Blog Politeknik Sultan Idris Shah Sungai Lang: Eyqa Hasnan ... - Politeknik Sultan Idris Shah

Blog Politeknik Sultan Idris Shah Sungai Lang: Eyqa Hasnan ... - Politeknik Sultan Idris Shah


Blog Politeknik Sultan Idris Shah Sungai Lang: Eyqa Hasnan ... - Politeknik Sultan Idris Shah

Posted: 16 Dec 2013 09:16 PM PST

Blog <b>Politeknik Sultan Idris Shah</b> Sungai Lang: Eyqa Hasnan <b>...</b> - Politeknik Sultan Idris Shah


Blog <b>Politeknik Sultan Idris Shah</b> Sungai Lang: Eyqa Hasnan <b>...</b>

Posted: 04 Dec 2013 09:03 PM PST

Assalamualaikum

Me everyday..

Dapat update blog setelah hampir seminggu aku tinggalkan blog tercinta nie . Bukan sengaja tapi busy sangat ! Duapuluhlimaharibulannovemberduaributigabelas aku dah daftarkan diri aku di Politeknik Sultan Idris Shah , Sabak Bernam , Selangor . Jauuuhhhh pedalaman gitu !

Masa on the way ke politeknik nie , aku macam tak percaya . Dalam hati aku meronta-ronta nak balik ! Taknak stay dekat tempat yang entah apa-apa nie . Tapi tetap kawal perasaan tu . Aku tahu ayah dah bersusah payah nak hantar aku pergi belajar nie .

Punyalaa susah nak sampai ke politeknik nie . Jalan pun macam err --' Masa tu jugak aku nak waktu nie berhenti berjalan . Bila masuk je pagar politeknik , aku tahu aku bakal ditinggalkan seorang diri demi sebuah kehidupan yang lebih baik .

Siap je daftarkan diri aku , aku ambil kunci bilik terus ke hostel . Masuk bilik tu , ada empat buah katil . Yang lain dah terisi cuma katil aku je kosong . Aku terus letak barang aku tapi tak kemas sebab tak sempat . Semangat langsung tak ada . Ayah ajak pergi makan dekat luar . Aku ikut je walaupun aku langsung tak ada selera .

Aku ambil nasi sikit je . Aku memang sebak time makan tu tapi aku terus kuatkan semangat aku . Bila siap makan , ayah terus ke politeknik semula . My family hantar sampai ke blok aku . Fasi dah tunggu aku . Masa tu dah nak pukul 2.00petang . Kenapa waktu nie cepat sangat berlalu ? :'(

Tetiba ayah cakap dia nak bertolak ke rumah Kak Ida dekat Puchong . Aku macam terkejut ! Aku rasa nak je berlari ke bilik untuk ambil barang aku dan ikut family aku balik . Hmm hmm :'( Aku pergi dekat mama , aku salam dengan mama . Aku peluk mama kuat-kuat dan cium mama . Aku tahu mama nangis ! :'( Lepas tu , aku pergi dekat ayah . Aku salam dengan ayah . Aku peluk ayah dan cium ayah banyak kali . Lama aku peluk ayah ! Aku dengar dan nampak ayah nangis :'( Tersentuh teramat sangat ! Aku tak pernah nampak ayah nangis . Tapi hari tu aku nampak ayah nangis teresak-esak . Nak lepaskan pelukan ayah sangatlaa susah sebab aku manja dengan ayah :'( Aku bersalam dengan Kak Ida . Lama Kak Ida peluk dan cium aku . Dia bisikkan nasihat dekat telinga aku . Bila cium Avvina , Kak Ida terus cium pipi aku dan peluk aku :'(

Aku nak lepaskan family aku balik memang susah . Fasi yang tengok aku nangis tu , dorang senyum je . Aku terus tengok family aku sehingga dorang hilang daripada pandangan mata aku . Bila aku teringat parents aku menangis , Kak ida pun menangis tu , airmata aku akan menitis tanpa henti . Really miss them :'(

Semalam buat video call dengan mama , aku menangis ! Selama aku dekat sini , hari kedua baru aku mesej mama . Then , masa dekat cafe tadi baru aku call mama selepas sekian lama dekat sini . Bukan aku lupa tapi aku taknak nangis .

Now aku dah demam , sakit kepala , batuk dan selsema . Bukan homesick tapi hari kedua orientasi aku terkena hujan . Terus aku dapat penyakit :'( Roomates dah paksa-paksa aku makan ubat . Nasib baik aku ada bawa bekalan ubat yang banyak . Huhuhu ..

Guys , trust me . Masa aku taip entry nie , aku tak henti-henti nangis :'( Aku ingatkan ayah dan mama dekat rumah . Apa khabar laa dorang sekarang nie . Rindukan masakan mama yang super hebat ! Last aku makan nasi putih , masa dengan family . Lepas tu aku tak makan nasi putih sampai laa tengahari tadi . Aku just makan maggi , biskut , nasi goreng and etc macam tu je . Tak ada selera :'(

EH : Esok nak pergi pantai dengan classmates . Nak jogging sambil kenal tempat baru nie :) By the way , doakan aku cepat sembuh keyh :)

Xoxo ,

Eyqa Hasnan


Terima kasih kerana sudi membaca . Tinggalkan comments sebagai tanda ingatan anda :)


MUGILASHINI PARTHIPAN: Polytechnic <b>Sultan Idris Shah</b> <b>...</b>

Posted: 06 Dec 2013 01:08 AM PST

MUGILASHINI PARTHIPAN: Polytechnic <b>Sultan Idris Shah</b>

Posted: 07 Jan 2011 11:15 AM PST

Our Poly's logo

My Polytechnic Sultan Idris Shah!!!! It  consists of 5 departments such as Electrical Departments, Civil Engineering departments, Hospitality Departments, Information Technology Department and Commerce Department. Originally,PSIS is known as Politeknik Sabak Bernam and now well known as Politeknik Sultan Idris Shah. I am proud to say that all our lecturers in PSIS are highly educated and also degree holders. PSIS is an area that surrounded by greenish trees and also breezeful beach. The fresh environment encourage students to study in peaceful mind. Moreover, the accommodation in PSIS such as hostels, library, gym, futsal court, hostel's food, multi-purpose hall and etc are provided for students. These allows them to stay and study in comfortable and also safe place. Students can buy food at 2 cafeterias' which are placed at administration and also hostel. Shops "Koperasi" are available in both administration and hostel's cafe, its really helpful for us to buy all the needed things as fast as could. Oh yah!!!! Forgot to tell about our beautiful lake. It is situated just in the middle of our poly, can be said that it is the highlight of our poly. We can carry out a lot of activities at there, for example boating, walking and also rest at the hut around the lake.

PSIS's hostel
0 Comment for "Blog Politeknik Sultan Idris Shah Sungai Lang: Eyqa Hasnan ... - Politeknik Sultan Idris Shah"