah last ker?,, ada lagi?,, hahahha,, buat geng2 msk pms sesi jun 2015 GULLAK GAISSS!!!!!''
harapan aq generasi poli y satu ini dapat jadi sesuatu.. kbye~ :D

0 Comment for "apakahsakai: sini POLITEKNIK MUADZAM SHAH PAHANG (PMS) : Politeknik Muadzam Shah"